۰۵ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۹:۴۵
کد خبر: ۷۶۳۳۵
قائم مقام اداره پژوهشی مدارس حوزه علمیه:

کانون های علمی مدارس علمیه راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری رسا ـ قائم مقام اداره پژوهشی مدارس حوزه علمیه قم گفت: در مدارس حوزه علمیه، برنامه هایی جهت تشویق و ترغیب طلاب به پژوهش در حال انجام است.
دارالتحقيق حوزه علميه اهواز


حجت الاسلام مهدی محقق فر، قائم مقام اداره پژوهشی مدارس علمیه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا گفت: در سال گذشته جهت رونق فرهنگ پژوهش در بین طلاب، سلسله بحث هایی در این راستا انجام شد که بر اساس آن کارشناسی های لازم در جهت ایجاد سیاست های جامع ترویج پژوهش طلاب سطح یک و دو صورت گرفت.

وی گفت: در این زمینه با بررسی اقدامات انجام شده در محیط های غیر حوزوی و فضای ملی و بایسته های محیط های حوزوی، برنامه های کاربردی جهت ایجاد فرهنگ پژوهش در مدارس حوزه علمیه طراحی کرده ایم.

قائم مقام اداره پژوهشی مدارس علمیه با بیان اینکه در سطح یک حوزه که تحت پوشش مدارس هستند، معاون پژوهش منصوب شده است، افزود: در مدارس بسترهایی برای تشویق طلاب به امر تحقیق در حال اجراست و برنامه هایی را مانند ایجاد کانون های علمی در این جهت پیشنهاد داده ایم.

حجت الاسلام محقق فر اظهار داشت: بسته های برنامه ترویج فرهنگ پژوهش از سوی واحد ترویج و پژوهش انجام شده است و برای تصویب به معاونت پژوهش داده شده تا حمایت های لازم از آن صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه کانون های علمی، قالبی برای مشارکت طلاب است، ادامه داد: کانون‌های علمی کمک می‌کند تا طلاب در فرایند علمی و پژوهشی نقش فعال تری داشته باشند و بتوانند خودشان نشست علمی طراحی و اجرا کنند و با کمک یکدیگر نشریه و دیگر کارهای علمی داشته باشند.

وی در پایان گفت: پیش نویس کانون های علمی تهیه شده و امید است در سال بعد شکوفایی بیشتری داشته باشد. /909/ت302/ع



ارسال نظرات