۱۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۶
کد خبر: ۷۶۴۴۴۴
مدیر اوقاف و امور خیریه شهرستان قم خبر داد؛

فعالیت ۵ موکب بقاع شاخص قم در ایام اربعین/توزیع بیش از نیم میلیون وعده غذایی بین زائران

فعالیت ۵ موکب بقاع شاخص قم در ایام اربعین/توزیع بیش از نیم میلیون وعده غذایی بین زائران
مدیر اوقاف و امور خیریه شهرستان قم گفت: طی ایام اربعین حسینی، پنج موکب از سوی بقاع شاخص استان قم در سطح شهر برپا شد.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سید نورالدین صمدانی مدیر اوقاف و امور خیریه شهرستان قم در گفت و گویی با اشاره به موکب‌های برپا شده از سوی بقاع متبرکه شاخص استان قم طی ایام اربعین در سطح شهر قم اظهار کرد: نخستین موکب مربوط به حرم مطهر امامزاده سید علی(ع) بود که در بلوار پیامبر اعظم(ص) و در عمود شماره ۱۰ برپا شده بود.

وی افزود: موکب یاد شده به مدت چهار شبانه‌روز فعالیت داشت و در مجموع ۲۸ هزار پرس غذای گرم را بین زائران توزیع کرد، همچنین ۸۵ هزار میان وعده نیز شامل شربت، چای و آش در همین مدت و توسط این موکب تهیه و بین مجاورین و زائرین توزیع شد.

مدیر اوقاف و امور خیریه شهرستان قم با اشاره به برپایی موکب امامزاده علی بن جعفر(ع) در مسیر جمکران به حرم مطهر و در مجاورت آستان مقدس امامزاده احمد بن قاسم(ع) خاطرنشان کرد: این موکب نیز چهار شبانه‌روز فعالیت داشت و توانست در این مدت و طی سه وعده، ۲۱ هزار پرس غذای گرم و ۱۹۰ هزار میان وعده شامل کیک، هندوانه، شربت و چای بین زائران توزیع کند.

وی ادامه داد: موکب بعدی، مربوط به بقعه امامزاده جعفر(ع) روستای زواریان است که از پنج روز قبل از اربعین برپا شد و فعالیت آن تا پنج روز بعد از اربعین ادامه داشت.

حجت‌الاسلام صمدانی ادامه داد: تهیه و توزیع ۴۷ هزار و ۵۰۰ پرس غذای گرم در سه وعده و ۵۰ هزار میان وعده شامل شربت، چای و هندوانه از جمله اقدامات این موکب است همچنین ۷۵۰۰ نفر طی این مدت به صورت موقت و شبانه در جوار این بقعه اسکان یافتند.

مدیر اوقاف و امور خیریه شهرستان قم افزود: آستان مقدس امامزاده ابراهیم(ع) نیز در همین مدت (۱۰ شبانه‌ روز) موکبی را برپا کرده بود که فعالیت‌های آن شامل طبخ و توزیع ۲۵ هزار پرس غذا و اسکان دو هزار نفر به صورت موقت و شبانه است.

وی تصریح کرد: موکب امامزاده شاه جمال(ع) نیز موکب خود را از هفتم ماه صفر برپا و طی این مدت ۹۰ هزار پرس غذای گرم و ۱۰۰ هزار میان وعده را بین زائران توزیع کرد ضمن اینکه ۲۰ هزار نفر هم از خدمات اسکان موقت و شبانه این موکب بهره‌مند شدند.

حجت‌الاسلام صمدانی افزود: این موکب بخش‌های مختلفی داشت که شامل چایخانه، کافه گفت‌وگو، پرسش و پاسخ و مشاوره، کودک و نوجوان، درمانگاه، داروخانه و نانوایی بود.

ارسال نظرات