۰۴ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۶:۰۸
کد خبر: ۷۶۱۷۴

مراسم عزاداری شهادت امام حسن عسکری در حوزه علمیه خواهران شاهرود برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم عزاداری سالروز شهادت حضرت امام حسن عسکری (ع) امروز در مدرسه علمیه خواهران امام جعفر صادق (ع) شاهرود برگزار شد.
طلاب مدرسه علميه امام جعفر صادق (ع) شاهرود


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در سمنان، مراسم عزاداری سالروز شهادت حضرت امام حسن عسکری (ع) امروز در مدرسه علمیه خواهران امام جعفر صادق (ع) شاهرود برگزار شد.

انسیه گلپایگانی، استاد مدرسه علمیه خواهران امام جعفر صادق (ع) شاهرود عصر امامت امام حسن عسکری (ع) را یکی از دوران های سخت و دشوار دانست وگفت: افکار گوناگون از هرسو، جامعه اسلامی را تهدید می کرد و در شرایطی که آن امام همام در نهایت سختی به سر می برد اما همچون پدران بزرگوارش لحظه ای در برابر گروه‌ها، مکتب های التقاطی و افکار ضد اسلامی آرام نمی گرفت و با موضع گیری علیه اندیشه های منحرف، با شیوه های خاص خود تلاش‌های دشمنان دین را خنثی و نقش برآب می کرد.

وی با ذکر حدیثی از امام حسن عسکری (ع) که می فرماید «عبادت به معنی زیاد خواندن و روزه گرفتن نیست، همانا عبادت خدا تفکر و اندیشه در اجرای اوامر و نعمت های الهی است» افزود: امروز باید قدرت نعمت ولایت و اینکه در سایه حاکمیت ولی فقیه زندگی می کنیم را بدانیم حقیقتا این نعمت بزرگ الهی ارزان بدست نیامده، بلکه حاصل رنجها، تحمل سختی های فراوان و شهادت امامان شیعه و یاران با وفای آنان در طول 14 قرن از تاریخ اسلام است.

گلپایگانی اظهار داشت: بنابراین باید راهی را برویم که آن بزرگواران برای حفظ آن، از جان خود گذشتند و این مسؤولیت سنگینی است که به دوش ما گذاشته شده است و قطعا سعادت و کمال واقعی و خیر دنیا و آخرت ما حرکت در این راه است و چه زیبا حضرت امام خمینی (ره) حق مطلب را ادا کردند و فرمودند: «حفظ نظام جمهوری اسلامی از نماز بالاتراست.

این استاد حوزه تصریح کرد: بشریت مدیون امامان معصوم (ع) است و ما باید در پیروی از دستورات حیات بخش آن بزرگواران خصوصا در این زمان، که عصر غیبت کبری است با تمسک به قرآن و عترت به ویژه توسل به امام زمان (عج) و با مطالعه در سیره اهل بیت(ع) جهت افزایش هرچه بیشتر بصیرت و آگاهی خود قدم برداریم.

گلپایگانی افزود: همچنین باید با ارائه خدمات خالصانه در جامعه اسلامی از افتادن در دام فتنه های آخرالزمان مصون مانده و با تبعیت از ولایت فقیه، آمادگی خدمت و جانبازی در رکاب امام زمان (عج) را تمرین نماییم.

در پایان این مراسم یکی دیگر از استادان این مدرسه علمیه به ذکر مصیبت در سوگ شهادت امام حسن عسکری (ع) پرداخت./960/پ202/ص

ارسال نظرات