۲۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۸
کد خبر: ۷۶۳۸۳۰

گزارشی از جلسه ستاد اربعین جامعه‌الزهرا در نجف اشرف

گزارشی از جلسه ستاد اربعین جامعه‌الزهرا در نجف اشرف
جلسه ستاد اربعین جامعه الزهرا(س) با حضور سرکار خانم برقعی در نجف اشرف برگزار شد.
به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، جلسه ستاد اربعین جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها شب گذشته با حضور خانم برقعی و اعضای ستاد در نجف اشرف برگزار شد. 

در این جلسه، سرکار خانم سیده زهره برقعی مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها ضمن عرض خداقوت به اعضای ستاد و زائریاران آن در کاروان همپای قافله ۸، تصریح کرد: توفیق خدمت به زائران حضرت اباعبدالله‌الحسین علیه‌السلام بالاترین افتخار است. 

مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها عنوان کرد: حضرت اباعبدالله‌الحسین علیه‌السلام تک تک شما را با توجه انتخاب کردند و این موضوع، شکرانه دارد.

توفیق خدمت به زائران حضرت اباعبدالله‌الحسین علیه‌السلام بالاترین افتخار است

برقعی با بیان اینکه تنفس در این محیط، روح ما را جلا و به ما اخلاص و معرفت می‌دهد، گفت: علم گاهی حجاب اکبر و مانع لقاء الله است، اما معرفتی که اهل بیت علیهم السلام به انسان می‌دهند، باقی و ماندگار است.

وی با بیان اینکه بالاترین نعمت نعمت ولایت است، گفت: قدردان پدر و مادر خود باشیم که معرفت و شناخت اهل بیت علیهم السلام را به ما دادند.

مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها توصیه کرد: مکارم اخلاق را با هم بخوانیم، خود را متخلق به اخلاق اهل بیت علیهم‌السلام کنیم و ویژگی‌های اخلاقی خود را از حضرات معصومین علیهم‌السلام الگو بگیریم.

برقعی با بیان اینکه نعمت‌های خدا در مسیر پیاده روی اربعین حسینی، بسیار زیاد و تنفس در این محیط عبادت است، عنوان کرد: اگر ارزش‌های اخلاقی در ما نهادینه شود یعنی از آداب سفر است.

وی با بیان اینکه خستگی، بیماری و مشکلات در سازندگی روح ما اثر دارد، گفت: خودسازی و تلاش در این مسیر، جایگاه ما را در آن دنیا تغییر می‌دهد و این نعمت عظیم با هیچ یک از نعمت‌های دنیا قابل مقایسه نیست. 

وی با تصریح بر اینکه دستگاه امام حسین علیه‌السلام همه را می‌پذیرد، اظهار داشت: امسال در پیاده روی اربعین حسینی، به نیت ظهور امام زمان عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف گام‌های خود را برداریم و سربازی خود را به امام زمان ارواحنا له الفدا ثابت کنیم.

پیاده روی اربعین حسینی، دانشگاه انسان سازی است

خانم معصومه شریفی معاون تبلیغ و امور فرهنگی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها در این جلسه، عنوان کرد: شما به عنوان زائریار انتخاب شدید که سعادت بزرگی است. 

معاون تبلیغ و امور فرهنگی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها با بیان اینکه برخی نعمت‌ها ارزش بالایی دارد و برای آن دنیا ذخیره می‌شود، تصریح کرد: پیاده روی اربعین حسینی دانشگاه انسان سازی است و باید از لحظه لحظه آن استفاده کرد. 

وی در پایان تأکید کرد: همه ما باید از این مسیر همدلانه که ایجاد شده، نهایت استفاده را ببریم.

رفتارهای اربعینی به عنوان فرهنگ نمادین کاری نهادینه شود

آقای حدادی فام رئیس ستاد اربعین جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها در این جلسه، با اشاره به اینکه زمینه‌های سفر کاروان همپای قافله ۸ اوایل امسال کلید خورد، اظهار داشت: جلسات متعددی به همت مسئولان و اعضای ستاد اربعین برگزار شد تا این سفر معنوی رقم بخورد. 

وی با بیان اینکه ۳۱ نفر آقا در قالب‌های مختلف از جمله پیشرو، زائریار و میهمان در کاروان حضور دارند، به فعالیت‌های زائریاران در این سفر اشاره کرد و گفت: در این سفر، شاهد رفتارها و فضاهای معنوی خاصی بودیم که امید است این رفتارها برای همه ما رفتار سازمانی باشد و به عنوان فرهنگ نمادین کاری در جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها مطرح شود. 

آقای قاضوی مدیر کل صیانت جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها ضمن قدردانی از مسئولان و زائریاران کاروان همپای قافله ۸، عنوان کرد: تیمی که کاروان را همراهی کردند، خالصانه در این چند روز فعالیت داشتند و آرامش بالایی در کاروان حاکم بود.

وی خاطرنشان کرد: زائریاران که در این کاروان حضور دارند، هم زائر و هم خادم هستند که خدمت آنان در این مسیر، ارزشمند و قابل قدردانی است.

ارسال نظرات