۲۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۸
کد خبر: ۷۶۳۳۶۰
حجت الاسلام گرجی خبر داد؛

استقرار یک روحانی و یک رابط فرهنگی در هر موکب

استقرار یک روحانی و یک رابط فرهنگی در هر موکب
اصفهان ـ مسئول کمیته فرهنگی ستاد اربعین استان اصفهان گفت: هر موکب در ایام اربعین حسینی یک رابط فرهنگی و یک روحانی دارد و برنامه هایی نیز برای بانوان و کودکان در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام مهدی گرجی مسئول کمیته فرهنگی ستاد اربعین استان اصفهان، ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، با بیان اینکه اربعین متعلق به یک تشکیلات خاص نیست، گفت: اربعین متعلق به همه بشریت است، شاهد هستیم که یک حرکت عارفانه، عاشقانه و تمدن‌ساز در اربعین شکل گرفته است که عامل اتحاد و محبت در بین ملت‌های مختلف است.

وی در ادامه افزود: اربعین یکی از سرچشمه‌های سیراب کردن تشنگی بشریت است، دشمنان در تلاش هستند که مانع پیاده‌روی اربعین بشوند و اگر یک حرکتی زنده نبود هیچوقت به دنبال کشتن آن نبودند. اربعین یک حرکت عاشقانه و فرهنگی است که توانسته جای خود را در میان ملت‌های مسلمان و حتی غیرمسلمان باز کند.

حجت الاسلام گرجی با اشاره به خدمات ستاد بازسازی عتبات، اظهار کرد: این ستاد مورد علاقه و استقبال مردم و علما و مسؤولان عراق است، امر اسکان و تغذیه زوار در اربعین برعهده این ستاد است. بخش کمیته فرهنگی اربعین به دنبال استفاده از این فرصت برای تعظیم انسان‌ها است، حرکت اربعین یک کار فرهنگی آموزنده و انسان‌ساز است.

وی ادامه داد: اما به هرحال از این فرصت استفاده می‌کنیم تا در موکب‌ها پیام‌هایی نیز به زائران با محوریت برائت و ولایت، تبری و تولی، محبت و برادری مخابره بشود، به هرحال موکب‌های ما در عراق در این مسیر نورانی فعال هستند و هرموکبی یک رابط فرهنگی و یک روحانی دارد و برپایی مراسمات دینی و مذهبی و حتی برنامه‌هایی برای کودکان و بانوان در نظر گرفته شده است.

مسئول کمیته فرهنگی ستاد اربعین استان اصفهان، به حضور ۵ میلیون نفر ایرانی در مراسم پیاده‌روی‌ اربعین سال گذشته اشاره کرد و گفت: رسانه‌های مختلف مشغول اطلاع رسانی به زائران اربعین هستند و نرم‌افزار‌هایی در این زمینه نیز تولید شده که در دسترس زائران اربعین حسینی قرار دارد تا بتوانند به خوبی از این مراسم معنوی فیض ببرند./1304/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات