۰۷ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۴:۲۷
کد خبر: ۷۶۴۷۵
سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه کشور:

تمسک به قرآن و عترت تنها راه احیای عظمت مسلمانان در جهان است

خبرگزاری رسا ـ سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: با ژرف‌نگری در سخنان پیامبر اسلام(ص)‌ به این نتیجه می‌رسیم که بهترین و محکم‌ترین نقطه وحدت و احیای عزت مسلمانان، قرآن و عترت است.
قرآن
به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام علی محمدی، سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، روز گذشته در مراسم اختتامیه سی‌و دومین مسابقات قرآنی بانوان کشور که در مشهد برگزار شد، تصریح کرد: تمسک به ظاهر قرآن و عدم درک باطن قرآن سبب مهجوریت قرآن میان مسلمانان شده و باعث شده پیکر جهان اسلام در فلسطین و افغانستان و عراق مورد هجمه مستکبران و دشمنان اسلام قرار گیرد.

وی تصریح کرد: اکنون به واسطه مهجوریت قرآن و عدم تمسک مسلمین به این کتاب الهی و عترت، خاورمیانه مهدجهان اسلام پایگاه تجهیزات و تسلیحات نظامی آمریکا و رژیم صهیونیستی شده و آنان سرمایه مسلمانان را به یغما می برند.

وی با بیان این‌که سفارش اهل بیت‌(ع) این است که اگر کسی بر قرآن وارد شد باید آن را درک کند و مفاهیم و تفسیرش را از اهلش بگیرد و منظور از اهل، همان اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) است، افزود: تلازم بین ثقل اکبر(قرآن) و ثقل اصغر(عترت) از دیرباز وجود داشته است و مردم با معرفت باید آن را درک کنند تا قرآن از مهجوریت خارج شود.

حجت الاسلام محمدی با اشاره به نزدیکی ایام میلاد پیامبر(ص) افزود: اگر پیامبر نبود ثقل اکبر(قرآن)به دست بشریت بخصوص مسلمان نمی رسید چون ولادت پیامبر مقدمه بعثت ایشان است و بعثت رسول الله انگیزه و فلسفه نزول قرآن برای بشریت می باشد و غایت نزول قرآن نیز تزکیه نفس انسان است.
وی با تأکید براین‌که قرآن و عترت هیچ وقت از یکدیگر جدا نمی‌شوند و پیروان راستین اسلام با تمسک به قرآن و اهل بیت(ع) به پیروزی می‌رسند و از گمراهی و ضلالت نجات پیدا می‌کنند، بیان داشت: متأسفانه جدا کردن قرآن و عترت از یکدیگر باعث شده مسلمین عزت و عظمت خود را از دست بدهند.

وی با اشاره به اینکه قرآن از مسلمانان شاکی است چون به ابعاد حقیقی آن پرداخته نشده است ادامه داد: قرآن بدون عترت و عترت بدون قرآن نمی‌تواند به غرض و فلسفه وجودى خود دست یابد همچنین ارتباط میان عترت و قرآن دو سویه است، از سویی قرآن، اهل بیت(ع) را والاترین انسان‌ها معرفى می‌کند و از سویى دیگر آگاه‌ترین انسان‌ها به معارف و حقایق قرآن، اهل بیت(ع) هستند.

وی تصریح کرد: همراهى اهل بیت با قرآن در حدیث ثقلین تاکید و تأییدى از سوى پیام‌آور وحى بر این رابطه مستحکم است که این رابطه دو متقابل میان قرآن و اهل بیت به خواست صاحب وحى یعنى بارى تعالى بوده است.

حجت الاسلام محمدی اظهار داشت: این مطلب نشانگر جایگاه والای ائمه(ع) در تفسیر قرآن است، همچنین بسیارى از آیات در شأن و منزلت ائمه اطهار‌(ع) نازل شده است.

وی ادامه داد: بدون داشتن راهنمایی و ولایت اهل بیت عصمت و طهارت (ع) انسان‌ها به انحراف کشیده می‌شوند و شرط مصون ماندن آنها از گمراهی، تمسک جستن به اهل بیت (ع) است.

وی با اشاره به این‌که با حاکمیت اسلام در جمهوری اسلامی ایران قرآن از مهجوریت خارج شد گفت: سبب عزت و عظمت ملت ایران تمسک به قرآن و اهل بیت‌(ع) است.

نماینده ولی فقیه و سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با تأکید بر این‌که ضمانت تمسک به این دو امانت الهی، ولایت فقیه است، گفت: امام خمینی (ره) ولایت فقیه را در ایران معنا بخشیدند و وظیفه ما پس از ایشان این است که پیرو ولایت باشیم تا با قرآن و عترت محشور شویم.

وی اظهار داشت: در دین و ایمان و زندگی ملت ایران تمسک به ولایت وجود دارد و همین تمسک به ولایت است که در فتنه های اخیر کشور، از شر دشمنان داخلی و خارجی مصون ماند.

به گفته وی در وقایع اخیر هم روشن شد، آن کسانی که ریسمان ولایت را رها نکردند، توانستند خود را از این فتنه نجات دهند و در این فضای فتنه انگیز با تمسک به ولایت و ماندن در دایره ولایت خود را از فتنه ها در امان نگه دارند و به راه گمراهی کشیده نشوند.

سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه کشور خاطرنشان کرد: مردم ایران اسلامی تمسک به ولایت را نشان دادند و تبلور آن در راهپیمایی 22 اتفاق افتاد که حماسه بزرگی بود و مردم نشان دادند از بصیرت بزرگی برخوردار هستند، ولایت را درک می کنند و توطئه های دشمنان را که آنها را به گمراهی فرامی خوانند، می‌شناسند./930/د102/س


ارسال نظرات