۲۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۶
کد خبر: ۷۶۳۲۷۱
مدیر موکب العباس کاشان مطرح کرد؛

تنوع خدمات موکب العباس کاشان به زائران اربعین حسینی در نجف اشرف

تنوع خدمات موکب العباس کاشان به زائران اربعین حسینی در نجف اشرف
اصفهان- کریمی گفت: تجهیزات و اقلام موکب العباس کاشان توسط ۳ دستگاه تریلی کفی، یک دستگاه تریلی یخچالدار، دو دستگاه نیسان و یک دستگاه کامیون حمل هندوانه به نجف حمل می‌شود که همگی جزو متبرعین هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، احمد کریمی در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه امسال موکب العباس کاشان برای سال سوم در نجف اشرف و نزدیک حرم مطهر امیرمومنان(ع) از زائران اربعین حسینی پذیرایی می‌کند، گفت: ۸۰ خادم در موکب العباس العباس کاشان در نجف اشرف از زائران اربعین حسینی پذیرایی می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه امسال موکب العباس کاشان برای سال سوم در نجف اشرف و نزدیک حرم مطهر امیرمومنان(ع) از زائران اربعین حسینی پذیرایی می‌کند، افزود: ۸۰ خادم در موکب العباس العباس کاشان در نجف اشرف از زائران اربعین حسینی پذیرایی می‌کنند.

به گفته وی تجهیزات و اقلام موکب العباس کاشان توسط ۳ دستگاه تریلی کفی، یک دستگاه تریلی یخچالدار، دو دستگاه نیسان و یک دستگاه کامیون حمل هندوانه به نجف حمل می‌شود که همگی جزو متبرعین هستند.

مدیر موکب العباس کاشان همچنین سردخانه ۴۰ فوت برای مواد غذایی، مولد برق ۳۰۰ کاوا، دستگاه آب تصفیه ۵۰ هزار لیتری، دستگاه آبسرد کن ۱۰ درجه، دستگاه یخ ساز ۱ تن، تنور نانوایی اتوماتیک با پخت روزانه ۱۰ هزار قرص نان، با پذیرایی را از جمله تجهیزات موکب العباس کاشان اعلام کرد.

به گفته وی موکب العباس کاشان علاوه بر این از زائران اربعین حسینی روزانه با ۱۰ هزار پرس غذا در سه وعده غذایی و ۱۰۰ هزار لیوان نوشیدنی‌های هندوانه و دوغ پذیرایی می‌کند.

وی ارائه خدمات، شارژ موبایل، لباس شوئی، کفاشی، تعمیر چرخ و ویلچر و خیاطی از جمله خدمات عمومی موکب العباس کاشان به زائران اربعین حسینی اعلام کرد.

کریمی یادآور شد: به دلیل مجاورت موکب العباس با صحن حضرت زهرا(س) اسکان نخواهیم داشت و زائران می‌توانند از صحن حضرت زهرا(س) که ظرفیت زیادی برای اسکان دارد استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه موکب به نام حضرت ابوالفضل العباس(ع) سقای دشت کربلا است، اظهار داشت: اولویت نخست موکب العباس کاشان ارائه آب خنک بهداشتی است. 

مدیر موکب العباس کاشان با بیان اینکه موکب العباس متعلق به شهرستان کاشان است و استفاده از گلاب و عرقیات کاشان در آب و چای و دوغ و غذا‌های موکب العباس کاشان سبب شده تا عطر گل محمدی کاشان فضای پیرامون موکب را عطرآگین کند، افزود: موکب سفره سیدالشهدا است و همه با هر رنگ و نژادی میهمان این سفره هستند.

کریمی در ادامه با اشاره به تمهیدات ویژه موکب داران اربعین حسینی کاشان برای خدامت دهی و تکریم زائران اربعین حسینی در کربلا معلی گفت: برای رفاه حال زائران اربعین حسینی سردخانه مواد غذایی، دستگاه مولد برق، دستگاه تصفیه آب، آبسردکن، دستگاه یخ ساز، کولر، مه پاش، توری سبز سایبان و دیگر لوازم مورد نیاز برای رفاه زائران اربعین حسینی تدارک دیده شده است.

وی با اشاره به ورود حدود ۳۰ میلیون زائر اربعین حسینی به شهر‌هایی که تنها یک میلیون جمعیت دارند، گفت: زیرساخت در این شهر‌ها هرچقدر هم که قوی باشد نمی‌تواند پاسخگوی نیاز‌های این حج از زائر اربعینی حسینی باشد، از این رو موکب‌های ایرانی به کمک مواکب عراقی رفته، اما میزبان اصلی عراقی‌ها هستند.

کریمی ادامه داد: اینگونه تصور نشود که آب و یخ در عراق وجود نداشته باشد، بلکه به دلیل شلوغی و عدم امکان تردد خودرو‌ها حمل آب و یخ در معابر و کوچه‌ها و مواکب اطراف حرم این حجم از تجهیزات به کمک می‌آید و هر موکب به تنهایی این مورد را تهیه می‌کند.

مدیر موکب العباس کاشان ادامه داد: حمل این سطح از تجهیزات از ایران نیاز به ترابری سنگین و هزینه‌های زیادی دارد، اما اکثر ماشین‌های حمل تجهیزات موکب‌ها به دلیل نذری که دارند نه تنها کرایه بلکه هزینه سوخت ۳۰ روز رفت و برگشت خود را نیز نمی‌گیرند.

به گفته وی هر تریلر حدود ۱۵۰ میلیون تومن کرایه را نذر سلامتی حجه ابن الحسن(ع) و رفاه زائران سیدالشهدا می‌کند.

کریمی با بیان اینکه هر موکب چندین کامیون و تریلر دارد، اظهار داشت: همه موکب‌ها مردمی هستند و هزینه‌های آنها از محل نذورات و کمک‌های مردم تامین می‌شود.

وی افزود: مردم و خیرین توجه داشته باشند نذورات خود را محدود نکنند و اجازه بدهند موکب دار‌ها براساس نیاز‌های موکب علاوه بر لوازم مصرفی بتوانند تجهیزات مورد نیاز موکب را خریداری کنند.

مدیر موکب العباس کاشان با بیان اینکه آغاز پذیرایی موکب‌ها از ۲۵ مرداد تا ۴ شهریور خواهد بود، گفت: خیرین برای اینکه سهمی از این سفره داشته باشند، نذورات و کمک‌های خود را هرچند اندک با نیت تامین مخارج موکب برای سلامتی امام زمان (عج) به شماره حساب شبا ۴۲۰۱۹۰، ۰۰۰۰۰۰۱۱۷۴۵۲۷۶۰۰۰۹ و کارت ۶۰۳۷۶۹۷۶۵۶۱۶۸۱۶۵ و شماره حساب ۰۱۱۷۴۵۲۷۶۰۰۰۹ بانک صادرات به نام کریمی _رضایی واریز کنند./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات