۱۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۳
کد خبر: ۷۶۳۰۱۳
حجت الاسلام والمسلمین لک زایی در گفت‌وگو با رسا:

پاسخ به جنایت ترور شهید هنیه از نظر حقوق بین الملل امری طبیعی است

پاسخ به جنایت ترور شهید هنیه از نظر حقوق بین الملل امری طبیعی است
رییس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با اشاره به وجود دو نظام متضاد در جهان از شروع بیداری جهانی در مقابل هویت حقیقی نظام خبیثه استکبار جهانی خبر داد و پاسخ به ترور شهید هنیه را از نظر حقوق بین الملل امری شناخته شده است.

حجت الاسلام والمسلمین نجف لک زایی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، ترور شهید هنیه در تهران را حادثه ای تلخ و یادآور جنایات همیشگی باند شرور و تجاوزکار غاصب صهیونیستی، مظلومیت مردم فلسطین و یادآور  سر دادن شعارهای دروغین حقوق بشر به سرکردگی آمریکا دانست و اظهار داشت: همانطور که حضرت امام(ره) فرمودند رژیم آمریکا تروریست بالذات است؛ به واسطه اتفاقات اخیر و حمایت های آمریکا از صهیونیست های خونخوار این هویت ذاتی برای عموم مردم جهان در حال آشکار شدن است.

وی با اشاره به آیات 24 و 25 سوره مبارکه ابراهیم به تبیین دو نظام حاکم بر دنیا پرداخت و گفت: در قرآن کریم از دو نظام نام برده شده؛ شجره طیبه و نظام طیبه که ریشه های استوار در زمین و تنه سالم و شاخه ها به سمت آسمان است و پیوسته میوه می دهند و مردم از میوه آن استفاده می کنند که این همان شجره اسلام ناب و نظام اسلامی ما به رهبری امام خمینی است که نه تنها مردم ایران بلکه مردم منطقه از میوه اش استفاده می کنند؛ یکی از ثمرات این شجره طیبه مقاومت در برابر نظام سلطه است.

حجت الاسلام والمسلمین لک زایی افزود: متقابلا از شجره و نظام خبیثه نام می برد که ریشه ای ندارد و در نتیجه میوه هم نمی دهد؛ این نظام مضری است که به محیط پیرامون خودشان آسیب می زنند.

وی با استناد به بیانات رهبر معظم انقلاب، استکبار جهانی و به ویژه صهیونیست ها را یکی از مصادیق شجره خبیثه دانست و توضیح داد: رهبری فرمودند اینها دولت نیستند، چراکه دولت ها ایجاد می شوند برای تولید امنیت در صورتی که اینها ایجاد شده اند برای تولید نا امنی و کارشان از اول با اشغالگری، غصب و کشتار شروع شد و امروز هم در حال پاکسازی نژادی گسترده و عجیبی را در پیش چشم جهانیان انجام می دهند.

رییس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در ادامه ابراز امیدواری کرد: البته اینگونه نخواهد ماند و وجدان های زیادی در سطح دنیا بیدار شدند و به جریان مقاومت پیوستند.

حجت الاسلام والمسلمین لک زایی پاسخ به ترور اخیر را حقی طبیعی و قانونی عنوان کرد و گفت: تروری که در سرزمین و حاکمیت ملی رخ می دهد از نظر حقوق بین الملل پاسخ به آن به رسمیت شناخته شده و باید جنایتکاران تروریست به سزای اعمالشان برسند والا اگر قرار باشد مرتکبان جنایت تقاص پس ندهند باعث می شود جنایات دیگر هم مرتکب شوند.

 رییس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی پیرامون پاسخ ایران گفت: اقدام و پاسخ ایران قطعی و بازدارنده خواهد بود.

ارسال نظرات