۱۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۲۵
کد خبر: ۷۶۲۷۶۴
عبدالملک الحوثی:

کشورهای اروپایی و برخی سران عرب در ماجرای ترور شهید هنیه رسوا شدند

کشورهای اروپایی و برخی سران عرب در ماجرای ترور شهید هنیه رسوا شدند
رهبر انصارالله یمن در سخنانی گفت که ترور رهبران مقاومت در طول سالیان گذشته ثابت کرده است که این گونه جنایات تنها موجب افزایش عزم راسخ برای جهاد و مقاومت می‌شود.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، «سید عبدالملک الحوثی» رهبر انصارالله یمن امروز در سخنرانی هفتگی خود جنایات رژیم اشغالگر اسرائیل را نشان از نزدیک‌تر شدن این رژیم به زوال و نابودی قطعی‌اش دانست و گفت که این جنایات به هر میزان که افزایش یابد، ذره‌ای در عزم و ایمان و اراده مجاهدین تأثیری ندارد.

به نوشته وبگاه شبکه المسیره، او با اشاره به شهادت اسماعیل هنیه، گفت: «شهادت گوارای شهید اسماعیل هنیه باشد که سرنوشت و خاتمه مبارکی داشت و پس از سالیان دراز جهاد در حال خدا، به رستگاری رسید».

رهبر انصارالله یمن همچنین شهادت «فؤاد علی شکر» (سید محسن) را نیز به حز‌ب‌الله، رزمندگان و مردم لبنان تسلیت گفت و هچنین شهادت تعدادی از رزمندگان الحشدالشعبی در حمله پهپادی آمریکا در استان بابل را نیز به خانواده‌هایشان تسلیت گفت.

رهبر مقاومت یمن، افزود: «همواره شهادت رهبران و فرماندهان اثر بزرگی در انگیزه دادن به دیگران برای ادامه راه داشته است و از سوی دیگر با افزایش جنایات دشمن اسرائیل، این رژیم خود را به سمت نابودی قطعی که وعده الهی است، نزدیک‌تر می‌کند».

او تأکید کرد که جنایات دشمن، باعث رشد و توسعه جبهه‌های جهاد و بهبود عملکرد آن‌ها می‌شود.

عبدالملک الحوثی در ادامه جنایت ترور شهید اسماعیل هنیه را نقض آشکار تمامی قوانین و هنجارهای بین‌المللی و برآمده از ظلم و استکبار عنوان کرد و گفت که این جنایت همچنین کشورهای اروپایی و برخی کشورهای عربی که حتی حاضر به محکوم کردن این جنایت نشدند را رسوا کرد.

رهبر انصارالله در این باره افزود: «برخی رژیم‌های عربی، خدشه‌ای که به گوش ترامپ وارد شد را محکوم کردند و در بیانیه‌های خود با او اعلام همبستگی کردند، اما جنایتی که برای فرزندان امت اسلامی و فرماندهان صورت گرفت بیانیه صادر نکردند، بلکه رسانه‌های این رژیم‌ها کاملا به‌صورت واضح این اقدامات را پیروزی برای اسرائیل قلمداد کردند.

الحوثی همچنین حمله منطقه ضاحیه در بیروت و ترور شهید فؤاد علی شکر را یک اقدام تنش‌زای خطرناک دانست و در خصوص تمامی این‌ها گفت که رژیم اسرائیل پس از سفر نتانیاهو به آمریکا دست به این جنایات زد و این اقدامات با تحرکات آمریکا در خلیج فارس و دریای مدیترانه همراه شده است.

او در بخش دیگری از سخنان خود تأکید کرد: «موضع محور مقاومت واضح و روشن است و بی تردید باید به جنایات خطرناک و ماجراجویی اسرائیل پاسخ نظامی داده شود».

رهبر انقلاب یمن در ادامه با انتقاد از مواضع غربی‌ها و استانداردهای دوگانه این کشورها گفت: «پس از هر کاری که اسرائیلی‌ها انجام می دهند، غرب برای جلوگیری از واکنش و دفاع مشروع وارد عمل می‌شود».

او گفت که تلاش‌های پیگیرانه و وسیعی برای جلوگیری از واکنش به ترور شهید اسماعیل هنیه و شهید فؤاد شکر وجود دارد و نهادهای بین‌المللی اکنون وظیفه خود را دعوت به خویشتن داری می‌دانند و این پس از آن است که اسرائیل کار خود را انجام داده است.

الحوثی همچنین خبر داد که اروپایی‌ها تلاش می‌کنند تا ایران را تحت فشار سیاسی و دیپلماتیک قرار دهند تا پاسخ آن نمادین و در حدی باشد که اسرائیلی‌ها می‌خواهند.

رهبر انقلاب یمن در خصوص مواضع آمریکا نیز گفت که واشنگتن خود شریک جرم و جنایت است و همزمان از ضرورت توقف جنگ در غزه سخن می‌گوید.

او گفت: «آمریکا زمینه را برای انجام جنایات بیشتر از سوی رژیم اسرائیل آماده می‌کند و در عین حال مدعی است که خواهان گسترش دایره درگیری در منطقه نیست و دعوت به خویشتن‌داری می‌کند».

ارسال نظرات