۲۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۹
کد خبر: ۷۶۵۳۵۲

پیام مدیر حوزه های علمیه خواهران به مناسبت آغاز سال تحصیلی

پیام مدیر حوزه های علمیه خواهران به مناسبت آغاز سال تحصیلی
مدیر حوزه های علمیه خواهران، در پیامی به مناسبت آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳، ضمن تبریک این ایام، بر اهمیت علم و اخلاص تأکید کرد و با اشاره به نقش کلیدی طلاب در بالندگی حوزه‌های علمیه و جامعه، از آنان خواست تا با نشاط علمی و خلاقیت، مهارت‌های خود را شکوفا کنند.
به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، متن پیام تبریک حجت الاسلام والمسلمین مجتبی فاضل مدیر حوزه‌های علمیه خواهران به مناسبت آغاز سال جدید تحصیلی حوزه های علمیه به این شرح است:
 
بسم الله الرحمن الرحیم «یَرْفَعِ اللَّهُ الَّذِینَ آمَنُوا مِنْکُمْ وَالَّذِینَ أُوتُوا الْعِلْمَ دَرَجَاتٍ؛ خداوند کسانی را که ایمان آوردند و آنان را که علم داده شدند بسیار بلند مرتبه می‌فرماید، (مجادله:۱۱).

مدیران، اساتید، کارکنان، طلاب و فضلای گرانقدر حوزهای علمیه خواهران (ایدهم الله تعالی)، سلام علیکم و رحمه الله

آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ که با گرامی‌داشت ایام ولادت باسعادت منجی عالم بشریت محمد مصطفی (صلی الله علیه وآله)، امام صادق (علیه السلام) و هفته وحدت توام گشته است، فرصت مغتنمی برای تجدید پیمان با حضرت ولی عصر (عجل الله فرجه الشریف) است. ضمن ارج نهادن به مجاهدت‌ها و کوشش‌های خدمت‌گزاران، اساتید و طلاب گرامی که در طول سال تحصیلی گذشته برای حفظ و قوام فعالیت‌ها کوشیدند، و نیز به طلاب نوورودی که حیات طیبه و بهره‌مندی از نور اسلام ناب را برگزیده‌اند، خسته نباشید و خوش‌آمد، عرض می‌کنم.

همان‌گونه که امام صادق(علیه السلام) به «عنوان بصری» فرموده‌اند، علم نوری است که خداوند متعال در قلب آن که بخواهد هدایت کند، قرار می‌دهد و طلب این نور از خداوند با اخلاص در عمل، و به‌کاربستنش امکان‌پذیر می‌شود. از این رو دست‌یابی به علم حقیقی نیازمند اخلاص است و جنبش‌های علمی، فردی و اجتماعی در این راه پیش و بیش از هر چیز نیازمند همین عنصر یگانه‌اند.

با آغاز سال تحصیلی، دروازه‌های جدیدی از هدایت و نور به روی طلاب و فضلا گشوده و حرکت دوباره در مسیر پیشرفت علمی، توسعه پایدار، رشد و تعالی در حوزه‌های علمیه هیچگاه متوقف نشده است و تنها به تناسب شرایط موجود تغییر کرده است، وظیفه همه ما مبتنی بر مکتب اسلام و آرمان‌های انقلاب شکوهمند اسلامی و ضرورت دنیای امروز و فردا، مجهز شدن به صلاح علم، تقوا، دانش و بصیرت است و امید بر آن است که در سایه‌سار رهنمودهای رهبر معظم انقلاب توفیقات و پیشرفت‌های بیشتری حاصل شود.

 نشاط علمی یکی از لازمه‌های نقش‌آفرینی حوزه‌های علمیه در تمدن نوین اسلامی محسوب می‌شود. همین نشاط در طول تاریخ موجب تولید علم و حرکت‌های جریان‌ساز فرهنگی از سوی دین‌شناسان بزرگ گشته است و اکنون که ساختار منسجم دیوانی برای حوزه‌های علمیه خواهران ایجادشده و به مرحله‌ای از بلوغ رسیده است، از مسئولان، مدیران، اساتید، طلاب و تک‌تک عناصر این ساختار انتظار می‌رود که نشاط علمی را با جدیت و پشت‌کار و نیز خلاقیت و نوآوری دنبال کنند و به سطحی برسانند که حوزه با تولید محصولات برجسته به جزیی قابل اعتنا در تمدن نوین اسلامی تبدیل شود.

طلاب وظیفه سنگینی در بالندگی و تعالی حوزه‌های علمیه بر عهده دارند و باید این موضوع را در نظر داشته باشند که مدرسه فضایی مناسب برای تمرین وآماده‌سازی دارد تا درآینده بتوانند نقش‌های مختلف و مهمی را در جامعه ایفا کنند، از ‌این ‌رو باید از این فرصت نهایت بهره‌مندی را کسب و برای انجام وظایف خود در زمینه‌های فرهنگی، اجتماعی، اخلاقی و تربیتی و به ویژه فعالیت‌های مادرانه و همسرانه به خوبی آماده‌ شوند.

امید است در سال تحصیلی جدید طلاب با استفاده از فرصت و ظرفیت مدارس مهارت و توانمندی‌های خود را شکوفا کنند، چرا که جامعه به بانوانی که از مهارت و تجربه کافی برخوردار باشند نیاز دارد و مورد استقبال نیز قرار می‌گیرد.

ارسال نظرات