۱۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۳
کد خبر: ۷۶۲۸۹۱
آیت الله حسینی خراسانی در پیامی:

اضمحلال رژیم پلید و شریر صهیونیستی نزدیک است

اضمحلال رژیم پلید و شریر صهیونیستی نزدیک است
عضو فقهای شورای نگهبان در پیامی به مناسبت شهادت اسماعیل هنیه تصریح کرد: زوال و اضمحلال رژیم پلید و شریر صهیونیستی نزدیک است و عطر روح‌نواز و دل‌انگیز پیروزی جبهه مقاومت و عدالت به مشام می‌رسد.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت‌الله سیداحمد حسینی خراسانی عضو فقهای شورای نگهبان با صدور پیامی ضمن تسلیت شهادت اسماعیل هنیه تأکید کرد: وعده تخلف‌ناپذیر و سنت غیر قابل تغییر حق تبارک و تعالی و تجربه قطعی تاریخ از صدر اسلام تا به امروز بر این بوده و خواهد بود که جهاد در راه خدا و شهادت در راه آرمان‌های آسمانی، اسلامی، ایمانی، انسانی و انقلابی، نتیجه قطعی‌اش عزت و رستگاری و پیروزی است.

متن کامل این پیام بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

قال أمیرالمؤمنین علی بن ابی‌طالب علیه السلام: «بَقِیَّةُ السَّیْفِ أَبْقَى عَدَداً، وَأَکْثَرُ وَلَداً نجات‌یافتگان از دم شمشیر در جنگ (یادگاران شهیدان) از حیث شمارش با رویش‌تر و ماناتر و از جهت فرزندان، افزونتر و بیشترند.» (نهج البلاغه حکمت ۸۴)

رسول خدا، صلی الله و علیه و اله و سلم در جنگ موته، سه نفر را به نام‌های جعفر بن ابی‌طالب، زید بن حارثه و عبدالله بن رواحه را به ترتیب به‌عنوان فرمانده سپاه تعیین و نصب کرد و فرمود: هرکدام که شهید شد، دیگری فرماندهی را برعهده و علم را به‌دست گیرد؛ و اگر هر سه فرمانده به شهادت رسیدند خودِ مجاهدان یکی را به عنوان فرمانده انتخاب کنند و جنگ را ادامه دهند.

با آغاز جنگ و شهادت جناب جعفر بن ابی‌طالب، زید بن‌حارثه فرماندهی جنگ را به عهده گرفت. بعد از شهادت او، عبدالله بن رواحه، علم و فرماندهی را بر دوش گرفت و، چون تعداد لشکر دشمن فراوان و انبوهی از رومیان بودند، مسلمانان استقامت نکردند و به ناچار عقب‌نشینی کردند. با تحمل ضربات سنگین از جمله شهادت سرداران و فرماندهان منصوب پیامبر اسلام صلی الله و علیه و اله و سلم به مدینه بازگشتند.

پس از آن جو روانی عجیبی بر شهر و مردم مدینه حاکم شد و سرزنش‌ها نسبت به رزمندگان و ناراحتی‌های فراوان از هزیمت سپاه اسلام و نیز گریه بر شهیدان، همه جا دیده و شنیده می‌شد. رسول خدا صلی الله و علیه و اله و سلم فرمود: چرا این قدر گریه و فریاد و نا آرامی می‌کنید؟ گفتند:‌ای رسول خدا! چرا گریه نکنیم؟ با این که دچار وضعیت اندوه‌بار و اسفناکی شده‌ایم و بهترین و شایسته‌ترین فرماندهان و شخصیت‌ها را از دست داده‌ایم.

پیامبر اسلام صلی الله و علیه و اله و سلم فرمود: امت من مثل بوستان و نخلستانی است که باغبان ماهر و چیره‌دستش قنات‌ها، نهر‌ها و جوی‌هایش را با مهارت و درستی اصلاح کرده و درخت‌ها و نخل‌هایش را هرس و تربیت می‌کند و هر سال در هر نوبت در یک مرحله و در یک درجه و طبقه به طبقه رشد می‌کند و اوج می‌گیرد و در هر نوبت میوه‌های بیشتر و بهتر حاصل می‌شود. (مقاتل الطالبیین، ص۱۳)

زکات مال به در کن که شاخه رز را

چو باغبان ببرد، بیشتر دهد انگور

آری عزیزان!

وعده تخلف‌ناپذیر و سنت غیر قابل تغییر حق تبارک و تعالی و تجربه قطعی تاریخ از صدر اسلام تا به امروز بر این بوده و خواهد بود که جهاد در راه خدا و شهادت در راه آرمان‌های آسمانی، اسلامی، ایمانی، انسانی و انقلابی، نتیجه قطعی‌اش عزت و رستگاری و پیروزی است.

خداوند متعال عزت مسلمانان را در جهاد فی سبیل الله قرار داده است. مبادا و هرگز مباد که از شهادت و ایثار در راه خدا احساس ضعف و ندامت و پشیمانی کنیم. زوال و اضمحلال رژیم پلید و شریر صهیونیستی نزدیک و عطر روح‌نواز و دل‌انگیز پیروزی جبهه مقاومت و عدالت به مشام می‌رسد.

یوم الخلاص و صبح ظفر نزدیک است؛ «إِنَّهُمْ یَرَوْنَهُ بَعِیداً وَ نَراهُ قَرِیباً» (معارج/۶ و ۷)

«أَلَیْسَ الصُّبْحُ بِقَرِیبٍ؟» (هود/۸۱).

درود بر سالار شهیدان حضرت حسین بن علی علیه السلام و همه شهیدان پیرو راه ان حضرت، درود بر سردار افتخارآفرین امت اسلامی شهید حاج قاسم سلیمانی و همه همرزمانش تا شهید جبهه مقاومت و شهید قدس اسماعیل هنیه و سلام بر امام شهیدان، خمینی کبیر و هزاران درود بر زعیم امت اسلامی، فرمانده کل قوا و افتخار مبارزان راه حق، خامنه‌ای عزیز و همیشه سرافراز.

ارسال نظرات