۰۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۸
کد خبر: ۷۶۳۹۹۴

نشست مجازی مسؤلان دانشگاه رضوی و ایلیا عراق

نشست مجازی مسؤلان دانشگاه رضوی و ایلیا عراق
مسؤلان دانشگاه علوم اسلامی و دانشگاه بین المللی ایلیا عراق در نشستی مجازی زمینه های همکاری علمی و فرهنگی را بررسی کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان، در نشستی مجازی مسؤلان دانشگاه رضوی و دانشگاه بین المللی ایلیا از کشور عراق با توجه به وجود شباهت در سیستم آموزشی و برخی فعالیت های علمی، زمینه های همکاری با یکدیگر و گسترش ارتباطات علمی و فرهنگی را بررسی کردند.

در این نشست که با معرفی دانشگاه از سوی حجت الاسلام والمسلمین دکتر امامی، معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم اسلامی رضوی و ارائه گزارشی از فعالیت ها آغاز شد با بحث پیرامون همکاری های علمی و فرهنگی ادامه یافت.

در این گفت و گوی صمیمی مصادیقی همچون تبادل اعضای هیئت علمی و پژوهشگران بین دو مرکز علمی با هدف اجرای پروژه های تحقیقاتی و آموزشی مشترک، برگزاری همایش ها، سمینارها و کارگاه های آموزشی مشترک در موضوعات مورد علاقه طرفین، تبادل دانشجو در درازمدت با اعطای بورسیه تحصیلی بر اساس برنامه های پیشنهادی دو کشور و نیز چاپ کتاب و مقالات اساتید و دانشجویان در مجلات معتبر علمی گفت و گو شد.

در پایان این نشست بر تهیه پیش نویس تفاهم نامه ای مشترک برای بررسی نهایی جزئیات و سپس امضای آن از سوی رؤسای محترم دانشگاه علوم اسلامی رضوی و ایلیا  توافق شد./933/

جواد رستمی
ارسال نظرات