۲۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۷۶۵۲۳۲
به مناسبت هفته دفاع مقدس صورت می گیرد؛

تجلیل از یک میلیون رزمنده و ایثارگر دفاع مقدس

تجلیل از یک میلیون رزمنده و ایثارگر دفاع مقدس
رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: پنجمین آیین تجلیل و تکریم سراسری از یک میلیون رزمنده و ایثارگر دفاع مقدس و مقاومت روز ۴ مهر در حسینیه حضرت امام(ره) برگزار خواهد شد.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، نشست خبری اعلام برنامه‌های گرامیداشت چهل و چهارمین سالگرد هفته دفاع مقدس، با حضور بهمن کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و رئیس ستاد مرکزی گرامیداشت مناسبت‌های ملی دفاع مقدس و مقاومت امروز برگزار شد.

کارگر در این نشست گفت: شعار هفته دفاع مقدس امسال «در راه فتح قله هستیم» است که از روز شنبه ۳۱ شهریور شروع می‌شود. هزار و ۲۰۰ برنامه در قالب ۵ هزار و ۶۰۰ فعالیت پیش‌بینی شده که سازمان های لشکری و کشوری در آن دخیل هستند.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خبر داد: پنجمین آیین تجلیل و تکریم سراسری از یک میلیون رزمنده و ایثارگر دفاع مقدس و مقاومت روز ۴ مهر در حسینیه حضرت امام(ره) برگزار خواهد شد و به صورت تصویری در صدا و سیما به نمایش در خواهد آمد.

او اضافه کرد: امسال هم برگزاری رژه سراسری بر عهده ارتش جمهوری اسلامی ایران است که در استان‌ها و شهرهای مختلف برگزار می‌شود. رژه دریایی نیروهای مسلح در آب‌های خلیج فارس هرمزگان توسط سپاه برگزار می‌شود. رژه یگان‌های نمونه ایلات و عشایر با حضور بزرگان عشایر در حرم امام خمینی(ره) هم توسط سپاه انجام می‌شود.

کارگر با بیان اینکه روز اول بازگشایی مدارس در سراسر کشور زنگ ایثار نواخته می‌شود، توضیح داد: نمایشگاه‌های دفاع مقدس در سطح مدارس با موضوع نقش نوجوانان و جوانان در جنگ تحمیلی را داریم که آن هم بر عهده سپاه است. تجدید میثاق با شهدای دفاع مقدس و مقاومت در جوار شهدای گمنام دانشگاه‌های سراسر کشور به همت وزارت علوم، بهداشت و دانشگاه آزاد انجام می‌شود.

رئیس ستاد مرکزی گرامیداشت مناسبت‌های ملی دفاع مقدس و مقاومت شرح داد: وزارت راه و شهرسازی پیش‌بنیی کرده سوت قطارها و بوق کشتی‌ها با شروع هفته دفاع مقدس آغاز شوند. ۵ موزه دفاع مقدس هم با حضور رئیس جمهور از موزه دفاع مقدس تهران به صورت تصویری افتتاح می‌شود. همچنین ۲۰۰ عنوان کتاب دفاع مقدس با حضور ایشان رونمایی خواهد شد.

او با ذکر اینکه سپاه ۱۰ هزار نمایشگاه عکس به نام «توان مردم» در پایگاه‌های مقاومت سراسر کشور برگزار می‌کند، گفت: مستند روایت‌معیار با همکاری سازمان صدا و سیما تولید و پخش می‌شود. همچنین الگوهای پیشرفت امید هم توسط سپاه ایجاد می‌شود.

کارگر افزود: وزارت جهاد کشاوری کنگره «سنگرسازان بی‌سنگر» را برگزار می‌کند.

