۰۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۷
کد خبر: ۷۶۵۶۵۵

نمایشگاه بازسازی «عملیات کربلای ۵» در پارک شمیم پایداری تبریز برگزار می‌شود

نمایشگاه بازسازی «عملیات کربلای ۵» در پارک شمیم پایداری تبریز برگزار می‌شود
فرمانده لشکر عملیاتی ۳۱ عاشورا گفت: نمایشگاه ویژه بازسازی عملیات کربلای پنج در پارک شمیم پایداری از ۱ تا ۷ مهر برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری رسا در آذربایجان شرقی، سردار سرتیپ‌دوم پاسدار علیرضا مدنی، در گفت‌وگو با خبرنگاران در مورد برگزاری دو نمایشگاه دفاع مقدس به همت لشکر عملیاتی ۳۱ عاشورا در کلان‌شهر تبریز گفت: یک نمایشگاه در محوطه ارگ تبریز و یک نمایشگاه ویژه بازسازی عملیات کربلای پنج در پارک شمیم پایداری از ۱مهر تا ۷ مهر برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: در ضمن نمایشگاه ویژه بازسازی عملیات کربلای پنج در پارک شمیم پایداری، تجهیزات و جنگ‌افزارهای سبک و سنگین نیز به نمایش گذاشته خواهد شد.

فرمانده لشکر عملیاتی ۳۱عاشورا خاطرنشان کرد: لشکر عملیاتی ۳۱ عاشورا در زمان اجرای عملیات کربلای پنج، همگام با نیرو‌های عمل‌کننده، ضربات مهلک و تلفات زیادی را به متجاوزان بعثی وارد کرد و باید گفت که نقش لشکر۳۱عاشورا در عملیات کربلای ۵ منحصربه‌فرد و بی‌بدیل بود.

بر اساس این گزارش، عملیات کربلای پنج که محاصره بصره نیز نامیده می‌شود، عملیاتی نظامی تهاجمی از سوی نیروهای مسلح ایران، علیه نیروی زمینی عراق، در جریان جنگ ایران و عراق بود.

این عملیات، ششمین عملیات نیروهای نظامی ایران برای فتح جاده بصره و محاصره شهر بصره بود که شدیدترین نبرد تاریخ جنگ ایران و عراق محسوب می‌شود که نیروهای ایرانی، توانستند حدود ۱۵۰ کیلومتر مربع از منطقه اشغال‌شده شلمچه را آزاد و قسمت‌هایی از جنوب عراق را نیز به تصرف خود درآورند.

وحید نستوهی
ارسال نظرات