۰۵ اسفند ۱۳۸۸ - ۰۸:۰۸
کد خبر: ۷۶۲۳۳
استاد حوزه علمیه اصفهان:

ائمه اطهار الگوی برای تمام عرصه‌های زندگی بشر هستند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه اصفهان، ائمه را الگوهابی برای تمام صحنه های زندگی انسانی دانست و اظهار داشت: مهرورزی، مستدل سخن گفتن، غلبه دادن عقل بر احساسات، خوش خلقی در خانه و بیرون از خانه و کلان نگری و جامع نگری از جمله خصوصیات بارز ائمه اطهار(ع)، برای ما در جذب افراد به سمت اسلام است.
طلاب جوان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، مراسم سوگواری و عزاداری سالروز شهادت امام حسن عسکری (ع) روز گذشته با حضور جمعی از طلاب و اساتید مدرسه امام صادق (ع) اصفهان در این مدرسه علمیه برگزار شد.

حجت الاسلام حبیب الله ابراهیمی از اساتید مدرسه علمیه امام صادق(ع) با اشاره به جایگاه ولایت و امامت در دایره هستی، گفت: خداوند حضرات معصومین (ع) را به واسطه خصوصیاتی که داشته اند، به عنوان واسطه فیض و واسطه های رشد و کمال انسان ها برگزیده است.

وی ائمه اطهار (ع) را مصادیق بارز الگوی عملی برای انسان‌ معرفی کرد و افزود: طلاب حوزه های علمیه با تاسی به این الگوها بیش از تبلیغ زبانی به تبلیغ عملی و جذب افراد به وسیله اخلاق خوش بپردازند.

حجت الاسلام ابراهیمی، ائمه را الگوهابی برای تمام صحنه های زندگی انسانی دانست و ادامه داد: مهرورزی، مستدل سخن گفتن، غلبه دادن عقل بر احساسات، خوش خلقی در خانه و بیرون از خانه و کلان نگری و جامع نگری از جمله خصوصیات بارز ائمه اطهار(ع)، برای ما در جذب افراد به سمت اسلام است.

وی با اشاره به حدیثی از امام حسن عسکری (ع) در خصوص تقسیم انسان ها به سه دسته طرفدارن جبهه حق و پناهدگان به ائمه (ع)، موج سوارن دور از حق و احاطه شدگان شیاطین، اظهار داشت: شیعه در زمان فتنه و آشوب، آشفته نمی شود بلکه با دلخوش کردن به کلام معصوم (ع) خود را از دام قرار گرفتن در فتنه نجات می دهد.

این استاد حوزه علمیه، ائمه اطهار(ع) را مامن و راه چاره همه گرفتاری های آدمی دانست و گفت: شیعه همواره با اشراف ائمه اطهار بوده و به واسطه همین سفره ای که حضرات ائمه (ع) برای ما گسترانده، می توانیم از بسیاری از مصائب و مشکلات نجات یابیم. /965 /پ202/ص

ارسال نظرات