۲۴ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۸
کد خبر: ۷۶۱۶۵۸
حجت الاسلام دائی دائی مطرح کرد:

تسهیل برگزاری روضه‌های خانگی با راه‌اندازی «سامانه دعوت»

تسهیل برگزاری روضه‌های خانگی با راه‌اندازی «سامانه دعوت»
مدیر «سامانه دعوت» از گسترش فعالیت این سامانه در هشت استان برای تسهیل در برگزاری روضه های خانگی خبر داد.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد مجید دائی دائی با اشاره به برگزاری محفل روضه‌های خانگی اظهار کرد: سنت حسنه برگزاری محفل ارتباط با اهل بیت در خانه‌ها که موسوم به روضه خانگی است سالیان طولانی است که در شهرهای مختلف ایران و چه بسا جهان جاری است؛ سنت روضه‌های خانگی به دلایل مختلف از جمله کوچک شدن منازل و شرایط زندگی آپارتمانی رونق قبلی خود را از دست داده که البته این موانع بیشتر موانع ذهنی است نه موانع عملیاتی به این معنا که درجایی قید نشده است که تعداد افراد جلسه روضه باید چه مقدار باشد چنانچه آیت الله قاضی به برگزاری روضه هفتگی حتی با حضور دو سه نفر تاکید کردند و آن را اسباب گشایش امور دانستند.

وی افزود: از سوی دیگر آیت‌الله حق شناس نیز چنین مطرح کرده‌اند که ائمه در جلساتی که تعداد آنها اندک است دستگیری می‌کنند و به این جلسات توجه دارند. لازمه روضه خانگی ارتباط خانگی و خانوادگی با اهل بیت بوده و در نقاط مختلف حتی حیاط و پارکینگ منزل یا منازل کوچک نیز امکان پذیر است.

مدیر سامانه دعوت با بیان اینکه جلسات روضه‌های ممکن است در محل کار، مغازه و ادارات نیز برگزار شود، تصریح کرد: طی مناسبت های مختلف جلسات روضه‌های هفتگی در محل کار برگزار شد و نتایج مثبت و دلچسبی را به همراه داشت که برخی از این جلسات به صورت ماهیانه ادامه دار شده است.

دائی دائی خاطر نشان کرد: از سوی دیگر زمان برگزاری جلسات نیز مهم نیست و ما در هر زمانی که بخواهیم می‌توانیم این جلسات را برگزار کنیم که البته در اینجا زمان برنامه نیز محدودیتی ندارد و ملاک اصلی ارتباط با اهل بیت است که ممکن است در دقایقی کوتاه انجام شود.

وی با تاکید بر اینکه پذیرایی جلسات روضه نیز باید ساده و مختصر باشد ادامه داد: برگزاری روضه خانگی بیش از آنکه موانع عملیاتی داشته باشد موانع ذهنی دارد به این معنا که در ذهن ما در حالت هزینه بر و مجلل شکل گرفته و اگر ما بتوانیم این موانع را در ذهن خود برطرف کنیم قطعاً روضه‌های خانگی پررونقی خواهیم داشت.

بنیانگذار سامانه دعوت گفت: هدف ما از ایجاد سامانه دعوت دسترسی آسان مردم به روضه‌خوان باسواد در کمترین زمان و بدون دردسر است.

وی تصریح کرد: مردم شریف استانهای تهران، خراسان رضوی، اصفهان، کرمان، زنجان، هرمزگان، قم و قزوین می‌تواند به صورت تلفنی با شماره تلفن ۰۹۹۱۲۷۰۰۷۲۴، ربات پیام رسان‌ها و یا وبگاه davatt. ir انجام می‌شود. البته لازم است در مناسبت‌هایی مهم پیک که درخواست بالا است متقاضیان چند روز پیش از مراسم درخواست خود را ثبت کنند.

گفتنی است سامانه دعوت، سکوی (پلتفرم) تخصصی هماهنگی، اعزام و دعوت از سخنرانان و مدعوان متبحر و توانمند و کارشناس در عرصه ها و موضوعات گوناگون است: برای برگزاری جلسات در سطوح و موضوعات و محل‌های مختلف از جشن تکلیف تا نشست تخصصی یهودشناسی، از روضه خانگی تا مدرسه و دانشگاه، از مسجد و هیات تا اداره و کارخانه، از گعده تا سمینار و کنفرانس؛ و برای دعوت از مدعوان متنوع از مربی کودک تا استاد دانشگاه، از مداح و عموروحانی تا کمدین و مجری، دغدغه و کارویژه سامانه دعوت ایجاد اتصال میان برگزار کننده جلسه و ارائه‌دهنده (مدعو) است.  این سامانه پس از دریافت مجوز از مراجع مرتبط، به‌صورت کاملا مردمی و خصوصی، از سال 1401 فعال شده است.

ارسال نظرات