۱۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۲
کد خبر: ۷۶۲۷۶۰

ضرورت بازنشر معارف با زبان هنر در فضای مجازی

ضرورت بازنشر معارف با زبان هنر در فضای مجازی
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان مسلح شدن به مبانی و معارف را قدم نخست و نشر آن با زبان هنر را ضرورت دانست که باید با تولیدات رسانه ای در فضای مجازی همراه شود تا در جان و دل جامعه هدف قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان، سردار حسینعلی یوسفعلی زاده  در مراسم تقدیر مرحله استانی ششمین جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس و مقاومت در فضای مجازی، ضمن تسلیت شهادت اسماعیل هنیئه و ابراز خرسندی از میزبانی این جشنواره در مشهد، بیان کرد: برگزاری این‌جشنواره مورد تاکید اجرایی و عملیاتی بود تا رهنمودها و تدابیر تحقق علمی و عملی پیدا کند و کارهای عملیاتی و اجرایی مورد استفاده فعالان قرار گیرد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان رضوی با تاکید بر ارتقا، دانش رسانه ای خود و مخاطبین، گفت: امروز جامعه مخاطب که همگرا و هم نفس با ما هستند نیاز به سواد رسانه ای دارند ؛ همچنین بینش و معرفت دینی و سیاسی خود را ارتقا بخشیم.

وی افزود: ما باید اول خود را مسلح به مبانی و معارف و آن را با زبان هنر و تولیدات در فضای مجازی باز نشر و رسانه ای کنیم و در جان و دل جامعه هدف جاگیر کنیم.

سردار یوسفعلی زاده تصریح کرد: باید از تکنولوژی و امکانات سخت افزاری و ظرفیت هایی که نقش آفرینی ما سوار بر این تکنولوژی باشد استفاده کنیم و زیرساخت ها را تامین کنیم، مهارت و رقابت با فعالان این حوزه در مقیاس جهانی کسب کنیم چرا که امروز دنیا در حوزه تولیدات چند رسانه ای و رسانه های نوین به شدت فعال است و ما باید بتوانیم رقابت کنیم و اگر در این جنگ نابرابر عقب بمانیم فاصله کهکشانی می شود.

وی با تاکید به توجه به ظرفیت های بی نظیر علمی و عملی نیروهای انقلابی داخل بیش از پیش، گفت: بخش اعظمی از رزمندگان خط شکن در سالهای دفاع مقدس جوانان ۱۴ تا ۲۲ ساله بودند که از میدان مین و اروند عبور می کردند و امروز صحنه جنگ عوض شده و رزمنده ها همان جوانان و نوجوان هستند و در هر روز ما باید فرزند زمان خویشتن باشیم. 

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان رضوی بیان کرد: حرکت جهادی، انقلابی و متدییانه، رمز پیروزی و موفقیت ماست و تعامل و ارتباط اثر بخش هم افزا با همسنگران در همه جا لازم است، جزیره منفرد از دیگران نباشیم و همه ما در کشتی انقلاب در ام القرای جهان اسلام نشستیم .هر جناح و شخصیتی به کرسی بنشیند به نمایندگی از انقلاب باید پرچم را به دوش بکشد.

وی با اشاره به شهادت اسماعیل هنیئه، افزود: همه مواضع حمایت از مقاومت بود و دشمن جنایتکار اسرائیل در داخل ام القرای جهان اسلام او را به شهادت رساند و این یعنی جهاد ادامه دارد، آنها صدای پای انقلاب ایران و حرکت رو به گسترش مقاومت تا پشت دیوارهای کنکره را شنیدند. جمهوری اسلامی و جبهه مقاومت حتما جواب خواهد داد،  دوران بزن در رو گذشته و حتما پاسخ پشیمان کننده دریافت خواهند کرد.
وی در  ادامه پیام دکتر بهمن کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس را برای حضار قرائت کرد.

آثار ارسالی بیش از ۳ و نیم برابر افزایش داشته است

در ادامه  سرهنگ احسان راستی رئیس سازمان توسعه فرهنگ دفاع مقدس و مقاومت در فضای مجازی و ماهواره ای بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خراسان رضوی در مراسم تقدیر مرحله استانی ششمین جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس و مقاومت در فضای مجازی ، ضمن تسلیت شهادت اسماعیل هنیئه، بیان کرو: ۵ دوره از جشنواره در سنوات گذشته در تهران برگزار و آثار به دبیرخانه ارسال می شد و امسال ششمین جشنواره، به صورت دو مرحله ای برگزار شد که با این اتفاق میزان آثار به جشنواره بیش از ۳ و نیم برابر سال گذشته افزایش داشته است.

وی افزود: امسال جشنواره در دو بخش کلی عمومی و دانش آموزی به دبیرخانه استانی این جشنواره ارسال شد که بعد از داوری ۱۰ اثر حائز دریافت جایزه، لوح تقدیر و تندیس و ۱۰ اثر شایسته تقدیر ویژه شد.

احسانی با اشاره به دو هدف کلی برگزاری این رویداد به صورت استانی، افزود: شناسایی عناصر اثر گذار  از جمله آثار مردمی است، اگر می خواهیم اثری تولید کنیم، چه کسی بهتر از افرادی که در جشنواره ما شرکت و مقام آورده است و به همین منظور از امروز خانم شائق رئیس دبیرخانه دائمی جشنواره معرفی می شوند.

وی افزود: چون برای اولین بار استان ها نقش آفرین جشنواره بودند تلاش کردیم چند مولفه در استان ها از جمله حضور در عملیات های فضای مجازی ، پیشگامی و بهره گیری از فناوری های نوین در نشر ارزش های دفاع مقدس را بررسی کنیم.

احسانی گفت: ۴ فناوری در جشنواره سال آینده اضافه می کنیم و بهترین ها مسئولین فضای مجازی خواهند بود.

بازگذاری آثار جشنواره در سامانه پلتزار

علیرضا محمدعلی علیزاده نماینده مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: تولید و نشر محتوا و برگزاری رویدادهای محتوایی در عرصه فرهنگ و هنر در عرصه محتوایی مورد توجه وزارت بوده است.

وی افزود: ششمین دوره جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس و مقاومت در فضای مجازی برگزار شد و ما مانند سنوات قبل با این جشنواره همکاری داشتیم و امسال با تدابیر انجام شده، آثار در سامانه پلتزار بازگذاری می شود، این سامانه آثار فضای مجازی را در خود نگه می دارد و محفوظ است و می تواند به صورت گسترده و میلیونی تمام آثار را منتشر کند که با این اقدام یک کار فرهنگی انجام می شود.

علیزاده بر حمایت و مساعدت وزارت از این جشنواره تاکید کرد و گفت: امیدواریم دور هفتم با قوت بیشتری برگزار شود.

در پایان از آثار برگزیده تقدیر شد./933/

جواد رستمی
ارسال نظرات