۰۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۵
کد خبر: ۷۶۲۲۱۶
سرلشکر سلامی:

امروز جهان به این واقعیت رسیده که ایران قابل شکست‌دادن نیست

امروز جهان به این واقعیت رسیده که ایران قابل شکست‌دادن نیست
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: امروز جهان به این واقعیت رسیده است که ایران قابل شکست دادن نیست و هرکس وارد پیکار با او شود شکست می‌خورد.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، سرلشکر حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عصر امروز در اجلاسیه نهایی کنگره شهدای شهرستان‌های تهران در حرم امام خمینی(ره) اظهار کرد: خداوند متعال را سپاس‌گزارم که در این لحظه‌های معنوی و روحانی که متعلق به شهادت سالار شهیدان و اصحاب وفادارش و ایام اسارت اهل‌بیت مکرم نبی اسلام است، در این فضای آسمانی، در جوار امام راحل عظیم‌الشان و در جمع عالمان بزرگوار و فرماندهان بزرگ و خانواده عزیز شهدا که چشم‌وچراغ امت و ملت ایران هستند، در گرامیداشت خاطرات شکوهمند فرزندان عزیز اسلام در طول چهل و شش سال مقامت و مبارزه افتخار حضور پیدا کرده‌ام.

سرلشکر سلامی بیان کرد: امروز در اینجا برای پاسداشت شرافت، غیرت دینی، جهاد و شهادت‌طلبی مردانی گرد هم آمده‌ایم که تاریخ اسلام را به شکلی حماسی تغییر دادند؛ باید توجه داشت که سرزمین ما هم مبدأ جغرافیایی انقلاب ما و هم مبدأ تاریخی آن است و به طور مثال حادثه کفن‌پوشی مردان مؤمن و عاشورایی و شهادت آنان در راه احیای هویت اسلام جزئی از قطعات این سرزمین است.

فرمانده کل سپاه افزود: سرزمین ما مشهد شهیدانی است که غافله سالاران آنان اسطوره تاریخ کشور ما هستند؛ مشهد شهیدان و انسان‌هایی که از عاشورا الهام گرفتند؛ تاریخ نشان داده سرنوشت مسلمانان از مسیر جهاد و شهادت می‌گذرد و تا مسلمان با شمشیر دشمن را ملاقات نکنند، نمی‌توانند آرمش، فرهنگ، امنیت و آسایش را برای امت اسلام ببیند و تاریخ عبرت‌های سخت و دردناکی از عمل‌نکردن به‌موقع امت دارد.

سرلشکر سلامی گفت: دشمنان در طول تاریخ همه توان خود را به کار گرفتند تا نور اسلام خاموش شود و اسلام به قدرت نرسد و مسلمانان در طول تاریخ به این حقایق آشنا شدند که اگر در طول تاریخ، امام خود را تنها بگذارند دشمنان بر آن‌ها مسلط می‌شوند و ائمه را در محراب و در جنگ شهید می‌کنند و بر سرنوشت مسلمانان مسلط می‌شوند.

وی بیان کرد: باید بدانیم اگر به‌موقع عمل نکنیم و از درس‌های تاریخ الهام نگیریم و ترس و طمع و جهل بر وجودمان حاکم شود، امام مسلمین در میدان، تنها ضربت می‌خورد و این عبرتی تاریخی است و مردم ما بیش از هزار سال است که با این حقیقت زندگی کرده‌اند که ای‌کاش می‌بودند و شمشیر می‌زدند و سرهایشان جدا می‌شد اما می‌ایستادند و اجازه اسارت اهل‌بیت را نمی‌دادند.

وی گفت: عاشورا یک حقیقت متوقف شده در تاریخ نیست و جاری و جریان فضیلت‌ها در اوج کمال است؛ عاشورا منظومه زیبایی جوانمردیِ علمداری است که بر لب آب فرود آمد، اما آب ننوشید، قطعه‌قطعه شد و بر زمین افتاد تا اهل حرم را آبرسانی کند و او مظهر غیرت الهی بود؛ عاشورا زیباترین جلوه این شجاعت و نشانه ایثار است.

عاشورا صحنه هنرنمایی ایمان و میدان غلبه اسلام بر کفر است

فرمانده کل سپاه پاسداران افزود: عاشورا صحنه هنرنمایی ایمان و میدان غلبه ایمان بر شمشیر و غلبه اسلام بر کفر است؛ عاشورا سرچشمه الهام همه بشریت و میدان آزادی انسانیت و پیکار با ظالم و میدان اقامه نماز است هنگامی که تیر بر مدافعان امام و نماز، نشانه می‌رود؛ عاشورا تن به تیر زدن و قله فضیلت‌ها و تمام رفعت هستی است و این عاشورا بود که توانست این روحانی بزرگ و مرد استثنایی تاریخ-حضرت امام خمینی- را در مقابل قدرت تاریخ بشر با دست‌خالی پیروز کند.

سرلشکر سلامی اضافه کرد: درحالی‌که قدرتی مثل آمریکا فرض می‌کرد که هیچ رقیبی ندارد، امام ما بر قلب سیاه استعمار حمله کرد و حماسه غلبه خون بر شمشیر را تفسیر کرد؛ لذا مردی که اینجا آرمیده است بزرگ‌ترین قدرت تاریخ را در شگفت‌انگیزترین حادثه تحقیر کرد و از آن روز این قدرت شیطانی کمر راست نکرد و این آغاز یک ماجرای تمام‌نشدنی بود که هم‌اکنون هم ادامه دارد.

وی بیان کرد: سپس پرچم از دست امام به دست یکی دیگر از فرزندان رسول خدا و یک جانباز که دست خویش را در راه عزت مسلمانان و بازیابی اعتبار مسلمانان از دست داد سپرده شد؛ دفاع مقدس نازله‌ای از عاشورا بود و سیمای امروزی عاشورا بود و عاشورا تراکم همه مصیبت‌ها است.

فرمانده سپاه پاسداران افزود: دفاع مقدس امتداد همان راه عاشورا بود و همان صف‌آرایی حق و باطل مثل زمان امام شکل گرفت و حق در جبهه کفر نابرابرانه ایستاد؛ جهاد سپر بلای مؤمنان و عزت مسلمانان است و شهدای ما به روح بلندشان درود باد؛باید بدانیم  شهادت یک حادثه نیست و امتداد یک فضیلت جاودانه و اثرش تا ابد برقرار و یک مکتب است و این شهادت‌ها امروز سرزمین ما را امن و عزت را برقرار و موقعیتمان را در جهان ممتاز کرده است.

جهان می داند که ایران شکست ناپذیر است

سرلشکر سلامی ادامه داد: امروز جهان به این واقعیت رسیده است ایران قابل شکست‌دادن نیست و هرکس وارد پیکار با او شود شکست می‌خورد؛ مملکت ما پابرجا و همه چیز آرام و در طوفان ‌آتش‌ها سرزمین ما غرق در سلامت است و در جایی که قدرت‌های باطل خواب ندارند مردم این سرزمین وقتی موشک‌ها به قلب دشمن می‌خورد، شکوه مقاومت را مقابل نامردان جنایت‌کار متوحش جشن می‌گیرند.

وی افزود: دشمنان ما غلبه بر کودکان حین خواب، را آن‌قدر حقیر هستند پیروزی دانستند و کشتن مادران، فرزندانشان و خراب‌کردن خانه بی‌گناهان برای امریکا و اسرائیل نشانه پیروزی است و جهان این سرافکندگی را برایشان ثبت کرده است؛ اما شهدای ما نه فقط ایران را از نقطه تمرکز آتش استکبار خارج کردند که کاری کردند که دشمنان اکنون در شمال دریای سرخ عاجزند و آن‌ها که می‌خواستند ملت را تسلیم کنند امروز در کناره‌های مدیترانه عاجز و در مقابل شعائر انقلاب در خیابان‌های پایتخت‌های آنان شنیده می‌شود و انقلاب با رهبری مدبر که از پیامبر استقامت را به ارث برده پیش رفته است.

فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: امروز رهبر فرزانه ما به هیچ قدرتی میل خفیف هم نمی‌کنند و تکیه‌گاهش را خدا قرار داده است و در تاریخ جدید، مردان و زنانی که یاوران امام حسین هستند در میان میدان قرار دارند، افرادی که قوی و ریشه‌دار، مؤمن، قابل‌اعتماد، بامعرفت، اهل محبت، آگاه، مؤمن و دانا هستند.

سرلشکر سلامی بیان کرد: امروز همه امت‌های عالم جهان و دشمنان را می‌شناسند و هیچ روزنه نفوذی در قلب‌ها و ذهن‌هایشان برای القائات دشمن باز نکرده‌اند؛ به هیچ دشمنی لبخند نمی‌زنند، سختی‌ها را تحمل می‌کنند و از دین و ملیت و فرهنگشان دفاع می‌کنند و به همین دلیل است که استکبار در کنج این میدان گیر کرده است و نه می‌تواند عقب بنشیند و نه می‌تواند جلو برود و بین دو شر هستند درصورتی‌که مسلمان بین دو خیر قرار دارند و اگر مقاومت کنند یا شهید شوند در هر دو صورت پیروزند.

وی اضافه کرد: امروز به همین دلیل است که کارنامه انقلاب در طول این سال‌ها جنگ تمام نشده است و با اینکه صحنه عوض شده اما در همه‌ موقعیت‌ها ملت و رهبر ما در وسط میدان هستند؛ صحنه عوض شده اما جنگ عوض نشده و تحریم، انزوا، رسانه‌ها و تهدیدهای نظامی هیچ‌کدام این ملت را نتوانسته از ادامه راهش باز دارد.

فرمانده کل سپاه پاسداران تصریح کرد: کار بزرگ شهدا این بود که روح جهاد و شهادت را به جهان اسلام و مستضعفان نشان دادند و آنان رمز جاودانگی ما هستند؛ شهدا تفسیر کرامت و نشانه شرافت ما هستند و ما با این‌ها راه را یافته‌ایم و به تعبیر امام خامنه‌ای عزیز شهدا مظاهر قدرت ایران هستند و شهادت زندگی و جاودانگی است و خانه شما خانواده عزیز شهدا بابی از ابواب جنت است چون از این خانه مجاهدان به‌سوی جهاد هجرت کرده‌اند.

سرلشکر سلامی بیان کرد: این یادواره‌ها و کنگره‌ها برای جامعه ما و امت اسلام حیاتی است و به همین موجب از حضور همه عالمان این مجلس و فرماندهان عزیز و خانواده‌های عزیز شهدا و ملت عزیز و بسیجیان و آحاد افرادی که در برگزاری این مراسم نقش داشتند و از تولیت آستان امام راحل و همکاری تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم و ... تشکر می‌نمایم.

ارسال نظرات