۳۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۲
کد خبر: ۷۶۳۹۴۰
تولیت آستان مقدس مسجد جمکران:

زمینه‌سازی ظهور تنها با تقویت مساجد امکان‌پذیر است

زمینه‌سازی ظهور تنها با تقویت مساجد امکان‌پذیر است
تولیت آستان مقدس مسجد جمکران با بیان اینکه امروز اگر بخواهیم ظهور امام زمان(عج) رقم بخورد باید در مسیر صدر اسلام قرار بگیریم، گفتند: تنها یک راه داریم و آن احیای مساجد و تقویت محتوای آن‌ها در قالب معرفت‌افزایی، تقویت توحید، تقویت روحیه تعبد در مردم، تقویت مهدویت در میان امت اسلامی و متحد کردن امت‌ها زیر پرچم مهدویت است.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی‌اکبر اجاق‌نژاد در دومین آئین ملی تکریم فعالان مساجد که هم‌زمان با روز جهانی مسجد در آستان مقدس مسجد جمکران برگزار شد، اظهار کرد: ان‌شاءالله به برکت خداوند این آئین ملی زمینه‌ساز ظهور امام زمان(عج) باشد.

وی با اشاره به اینکه پیامبر اسلام(ص) در زمان ورود به مدینه قبل از هر اقدامی به تأسیس مسجد پرداختند، مطرح کرد: تمام فعالیت ایشان از تبلیغ اسلام، نماز جماعت، تربیت انسان‌ها، قضاوت میان آن‌ها، اعزام به جنگ، تقسیم غنیمت‌های جنگی و تنبیه مجرم در مسجد بود.

وی با اشاره به اینکه در طول تاریخ به دلیل ضعف مسلمانان و ستم ظالمان مساجد از محوریت خارج شدند، خاطرنشان کرد: در زمان شروع انقلاب اسلامی ایران مساجد مجدد رونق گرفته و مرکزیت پیدا کرد.

حجت الاسلام والمسلمین اجاق‌نژاد با بیان اینکه حرکت عظیم انقلاب اسلامی به برکت حرکت بی‌بدیل حضرت امام خمینی(ره) و به پیشگامی روحانیت از مسجد آغاز شد، تصریح کرد: از این اتفاق می‌توانیم به‌عنوان ظهور صغری یاد کنیم.

وی با اشاره به اینکه ظهور نورانی امام‌زمان(عج) صغری و کبری دارد، یادآور شد: با شکل‌گیری انقلاب اسلامی و نابودی ظالمان غرب ظهور صغری حضرت حجت(عج) اتفاق افتاده است.

تولیت آستان مقدس مسجد جمکران ادامه داد: متحد شدن مسلمانان علیه ظلم و ستم، آگاه شدن جوانان و تحصیل کرده‌های آمریکا، به قدرت رسیدن حزب الله، الگو شدن مقاومت و ... ازجمله نشانه‌های ظهور صغری است.

وی با بیان اینکه امروز اگر بخواهیم ظهور امام زمان(عج) رقم بخورد باید در مسیر صدر اسلام قرار بگیریم، گفت: تنها یک راه داریم و آن احیای مساجد و تقویت محتوای آن‌ها در قالب معرفت‌افزایی، تقویت توحید، تقویت روحیه تعبد در مردم، تقویت مهدویت در میان امت اسلامی و متحد کردن امت‌ها زیر پرچم مهدویت است.

حجت الاسلام والمسلمین اجاق‌نژاد با اشاره به اینکه این آئین ملی نباید موقتی باشد، بیان کرد: این رویداد باید با هدف تربیت کادری توانمند به ظهور کبری حضرت حجت(عج) منتهی شود.

وی با بیان اینکه سیاست آستان مقدس جمکران رساندن نام این مسجد به گوش تمام ملت‌ها است، اظهار کرد: تعمیر، عمران و آباد کردن مسجد از جهت فیزیکی درحدی که برای حضرت محل حاکمیت جهانی باشد در دستور کار قرار دارد.

تولیت مسجد مقدس جمکران با اشاره به اینکه تربیت کادری نیرومند برای تمام زمان(عج) را وظیفه خود می‌دانیم، مطرح کرد: از تمام فعالین مساجد سراسر جهان در راستای عمل به این اهداف تقاضای یاری داریم.

ارسال نظرات