۱۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۴
کد خبر: ۷۶۳۰۲۴
باقری در جمع سفرای خارجی مقیم تهران:

ترور هنیه بخشی از پروژه نسل کشی فلسطینی‌هاست

ترور هنیه بخشی از پروژه نسل کشی فلسطینی‌هاست
سرپرست وزارت امور خارجه در نشستی با حضور سفرا و روسای نمایندگی‌های مقیم تهران به تببین ابعاد حمله تروریستی اخیر رژیم صهیونیستی پرداخت و گفت: ترور هنیه بخشی از پروژه نسل کشی فلسطینی‌هاست.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، علی باقری سرپرست وزارت امور خارجه امروز در نشستی با سفرا و روسای نمایندگی‌های خارجی مقیم تهران در محل وزارت امور خارجه شرکت کرد.

وی خطاب به آنها گفت: این نشست به منظور تبیین ابعاد حمله تروریستی رژیم صهیونیستی در بامداد روز چهارشنبه دهم مرداد ماه ۱۴۰۳ (۳۱ ژوئیه ۲۰۲۴) که منجر به شهادت اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و محافظش برنامه ریزی شده است.

یک دقیقه سکوت

سرپرست دستگاه دیپلماسی با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم درباره جایگاه شهید به روح شهدا از جمله شهید هنیه درود فرستاد و از مهمانان خواست به نشانه احترام به انسانیت و حرمت گذاری به حق تعیین سرنوشت ملت ستم دیده فلسطین و تقبیح ظلم، تجاوز و نسل‌کشی بایستند تا ضمن تلاوت حمد و سوره یک دقیقه سکوت کنند.

باقری ادامه داد: تنها سکوتی که در برابر ظلم، جنایت و اشغالگری جایز است همین سکوت‌های نمادین کوتاه است که فریادی است بی صدا نسبت به بی عدالتی و جفاکاری. بی تفاوتی در برابر بی عدالتی موجب بی عملی و انفعال می‌شود و بی عملی باعث جری‌تر شدن جنایتکار می‌شود و اندک زمانی بعد شاهد عادی سازی جنایت و ابتذال شر خواهیم شد.

وی افزود:‌ بی تفاوتی و مماشات در برابر شرارت و بی عدالتی نوعی قصور اخلاقی است که باعث نضج گرفتن و گسترش شرارت می‌شود. همه وظیفه و مسئولیت اخلاقی داریم که در قبال یکی از بدترین جنایات به جا مانده از قرن گذشته یعنی اشغالگری و استعمار خونین سرزمین فلسطین و آوارگی و نسل کشی ادامه دار یک ملت سکوت نکنیم.

سرپرست وزارت خارجه بیان کرد: اکنون هشت دهه است که یک ملت در معرض انهدام و نابودی مستمر قرار دارد، سرزمین‌هایش به زور غصب شده و آنچه باقی مانده در حصر و محاصره قرار گرفته است. جوانان و پیرانش به قتل می‌رسند، زنان و کودکانش مثله می‌شوند، نخبگانش ترور یا محبوس می‌شوند و بدین ترتیب پروژه هدفمندی برای نسل کشی کامل یک ملت در حال اجرا شدن است.

ترور هنیه بخشی از پروژه نسل کشی فلسطینی‌ها

این دیپلمات ارشد ایرانی اضافه کرد: فاجعه شرم آوری که در ۱۰ ماه اخیر در فلسطین اشغالی در جریان است، فقط محصول قساوت و خودبرتر پنداری یک موجودیت اشغالگر آپارتاید نیست، بلکه نتیجه احساس بی کیفری جنایتکارانی است که خود را در هر حالت مستظهر به حمایت بی چون و چرای آمریکا و چند کشور غربی دیگر می‌دانند.

باقری گفت: آنچه این وضعیت را تشدید کرده و موجب جری شدن جنایتکاران در پیشبرد طررح نسل کشی و امحای فلسطین به عنوان یک ملت می‌شود، بی تفاوتی تحمیل شده بر جامعه بین‌المللی است که نشانه بارز آن بی میلی یا ناتوانی سازمان ملل و دیگر نهادهای منطقه‌ای برای اتخاذ تدابیر موثر به منظور توقف نسل کشی فلسطینی‌هاست.

وی با بیان اینکه جنایت رژیم اشغالگر در ترور اسماعیل هنیه را باید از همین منظر مدنظر قرار داد، عنوان کرد: ترور هنیه بخشی از پروژه نسل کشی فلسطینی‌هاست و لاغیر. پروژه نسل کشی فلسطینی‌ها در چند سطح در حال انجام است. در یک سطح کودکان و زنان را در غزه سلاخی می‌کنند و یا با سلاح قطحی و محاصره غذایی، پزشکی و دارویی می‌کشند.

ارسال نظرات