۰۸ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۳:۰۸
کد خبر: ۷۶۵۵۳
آیت الله علوی گرگانی:

قید اسلامیت و جمهوریت نظام باید حفظ شود

خبرگزاری رسا ـ آیت الله علوی گرگانی بر ضرورت عمل کردن اقشار مختلف جامعه به وظایف انقلابی خود تاکید کرد و گفت: ما باید همواره قدرادان نعمت انقلاب اسلامی و ولایت فقیه باشیم و کاری کنیم که امام عصر(عج) از ما راضی و خوشنود باشد.
آيت الله علوي گرگاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمد علی علوی گرگانی از اساتید برجسته حوزه علمیه قم، ظهر امروز در دیدار با جمعی از سپاهیان شرکت کننده در اردوی‌های بصیرت که در شهر مقدس قم برگزار می شود، با اشاره به تاکید امام راحل در خصوص جمهوری اسلامی تصریح کرد: همانگونه که بنیانگذار کبیر انقلاب همواره تاکید داشتند، قید اسلامیت و جمهوریت نظام باید حفظ شود.

آیت الله علوی گرگانی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه ما باید هم جمهوریت و هم اسلامیت نظام را در عرصه های اجتماعی نیز پیاده کنیم، گفت: این دو قید مهم باید در کنار هم باشد و سایر عناوینی که دشمنان می خواهند پیاده کنند هیچ فایده ای ندارد.

آیت الله علوی گرگانی در بخش دیگری از سخنانش به اشاره به روایتی از پیامبر گرامی اسلام(ص) بیان داشت: اگر ما می خواهیم عوام اصلاح شوند باید توجه داشته باشیم که ابتدا باید خواص اصلاح شوند.

استاد حوزه علمیه قم همچنین تصریح کرد: اگر خواص به فرمایشات ائمه اطهار(ع) عمل کردند باید انتظار داشت که جامعه نیز به این رهنمودها عمل کند در غیر این صورت نباید انتظاری از عامه مردم داشت.

وی در ادامه بر ضرورت عمل کردن اقشار مختلف جامعه به وظیفه انقلابی تاکید کرد و گفت: ما باید همواره قدرادان نعمت انقلاب اسلامی و ولایت فقیه باشیم و کاری کنیم که امام عصر(عج) از ما راضی و خوشنود باشد.

این استاد حوزه علمیه قم با یادآوری آیات و روایاتی به تبیین شاخصه های برخورد انسان با افراد جامعه پرداخت و اظهار داشت: خدمت به دیگران، داشتن روی گشاده، برطرف کردن نیازهای افراد مستحق و برخورداری از حسن خلق از جمله اموری است که افراد باید به آن توجه کنند.

آیت الله علوی گرگانی تصریح کرد: اگر انسان دریچه احسان خود را به روی دیگران باز کند و روحیه خدمتگزاری داشته باشد بهترین راه برای خدمت به مردم برگزیده است.

وی تاکید کرد: انسان باید حالت استغنای خود را همواره حفظ کند و انسانی که مشی او بی نیازی از دیگران باشد هر چند دارای ثروت هم نباشد، مثل اشخاص بی نیاز محسوب می شود. /924/پ202/ع

ارسال نظرات