۱۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۴
کد خبر: ۷۲۶۹۸۷
رئیس جامعه المصطفی مطرح کرد؛

شهادت سردار سلیمانی، فصل تازه‌ای برای منطقه غرب آسیا

شهادت سردار سلیمانی، فصل تازه‌ای برای منطقه غرب آسیا
حجت الاسلام عباسی با اشاره به تقابل استکبار جهانی با اسلام در غرب آسیا و تغییر شرایط منطقه به نفع جبهه مقاومت، به تبیین اثر حاج قاسم در مورد چگونگی این تحولات پرداخت.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا،حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی در همایش بزرگداشت سومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی با موضوع «جهاد تبیین از دیدگاه سردار سلیمانی» که امروز در سالن قدس مجتمع آموزش عالی امام خمینی(قدس سره) برگزار شد. ضمن گرامیداشت یاد شهید سلیمانی و همرزمان ایشان، اظهار داشت: شهادت شهید سلیمانی موجب خوشحالی اشرار عالم و ناراحتی مومنان شد و با وجود گذشت سه سال از این حادثه، حرارت این داغ همچنان بر دل‌های آزادی‌خواهان جهان باقی است و یقینا انتقام این جنایت از کسانی که در آن دخالت داشته‌اند، گرفته خواهد شد. به یاری خدا این ماجرا دنبال خواهد شد و خونبهای شهادت این عزیزان، اخراج سلطه گران و استعمارگران از منطقه‌ای است که ده‌ها و صدها سال برای مردم و ملت‌های آن مزاحمت ایجاد کرده‌اند.

وی شهادت سردار سلیمانی را فصل تازه‌ای برای منطقه غرب آسیا دانست و خاطرنشان کرد: مدتها پیش از شهادت شهید سلیمانی، جبهه استکبار در رؤیای ایجاد خاورمیانه‌ای جدید با محوریت رژیم جعلی صهیونیستی و امریکا بود، اما آنچه در منطقه رخ داد، شکل‌گیری غرب آسیا، با محوریت مقاومت اسلامی بود و عنصر کلیدی که نقش اساسی در بر هم زدن این نقشه شیطانی داشت، شهید سلیمانی و یاران ایشان بودند. به همین دلیل، آمریکایی‌ها کینه‌ای عمیق نسبت به این شهید بزرگوار داشتند.

رئیس جامعةالمصطفی، غرب آسیا را مهم‌ترین و موثرترین منطقه در تاریخ بشریت خواند و تصریح کرد: منطقه ما زادگاه و بستر ظهور بسیاری از انبیای الهی و محل شکل‌گیری بزرگترین تمدن‌های بشری بوده است و امروز نیز حیاتی‌ترین منابع انرژی در همین نقطه متمرکز است و به همین جهت، قرن‌هاست که سلطه گران عالم چشم طمع به آن دوخته‌اند و تلاش می‌نمایند برای حفظ تسلط خود بر جهان، این منطقه را در اختیار خود داشته باشند. اما انقلاب اسلامی این طراحی‌های شوم را برهم زد و معادلات را دگرگون ساخت؛ بنابراین دشمنان از روز نخست کینه‌ورزی با انقلاب اسلامی را شروع کردند و حتی یک روز نیز در این عداوت و دشمنی کم نگذاشتند و نمی گذارند.

وی با اشاره به بیش از چهل سال دشمنی و کینه‌ورزی مستکبران در برابر انقلاب اسلامی، ابراز داشت: آخرین نقشه‌ای که استعمارگران به سرکردگی امریکا برای منطقه ما طراحی نموده بودند و شهید سلیمانی و یاران ایشان آن را خنثی کردند، فعال نمودن گسل اختلافات مذهبی بود. یکی از برنامه‌های گسترده جریان استعماری برای تسلط بر ملت‌ها، استفاده از جامعه شناسی جهت شناخت گسل‌ها, مشکلات و زمینه‌های اختلاف و تعارض در مناطق مختلف است. برخی از جامعه شناسان رسما بیان می‌نمایند جامعه شناسی در بستر استعمار رشد یافته است و مقاصد و اغراض اولیه که برخی مجامع علمی برای رشد و توسعه علم جامعه شناسی داشتند، گسترش استعمار و نفوذ در مناطق بود.

رئیس جامعةالمصطفی ادامه داد: یکی از این شکاف‌ها که قدرت‌های استعمارگر به ویژه پس از جنگ جهانی دوم در منطقه ما از آن استفاده کردند مسائل قومی و زبانی بود که به متلاشی شدن دولت عثمانی و شکل گیری کشورهای مجعول، بدون پیشینه و وابسته به غرب انجامید. پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز با به پا نمودن جنگ مذهبی و تقویت جریان تکفیری، یکی از خطرناک‌ترین طراحی‌ها برای ایجاد یک زخم عمیق در منطقه بود. جریانی که به گفته و گمان خودشان آمده بودند که بمانند و قصد نداشتند به زودی دست از سر منطقه بردارند. اما شهید سلیمانی و همرزمان ایشان، این طراحی را برهم زدند و طبیعی است دشمنان منطقه از چنین شخصیتی عمیقا کینه به دل داشته باشند.

وی با تاکید بر نقش اساسی منطقه غرب آسیا در تحولات تاریخی گذشته و آینده، تأکید کرد: انقلاب اسلامی امروز محور این تحولات و تغییرات در معادلات جهانی است و این هویت جغرافیایی و تاریخی است که در برابر نظم سلطه جو و ظالمانه در جهان ایستاده است.

رئیس جامعةالمصطفی، با اشاره به آغاز فصل جدیدی از رویارویی با نظام مقدس اسلامی پس از شهادت سردار سلیمانی، یادآور شد: امروز می‌بینیم دشمن چگونه با برنامه‌ریزی بی سابقه وارد صحنه شده است و البته ابزارهایی نیز که امروز در زمینه‌ی جنگ رسانه‌ای در اختیار دشمن قرار دارد، قابل مقایسه با گذشته نیست و بمباران فکری در عالم به ویژه علیه ما و راه مقاومت جریان دارد.

وی شهید سلیمانی و هم رزمان ایشان را چهره های درخشان راه مقاومت خواند و گفت: با شهادت شهید سلیمانی، راه و مکتب مقاومت باقی است و با قوت استمرار دارد. پرچم دار این راه نیز امروز مشخص است و دشمن، این پرچم و این پرچمدار را هدف قرار داده است. اینکه امروز همه تیرهای مسموم دشمن به یک نقطه پرتاب می شود، برای آن است که این پرچم و این پرچمدار به زمین بیافتد.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی اظهار داشت: این جهاد، ایستادگی و مقاومت در شکلی دیگر امروز جریان دارد. البته دشمن از تهاجم نظامی غافل نیست و اگر توان آن را داشته باشد، حتی یک روز نیز آن را به تاخیر نخواهد انداخت. بنابراین رو به جنگ روانی، القای یاس ،سیاه نمایی و تسلط بر افکار، ادراکات و احساسات جامعه به ویژه جوانان و کسانی آورده است که تصوری از گذشته تاریک حکومت مزدور وابسته به غرب به خاطر ندارند.

وی پیروزی در جنگ رسانه‌ای و روانی را نیازمند حضور گسترده و نقش‌آفرینی در این میدان دانست و ابراز داشت: رحمت خداوند و کمک های غیبی، همراه کسانی است که سر ایمان خود ایستادند و از راه خود تنزل و عقب نشینی نکردند و یقینا خداوند نیز آنان را یاری خواهد کرد. این راهی است که شهید سلیمانی، شهید ابومهندس، شهدای انقلاب اسلامی و شهدای بین الملل جهان اسلام به ما آموختند و بهای خون این عزیزان نیز اخراج اشرار از این منطقه است و قطعا تا زمانی که پای آنان از این منطقه قطع نشود، روز خوش نخواهند دید.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی در پایان خاطرنشان کرد: سلطه گرانی که از هزاران کیلومتر دورتر به اینجا آمده اند، مردم منطقه را متهم به برهم زدن نظم منطقه می‌نمایند! چه کسی به شما اجازه داده است در مورد منطقه ما اظهار نظر نمایید؟ چه کسی اربابی جهان را به شما داده است؟ آنها از طرح این سوالات واهمه دارند اما ملت های منطقه با عنایت الهی این دژخیمانان را از منطقه بیرون خواهند کرد و تا دستیابی به هدف از پای نخواهند نشست.

ارسال نظرات