۱۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۴
کد خبر: ۷۶۲۶۷۹
استاد حوزه علمیه:

دلیل دین گریزی‌ها در جامعه دینی، ارائه تعریف غلط از دین است

دلیل دین گریزی‌ها در جامعه دینی، ارائه تعریف غلط از دین است
اصفهان- حجت الاسلام خوش نظر با بیان اینکه دستاورد‌های دین در مرحله نخست مربوط به این دنیا و در ادامه مربوط به آخرت است، گفت: دلیل دین گریزی‌ها در جامعه دینی تعریف غلط از دین است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام سید علی خوش نظر چهارشنبه شب در مراسم عزاداری هیات فرهنگی مذهبی مهتدون در پارک بزرگ ملت کاشان برگزار شد، گفت: خداوند در عالم ذر از ما میثاق توحیدی گرفته است.

وی با بیان اینکه دستاورد‌های دین در مرحله نخست مربوط به این دنیا و در ادامه مربوط به آخرت است، اظهار داشت: دلیل دین گریزی‌ها در جامعه دینی تعریف غلط از دین است.

به گفته وی برخی معتقدند بین دین و دنیای انسان‌ها هیچ رابطه‌ای وجود ندارد و بر سردوراهی دین و دنیا، دین و منافع دنیا، دین و لذت قرار می‌دهد.

وی ادامه داد: دین را اینگونه معرفی کردند که اگر به دنبال منافع دنیا باشید باید سراغ بی دینی بروید و دیندار باید منافع دنیا خط قرمزش باشد و این در حالی است که دین نه تنها هیچ منافاتی با منفعت و منافع و زیست دنیوی ندارد بلکه دین برنامه تضمین کننده منافع دنیا است.

استاد حوزه علمیه گفت: انسان برای دیندار بودن باید منفعت طلب باشد و اگر به دنبال چیز‌هایی باشد که به او ضرر برساند باید بی دین باشد و انسان منفعت طلب در بستر دین، خود را در گرو افراد دیندار قرار می‌دهد./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات