۲۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۹
کد خبر: ۷۶۳۲۶۰

مراسم بدرقه کاروان تدارکاتی موکب امام رضا(ع) برگزار شد

مراسم بدرقه کاروان تدارکاتی موکب امام رضا(ع) برگزار شد
مراسم بدرقه کاروان تدارکاتی موکب امام رضا(ع) اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی که هر سال از محل عواید موقوفات و کمک خیرین در کربلا برپا می شود و میزبان زائران اربعین حسینی است با حضور رئیس این نهاد برگزار شد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان، هر ساله اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی در ایام اربعین حسینی از محل عواید موقوفات و کمک خیرین، موکب امام رضا(ع) را در کربلا معلی برپا می کند و خدمات متنوعی به زائران ارائه می نماید. امسال نیز به تبع سال های اخیر برای نهمین سال این کاروان اعزام شد.
موکب امام رضا علیه السلام در ده روز منتهی به اربعین حسینی در کربلا معلی به زائران خدمت رسانی می کند که شامل مواردی همچون اعزام 10 تریلی، نانوایی سیار و کامیون آب معدنی، کارخانه یخ، برنج، گوشت و آرد و لوازم یک بار مصرف برای پذیرایی و توزیع غذا و غیره است.
خدمات موکب
خدمات این موکب عبارت است از اسکان روزانه 1200 زائر برادر و خواهر، پذیرایی 3600 نفر در سه وعده صبحانه، ناهار و شام، ارائه خدمات درمانی و پزشکی، استقرار نانوایی سیار در شهر کربلا و پخت روزانه 4 قرص نان، اعزام 30 مبلغ خواهر و برادر، خدمات فرهنگی شامل برپایی نماز جماعت، مراسم عزاداری با حضور سخنرانان شاخص، حلقه های معرفت و استقرار کارخانه یخ و تولید بیش از 200 قالب یخ در روز و توزیع بین مواکب که در این مدت ارائه می شود.
حضور 100 خادم افتخاری، فراهم آوری امکانات سرمایشی مجهز، استقرار 2 مولد برق قوی برای تامین برق در صورت کمبود برق، نصب دستگاه تصویه آب، تهیه 10 هزار شربت آلوئورا نیز از دیگر خدمات این موکب در کربلای معلی می باشد.
حجت الاسلام والمسلمین احمد زاده، رئیس اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی از همه خیرین، واقفین و نیک اندیشان که این کاروان تدارکاتی را برای خدمت رسانی برای زائران اربعین فراهم آوردند، تشکر و قدردانی کرد و گفت: ان شالله همه از این خدمت خالصانه و این حرکت نورانی راهپیمایی اربعین حسینی که بین المللی و جهانی شده است و زمینه ظهور تمدن بزرگ اسلامی را فراهم آورده است، بهره مند شوند./933/
جواد رستمی
ارسال نظرات