۲۸ تير ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۴
کد خبر: ۷۶۱۸۵۰
نماینده ولی فقیه در کاشان تبیین کرد؛

احکامی در خصوص سخن چینی و غیبت

احکامی در خصوص سخن چینی و غیبت
اصفهان – حجت الاسلام والمسلمین حسینی با بیان اینکه امام صادق(ع) می‌فرماید، سخن چینی بزرگترین جادو است، گفت: سخن چین بدترین انسان روی زمین است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی ظهر امروز در پانزدهمین جلسه شرح نامه ۵٣ نهج البلاغه با تسلیت شهادت امام سجاد، گفت: دوست داشتنى ترینِ دوستان کسى است که عیب‌ها را به خود شخص هدیه بدهد.

وی افزود: امام صادق(ع) می‌فرماید، سخن چینی بزرگترین جادو است چرا که با سخن چینى سبب اختلاف و جدایی بین دوستان می‌شود و یاران یکدل را با هم دشمن مى کند و به واسطه آن خون‌ها ریخته مى شود.

نماینده ولی فقیه در کاشان با اشاره به اینکه سخن چین بدترین انسان روی زمین است، اظهار داشت: سخن چینی سبب ویرانی خانه و دریده شدن پرده‌های حجاب می‌شود.

وی ادامه داد: امام باقر(ع) می‌فرماید، کسى که در حضور او از برادر مؤمنش غیبت شود و او به یاریش برخیزد، خداوند در دنیا و آخرت او را یارى خواهد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی گفت: کسى که در حضور او از برادر مؤمنش غیبت شود و او با آن که مى تواند او را یاری کند، اما از کمک به او خودداری و از او دفاع نکند، خداوند او را در دنیا و آخرت ذلیل می‌کند.

وی افزود: پیامبر اکرم(ص) می‌فرماید، هر کس در مجلسى غیبتى درباره برادر خود بشنود و آن را از او دفع کند، خداوند هزار چشمه شرّ و بدى را در دنیا و آخرت از او دور می‌کند و اگر غیبت را از او دفع نکند و خوشحال هم بشود، گناه او مانند گناهِ کسى است که غیبت کرده است. 

نماینده ولی فقیه در کاشان یادآور شد: در میزان الحکمه از پیامبر روایت شده است هر کس اعمال زشت مؤمنى را پنهان کند مانند این است که دختر زنده به گور شده اى را نجات داده باشد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی گفت: امام صادق(ع) می‌فرماید، بدگو و سعایت کننده قاتل، هم قاتل خودش و هم قاتل کسى است که از او سعایت مى کند و هم قاتل کسى است که پیش او سعایت مى کند. 

وی با بیان اینکه رد کردن غیبت و نمّامی وظیفه ما است و اگر هم کسی عیبی داشته باشد باید مانند آئینه به خودش بگوئیم، افزود: امام صادق(ع) می‌فرماید، دوست داشتنى ترینِ دوستان من کسى است که عیب‌های من را به من هدیه دهد./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات