۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۷:۴۰
کد خبر: ۷۶۳۴۷۷
عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع)تاکید کرد؛

لزوم توجه به تصویرسازی از حوزه های علمیه و تبیین دقیق رسالت روحانیت در جامعه

لزوم توجه به تصویرسازی از حوزه های علمیه و تبیین دقیق رسالت روحانیت در جامعه
حجت الاسلام والمسلمین هاشمیان گفت: مدیریت تصویر نهاد حوزه و روحانیت و تبیین دقیق کارکرد‌ها و رسالت حوزه علمیه در سطح جامعه و اقشار مختلف مردم باید یکی از مهمترین اهداف رسانه‌های حوزوی باشد.

حجت الاسلام والمسلمین هاشمیان عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم علیه السلام در گفت وگو با خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، ضمن بیان نکاتی پیرامون جایگاه رسانه در حوزه علمیه قم خاطر نشان کرد: مدیریت تصویر نهاد حوزه و روحانیت و تبیین دقیق کارکرد‌ها و رسالت حوزه علمیه در سطح جامعه و اقشار مختلف مردم، باید یکی از مهمترین اهداف رسانه‌های حوزوی باشد.

وی با اشاره به ضرورت پرهیز از تقلیل نسبت میان حوزه و رسانه به کارکرد اطلاع رسانی صرف، اظهار داشت: این نوع دیدگاه، دیدگاه خوبی نبوده و تقلیل نسبت میان حوزه و رسانه به کارکرد اطلاع رسانی، تقلیل بسیار نابجا و غیرمطلوبی است.

عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) افزود: کارکرد دیگری که از رسانه ها همانگونه که در ادبیات دانش ارتباطات بیان می شود، کارکرد آموزش است که بسیار موسع است و این تلفیقی از کارکرد آموزش و تبلیغ برای حوزه های علمیه است که باید به آن نیز توجه شود.

حجت الاسلام والمسلمین هاشمیان بیان داشت: زیرساخت رسانه ای پلتفرم‌های جدیدی که در شبکه‌های اجتماعی ایجاد شده، سبب می شود تا یک ظرفیت و محفل خوبی برای ایفای رسالت تربیتی و آموزشی حوزه های علمیه ایجاد شود که حوزه های علمیه از این جهت نیز می توانند با راهبرد رسانه ای مدون از این ظرفیت استفاده کنند.

عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) ابراز کرد: در تبیین رابطه میان رسانه و حوزه‌های علمیه می‌توان سه سطح قائل شد که عبارتند از کارکرد اطلاع رسانی رسانه‌ها، مدیریت تصویرسازی از حوزه و کارکرد تربیتی، آموزشی که کارکرد تبلیغی حوزه های علمیه را نیز می توان به آن اضافه کرد.

وی افزود: وقتی نگاه می‌کنیم که مصرف رسانه‌ای در میان اقشار مختلف جامعه، آمار شگفت انگیزی دارد، نشان می دهد که رسانه، میدانی است که اگر حوزه‌های علمیه در این میدان وارد نشود، دشمنان مخاطب آنان را به سمت و سوی خود خواهند کشید.

حجت الاسلام والمسلمین هاشمیان تاکید کرد: ما نیازمند راهبرد رسانه ای دقیقی هستیم تا بتوانیم، هم رسانه و مدیا را بشناسیم و هم بدانیم که بعد از شناخت، باید چه پیام هایی را متناسب با فضای تبلیغی مدیاها ارسال و تبادل کنیم.

ارسال نظرات