۱۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۴
کد خبر: ۷۶۴۹۴۰
حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد مطرح کرد؛

اخلاص در نیت و اطاعت از خدا دو عامل تقویت رابطه با امام زمان

اخلاص در نیت و اطاعت از خدا دو عامل تقویت رابطه با امام زمان
حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد اطاعت از خدا در همه اعمال و اخلاص در نیت را سبب تقویت رابطه معنوی با امام زمان(عج) عنوان کرد.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حبیب‌الله فرحزاد شب گذشته در سخنرانی معارفی حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه پیامبر سه خاصیت مهم برای افرادی که مداومت بر ذکر صلوات دارند بیان فرمودند اظهار داشت: پیامبر فرمودند اگر کسی دچار بحران شده و گره به کارش افتاده زیاد صلوات بر محمد و آل محمد بفرستد؛ زیرا این ذکر باعث می‌شود خدا غم و غصه انسان را برطرف کند، رزق‌وروزی انسان را زیاد کند و حاجت‌ها را برآورده کند.

 وی با بیان اینکه پیامبر فرمودند هر وقت خداوند از بنده‌ای خوشش نیاید او را گرفتار بخل می‌کند افزود: سخاوت از نعمت‌های خداوند به بنده‌هایی است که آنها را دوست دارد؛ یکی از مشکلات بشریت بخل است و اگر ثروتمندان و حتی افراد متوسط ۵ الی ۱۰ درصد ثروتشان را به فامیل و افراد گرفتار بدهند همه مشکلات برطرف می‌شود.

 سخنران حرم مطهر بانوی کرامت ابراز داشت: شخصی به محضر پیامبر اکرم (ص) رسید و گفت من به مرض خساست و بخل گرفتارم به حدی که اگر یک فقیر و درمانده‌ای به سمت من می‌آید وحشت می‌کنم؛ پیامبر (ص) فرمودند از من دور شو می‌ترسد آتش تو به من هم سرایت کند، سپس فرمودند اگر خود را اصلاح نکنی هیچ عملی را خدا از تو قبول نمی‌کند و تو را با صورت به آتش جهنم می‌اندازد؛ این تعبیر برای دشمنان اهل‌بیت آمده است یعنی بخل انسان را به شقی‌ترین افراد تبدیل می‌کند.

 وی با بیان اینکه در آستانه شهادت امام حسن عسکری و آغاز امامت امام‌زمان (عج) هستیم ابراز داشت: ما در زمان غیبت امام‌زمان (عج) به سر می‌بریم و در ظاهر نمی‌توانیم خدمت حضرت برسیم؛ ولی امام‌زمان (عج) روی این کره خاکی هستند و رزق آسمان و زمین با ایشان است و سر سفره امام‌زمان (عج) هستیم.

 حجت‌الاسلام‌ والمسلمین فرحزاد گفت: اگرچه راه ارتباط ظاهری با امام‌زمان (عج) بسته است؛ ولی راه ارتباط دلی و معنوی با ایشان باز است و افراد زیادی هستند که توسل می‌کنند با حضرت ارتباط دلی می‌گیرند دست پر برمی‌گردند.

 وی با بیان اینکه امام‌های ما به فکر ما هستند و برای ما دعا می‌کنند، ادامه داد: اگر دعاهای آنها نباشد همه چیز ما مختلمی شود؛ زیرا آنها واسطه خیر هستند، امام صادق (ع) از قول مادرشان ام فروه نقل می‌کنند که امام باقر (ع) به ایشان فرمودند من دائماً برای گنهکاران از شیعیانم دعا می‌کنم؛ امام‌زمان فرمودند اگر ما برای شما دعا نمی‌کردیم بلاهای سنگین به شما می‌رسید و دشمن ریشه شما را می‌کند.

 سخنران حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه خداوند در قران فرموده است هر کاری که انجام دهید خداوند، رسولش و مؤمنین آن را می‌بینند و امام رضا (ع) فرمودند منظور از مؤمنین در این آیه ما ائمه هستیم؛ امام هشتم می‌فرمایند مگر می‌شود ما شما را دعا نکنیم؛ زیرا ما نسبت به مسرت و شادی شما حریص هستیم.

 وی با بیان اینکه خوب است که ما نیز مانند ائمه (ع) در شادکردن دل دیگران حریص باشیم افزود: در آستانه شروع مدارس هستیم و بسیاری از خانواده‌ها می‌گویند کیف، کفش و لوازم‌التحریر گران است و نمی‌توانیم بخریم، چه اشکال دارد که دل افراد را با انفاق و احسان خود شاد کنیم؛ من ضمانت می‌کنم اگر حتی ندارید؛ ولی قرض کنید تا دل دیگران را شاد کنید خدا جبران می‌کند.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین فرحزاد با بیان اینکه چگونه می‌شود رابطه معنوی با امام‌زمان پیدا کنیم، گفت: امام عسکری (ع) به فرزندشان امام‌زمان (عج) فرمودند اگر کسی دو صفت داشته باشد ارتباط معنوی با امام‌زمان پیدا می‌کند، اول افرادی که اهل اطاعت خدا در همه اعمال خود هستند و در اطاعت خدا چون‌وچرا نمی‌کنند؛ آدم وسواسی خداپرست نیست؛ بلکه خودپرست و شیطان‌پرست است؛ زیرا اطاعت یعنی هر جور خدا بخواهد عمل کنیم؛ ولی وسواسی هر جور دلش بخواهد عمل می‌کند.

 وی گفت: دومین عاملی که باعث ارتباط معنوی با امام‌زمان (عج) می‌شود اخلاص در نیت است؛ یعنی عمل خود را فقط برای رضای خدا انجام دهد نه برای چشم و هم چشمی، ریا و یا حتی از روی عادت و ترس.

ارسال نظرات