کارگر اظهار داشت: بنیاد شهید غبارروبی از مزار شهدای دفاع مقدس و تجدید میثاق با  آن‌ها را پنجمین روز دفاع مقدس برگزار می‌کند. فرماندهان ارشد نیروهای مسلح قبل از خطبه نماز جمعه با شورای هماهنگی ائمه جمعه  سخنرانی می‌کنند‌. در تهران هم ستاد نماز جمعه این کار را انجام خواهد داد.

رئیس بنیاد حفظ آثار گفت: مراسم یادواره شهدای عملیات ثامن الائمه در سالروز شکسته شدن حصر آبادان توسط ارتش برگزار می‌شود.

او با بیان اینکه تجلیل از فرماندهان و پیشکسوتان انتظامی سراسر کشور هم توسط فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی برگزار می‌شود، اضافه کرد: یادواره شهدای محلات با عنوان «آبروی محلات» توسط سپاه و وزارت کشور به سرانجام خواهد رسید. گرامیداشت شهدای بهداری رزمی دوران دفاع مقدس، مدافعان سلامت و تجلیل از خانواده‌های آن‌ها هم در دستور کار وزارت بهداشت و درمان و مؤسسه بهداری رزمی است است.

کارگر شرح داد: به همت وزارت علوم دانشگاه‌های سراسر کشور با ایثارگران و جانبازان تجدید دیدار خواهند داشت.

رئیس بنیاد حفظ آثار توضیح داد: مراسم تجلیل از نویسندگان و ناشران دفاع مقدس توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود. همچنین یادواره شهدای زن دفاع مقدس و همایش اسوه‌های صبر و مقاومت توسط بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس برگزار خواهد شد. برگزاری یادواره شهدای عشایری هم بر عهده سپاه است‌.

او بیان کرد: یادواره شهدای روحانی دفاع مقدس و مقاومت توسط حوزه عملیه بو با همکاری بنیاد حفظ آثار برگزار می‌شود. همچنین برگزاری بزرگداشت شهدای مقاومت را نیز خواهیم داشت‌.

کارگر با ذکر اینکه وزارت دفاع از محصولات جدید دفاعی پشتیبانی می‌کند، خبر داد: از سربازان نمونه نیروهای مسلح ارتش و سپاه، فراجا، وزارت دفاع و ... تجلیل به عمل خواهد آمد.

رئیس ستاد مرکزی گرامیداشت مناسبت‌های ملی دفاع مقدس و مقاومت شرح داد: سیزدهمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس با حضور ناشران سراسر کشور توسط سپاه  در استان مازندران برگزار می‌شود.  همچنین جشواره ورزشی یادبود شهدا دفاع مقدس هم به همت وزارت ورزش و جوانان برگزار می‌شود.

او تصریح کرد: برنامه بازسازی عملیات‌های دفاع مقدس همه ساله و در همه استان‌های کشور توسط سپاه انجام می‌شود. رزمایش‌های دفاع مقدس هم در مناطق تهران انجام می‌شود که شهرداری عهده‌دار آن است.

کارگر بیان کرد: با مسئولیت سپاه پاسداران ۳۵۰ گروه جهادی و امدادی پزشکی از سراسر کشور به مناطق کم‌برخوردار اعزام می‌شود.

رئیس بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس با بیان اینکه هزار و ۲۰۰ برنامه برای هفته دفاع مقدس تدارک دیده شده، گفت: ۲۶۹ برنامه

توسط دستگاه‌های کشوری و ۲ هزار و ۷۹۴ برنامه توسط دستگاه‌های لشکری برگزار می‌شود.

او اضافه کرد: ۱۳۷ کتاب صوتی و ۵۸ نماهنگ با موضوع دفاع مقدس رونمایی خواهد شد.

کارگر بیان کرد: از برنامه‌های عمومی این هفته دیدار و تکریم خانواده‌های شهدا، جانبازان، ایثارگران و پیشکسوتان دفاع مقدس در سازمان‌های کشوری و لشکری و همچنین برگزاری شب شعر و خاطره با محوریت مدارس، مساجد، دانشگاه‌ها و ... است. 

ارسال نظرات