۲۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۲
کد خبر: ۷۶۳۳۰۹
آغاز فعالیت سامانه ثبت درس اساتید سطوح عالی و خارج حوزه؛

از اختیار اساتید در انتخاب برنامه آموزشی تا ضرورت توجه به عناوین و محدوده دروس

از اختیار اساتید در انتخاب برنامه آموزشی تا ضرورت توجه به عناوین و محدوده دروس
معاون آموزش حوزه علمیه قم از فعال شدن سامانه ثبت درس اساتید سطوح عالی و خارج در سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳(نیم سال اول و دوم) خبر داد.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علی اصغر همتیان معاون آموزش حوزه علمیه قم در گفت‌وگویی از فعال شدن سامانه ثبت درس اساتید سطوح عالی و خارج در سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳(نیم سال اول و دوم) خبر داد و گفت: سامانه ثبت درس اساتید سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم از ۱۷ مرداد فعال شده است و اساتید محترم می توانند دروس مورد نظر خود را ثبت نمایند.

ثبت درس هر دو نیمسال

معاون آموزش حوزه علمیه قم ادامه داد: در سامانه، کلیه دروس سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ ارائه شده و اساتید محترم باید دروس خود را تا پایان سال تحصیلی (نیم سال اول و دوم) ثبت کنند.

اختیار اساتید در انتخاب برنامه آموزشی

وی اضافه کرد: اساتید محترم، علاوه بر برنامه آموزشی جاری حوزه های علمیه با کد ۴۲۹ (برنامه جدید موضوع مصوبه ۱۶۴۹ شورای عالی حوزه های علمیه) ، می توانند طرح قدیم سطوح عالی باکد ۵۳۰ و طرح سابق سطوح عالی با کد ۵۳۱ را جهت تدریس انتخاب نمایند.

ضرورت توجه به عناوین و محدوده دروس

حجت الاسلام والمسلمین همتیان به یک نکته مهم اشاره کرد و یادآور شد: اساتید در ثبت درس به عناوین و محدوده دروس توجه داشته باشند. البته تا قبل از انتخاب درس توسط طلاب امکان ویرایش اعم از تغییر درس، زمان و یا مکان درس فراهم است، اما پس از انتخاب درس توسط طلاب، امکان حذف و اضافه و ویرایش اطلاعات وجود ندارد و در موارد بسیار ضروری باید از طلاب خواسته شود درس انتخابی را حذف نمایند تا امکان ویرایش فراهم گردد.

یک درخواست از اساتید

معاون آموزش حوزه علمیه قم یک درخواست هم از اساتید داشت و اظهار کرد: گرچه در هر نیم سال امکان ثبت ۴ درس برای هر استاد فراهم است، اما از محضر اساتید محترم تقاضا می شود با توجه به ضرورت هدایت علمی تربیتی طلاب و اختصاص وقت کافی برای این مهم، به ثبت ۲ و نهایتا ۳ درس بسنده نموده و زمان بیشتری به رسیدگی به امور علمی و تربیتی طلاب اختصاص دهند.

نحوه تعیین محل تدریس

وی درباره انتخاب مَدرس‌ها هم توضیح داد: مَدرس‌ها بر اساس سوابق تدریس و مدرس های سابق اساتید تنظیم شده است و اگر استاد محترمی با عدم امکان ثبت درس در مَدرس خاصی مواجه شد پس از هماهنگی با مَدرس مورد نظر به اتاق ۲۰۶ کارشناس مسئول ساماندهی و ارزیابی معاونت آموزش حوزه علمیه قم مراجعه و یا با شماره ۳۲۱۹۱۸۳۰ تماس حاصل نماید تا اقدام لازم صورت گیرد.

ضرورت نهایی کردن ثبت دروس تا قبل از دهم شهریور

به گفته حجت الاسلام والمسلمین همتیان، با توجه به اینکه طلاب از تاریخ ۱۰ شهریور درس و استاد خود را انتخاب می کنند لازم است اساتید تا این تاریخ ثبت درس خود را نهایی کرده باشند.

معاون آموزش حوزه علمیه قم بر این نکته هم تاکید کرد که تلاش مجموعه بر این بوده اساتید محترم بتوانند به آسانی بدون نیاز به مراجعه حضوری، دروس مورد نظر خود را در سامانه ثبت نمایند، لذا در صورت نیاز به راهنمایی، از طریق پیشخوان ارتباطی-آموزش پیام داده تا راهنمایی لازم صورت گرفته و یا در ساعات اداری با شماره ثابت -۳۲۱۹۱۹۶۴ -۱۹۶۵ ۳۲۱۹ امور اساتید قم تماس حاصل نمایند.

ارسال نظرات