۲۳ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۴
کد خبر: ۷۶۵۱۲۷
نماینده ولی فقیه در کاشان مطرح کرد؛

جایگاه والای خادمی امام زمان در دیدگاه امام صادق

جایگاه والای خادمی امام زمان در دیدگاه امام صادق
اصفهان – حجت الاسلام والمسلمین حسینی گفت: امام زمان(عج) با وجود اینکه مشاهده نمی‌شود، اما برای شیعیان امیدآفرین و پناهگاه شیعه هستند و نه تنها از اعمال بلکه از افکار شیعیان خود نیز آگاه بوده و حاجات آنها را می‌توانند برآورده کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی صبح امروز در دیدار خادمان کاشانی مسجد مقدس جمکران و گفت: یکی از نکات صلوات خاصه امام حسن عسکری(ع) این است که ایشان خزانه علم خدا هستند.

وی با اشاره به اینکه این تعبیر برای امام صادق(ع) نیز آمده است، افزود: زمینه گسترش علم در زمان امام صادق(ع) نیز فراهم شد.

نماینده ولی فقیه در کاشان با بیان اینکه خادم آستان ائمه هدی(ع) بودن سعادت بزرگی است که نصیب هر کسی نمی‌شود، اظهار داشت: در توفیق خادمی همین بس که امام صادق(ع) می‌فرماید، اگر من امام زمان(عج) را درک می‌کردم خودم خادم امام زمان(عج) می‌شدم.

وی ادامه داد: امام باقر(ع) نیز درباره انقلاب اسلامی ایران می‌فرماید، قبل از ظهور فرزندم امام مهدی(عج) انقلاب زمینه سازی به وجود می‌آید که اگر من این انقلاب زمینه ساز را درک می‌کردم جان خود را برای صاحب الامر حفظ می‌کردم.

به گفته وی خدمت به انقلاب اسلامی ایران و خدمت به امام زمان(عج) هر دو محبوب ائمه اطهار(ع) هستند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی به برخی انتظارات از خادمان ائمه اطهار(ع) اشاره و بر لزوم تعامل خادمان مسجد جمکران با مجموعه‌های مشابه از جمله خادمان رضوی تأکید کرد و افزود: خادمان رضوی دارای اساسنامه و شرح وظایفی هستند که باید از تجربه آنها استفاده کرد.

وی همچنین به تربیت راوی از سوی ۳۰۰ خادم جمکران با هدف معرفی زمان(عج) برای نسل جوان اشاره کرد و گفت: مجموعه خادمان مسجد جمکران برای معرفی امام زمان(عج) به نسل جوان راوی تربیت کنند.

نماینده ولی فقیه در کاشان افزود: خادمان مسجد جمکران در کاشان می‌تواند از مجموعه مهدودیت شهرستان کاشان و دوره‌های آموزشی این مجموعه که با استفاده از کتاب تخصصی نگین آفرینش انجام می‌شود استفاده کنند.

وی با تأکید بر اینکه در کار‌های خود تنها به چند مناسبت خاص اکتفا نکنید و یاد امام زمان(عج) نیاز همیشگی ما است، گفت: امام زمان (عج) با وجود اینکه مشاهده نمی‌شود، اما برای شیعیان امیدآفرین و پناهگاه شیعه است و نه تنها از اعمال بلکه از افکار شیعیان خود نیز آگاه است و حاجات آنها را می‌تواند برآورده کند.

به گفته وی امام حسین(ع) نیز الگوی مبارزه با ظلم است و این درس را به پیروان خودش داده که می‌توان حتی با نفرات اندک با ظلم و ستم ابرقدرت‌های بزرگ مقابله و مبارزه کرد و به پیروزی رسید.

نماینده ولی فقیه در کاشان با اشاره به استخراج آیات امام زمان(عج) از قرآن، گفت: از بیش ۶ هزار آیه قرآن ۴۰۰ آیه در رابطه با امام زمان استخراج و در قالب یک کتاب چاپ و منتشر شده است که توصیه می‌شود این کتاب مطالعه شود.

وی تأکید کرد: برای اینکه نسل نوجوان و جوان در دام آمریکا و اذناب آمریکا گرفتار نشوند آنها با محبت امام زمان(عج) و دوازده امام و حضرت زهرا(س) تربیت کنید و دست فرزندان خود را در دست امام زمان(عج) بگذارید تا با محبت اهل بیت(ع) رشد کنند./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات