۱۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۰
کد خبر: ۷۶۳۰۲۶
رئیس اداره حج و اوقاف آذربایجان شرقی:

شهید سلیمانی‌ها و بالایی‌ها با قرآن اوج گرفتند

شهید سلیمانی‌ها و بالایی‌ها با قرآن اوج گرفتند
رئیس اداره حج و اوقاف استان آذربایجان شرقی گفت: قرآن کتاب هدایت است که بر جان آدمی نازل شده است تا انسان زمینی را به انسان آسمانی و خدایی تبدیل کند.

به گزارش خبرگزاری رسا در آذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام حسینی رئیس اداره حج و اوقاف استان آذربایجان شرقی در مراسم افتتاحیه بیست و چهارمین دوره مسابقات قرآن کریم همسران و فرزندان کارکنان نهاجا گفت: قرآن کتاب هدایت است که بر جان آدمی نازل شده است تا انسان زمینی را به انسان آسمانی و خدایی تبدیل کند.

وی ابراز کرد: خدا در قرآن انسان را به تفکر و تعقل در آیات الهی فراخوانده است، برای تفکر د ر این کتاب آسمانی باید با آن مانوس شد، با تفسیر آشنا شد، در آیات تدبر کرد تا درنهایت به اصل وجودی خود و خدا پی ببریم.

حجت‌الاسلام حسینی گفت: دوران جوانی زمان یادگیری است، بهترین دوره است برای دریافت مفاهیم ناب قرآنی، شما جوان‌ترها سعی کنید از این دوره بهترین بهره را ببرید.

وی مطرح کرد: ملاک آسمانی شدن آدم‌ها تفکر در قرآن و تمسک به آن است، قرآن بر جان و دل پیامبر اعظم نازل شدو هرکس با جان و دل با این کتاب الهی انس بگیرد رستگار خواهد شد.

رئیس اداره حج و اوقاف استان آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: انسانی که به میهمانی می‌رود از روزی خود مطمئن است و غذا با خود نمی‌برد، قرآن سفره و طعامی است که خداوند برای بندگانش تدارک دیده است و ما هرچقدر می‌توانیم باید از آن متنعم شویم.

وی تأکید کرد: کسی که با قرآن و اهل بیت انس گرفت می‌شود شهید سلیمانی و بابایی و امثال آن‌ها، این شهدا کسانی بودند که بر خوان گسترده الهی نشستند و از آن متنعم شدند و حقیقتا عالم واصل شدند.

ارسال نظرات