۲۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۳
کد خبر: ۷۶۳۸۲۹

جزئیات ثبت درس اساتید سطوح عالی و خارج حوزه در سامانه

جزئیات ثبت درس اساتید سطوح عالی و خارج حوزه در سامانه
اساتید سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم تا قبل از ۱۰ شهریور فرصت دارند دروس خود در سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ (نیم سال اول و دوم) را در "سامانه" ثبت کنند.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، سامانه ثبت درس اساتید سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم از ۱۷ مرداد فعال شده و اساتید می توانند دروس خود را ثبت نمایند. البته با توجه به اینکه طلاب از ۱۰ شهریور درس و استاد را انتخاب می کنند لازم است اساتید تا این تاریخ ثبت درس را نهایی کرده باشند.

در سامانه ثبت درس، کلیه دروس سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ ارائه شده و اساتید می بایست دروس را تا پایان سال تحصیلی (نیم سال اول و دوم) ثبت کنند. همچنین می توانند علاوه بر برنامه آموزشی جاری حوزه های علمیه با کد ۴۲۹ (برنامه جدید موضوع مصوبه ۱۶۴۹ شورای عالی حوزه های علمیه)، طرح قدیم سطوح عالی باکد ۵۳۰ و طرح سابق سطوح عالی با کد ۵۳۱ را هم برای تدریس انتخاب نمایند.

اساتید در ثبت درس به عناوین و محدوده دروس توجه داشته باشند. البته تا قبل از انتخاب درس توسط طلاب امکان ویرایش اعم از تغییر درس، زمان و یا مکان درس فراهم است، اما پس از انتخاب درس توسط طلاب، امکان حذف و اضافه و ویرایش اطلاعات وجود ندارد و در موارد بسیار ضروری باید از طلاب خواسته شود درس انتخابی را حذف نمایند تا امکان ویرایش فراهم گردد.

معاونت آموزش حوزه علمیه قم از اساتید درخواست کرده که گرچه در هر نیم سال امکان ثبت ۴ درس برای استاد فراهم است، اما با توجه به ضرورت هدایت علمی تربیتی طلاب و اختصاص وقت کافی برای این مهم، به ثبت ۲ و نهایتا ۳ درس بسنده کرده و زمان بیشتری برای رسیدگی به امور علمی و تربیتی طلاب اختصاص دهند.

مَدرَس‌ها هم بر اساس سوابق تدریس و مدرس های سابق اساتید تنظیم شده است و اگر استادی با عدم امکان ثبت درس در مَدرس خاصی مواجه شد پس از هماهنگی با مَدرس مورد نظر به اتاق ۲۰۶ کارشناس مسئول ساماندهی و ارزیابی معاونت آموزش حوزه علمیه قم مراجعه و یا با شماره ۳۲۱۹۱۸۳۰ تماس حاصل نماید تا اقدام لازم صورت گیرد.

اساتید می توانند در صورت نیاز به راهنمایی، از طریق پیشخوان ارتباطی-آموزش پیام خود را ارسال کنند تا راهنمایی لازم انجام شود و یا در ساعات اداری با شماره تلفن های ۳۲۱۹۱۹۶۴ -۱۹۶۵ ۳۲۱۹ امور اساتید حوزه علمیه قم تماس حاصل نمایند.

ارسال نظرات