۰۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۶
کد خبر: ۷۶۵۶۵۸
اخوان در گفت‌وگو با رسا:

دکتر سراج از پیشتازان جهاد تبیین بود

دکتر سراج از پیشتازان جهاد تبیین بود
مدیر مسئول روزنامه جوان خدمات مرحوم دکتر سراج را ستود و گفت: وی از پیشتازان جهاد تبیین بود که در سال‌های اخیر هزاران سخنرانی در شهرهای مختلف کشور انجام داد.

محمدجواد اخوان مدیرعامل و مدیرمسئول روزنامه جوان در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا با ستایش خدمات مرحوم دکتر سراج در دوران دفاع مقدس گفت: این مرحوم طرح تحول و تعالی بسیج دانشجویی را تهیه و اجرا کرد؛ در دو سال خدمت در بسیج دانشجویی، ریل گذاری کار ایجابی و تکیه بر فرصت‌ها و توجه به کادر سازی و نیروسازی در بسیج دانشجویی را انجام داد که امروز ثمرات آن قابل مشاهده است؛ تعداد زیادی از جوانان گام دومی انقلاب بخشی از فعالین بسیج دانشجویی در دوره ایشان هستند و در آن مسیر رشد کردند.

مدیرعامل و مدیرمسئول روزنامه جوان در بیان محور دیگری از فعالیت‌های آن مرحوم ابراز کرد: مرحوم دکتر سراج سالیان سال در جهاد تبیین سخنران محافل انقلابی بود و از هر فرصتی برای این تبیین استفاده می‌کرد؛ ایشان از برترین‌هایی بود که در جهاد تبیین به توصیه رهبری عمل کرد.

وی از برگزاری هزاران سخنرانی مرحوم دکتر سراج در شهرهای مختلف در سال های اخیر خبر داد و افزود: آن مرحوم در سخنرانی‌های خود درباره مباحث کلان و راهبردی انقلاب اسلامی و افشای راهبردهای نظام سلطه صحبت می‌کرد؛ وی تبیین جهت‌گیری‌های انقلاب اسلامی و تکلیف جبهه انقلاب در آن شرایط را وظیفه خود می‌دانست و در این زمینه کارهای زیادی انجام داد.

اخوان به فعالیت‌های دانشگاهی مرحوم دکتر سراج اشاره کرد و گفت: وی چند سال رئیس پژوهشکده و دانشکده پیامبر اعظم بود و مقالاتی را به رشته تحریر در آورد و رساله‌های دکتری و پایان‌نامه‌های کارشناسی ارشد را راهنمایی و داوری کرد؛ کتاب‌هایی در حوزه جریان‌شناسی، جنگ نرم، جنگ شناختی از تألیفات ایشان است.

مدیرعامل و مدیرمسئول روزنامه جوان از دست دادن چنین افراد فعالی در عرصه علم و رسانه را ثلمه‌ای به انقلاب اسلامی توصیف کرد و ابراز داشت: انقلاب اسلامی کماکان رویش‌هایی خواهد داشت که امیدواریم بتوانند جای چنین انسان فکور، انقلابی و اندیشمند را بگیرند.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد: جوانان کمر همت ببندند و فعالیت‌های خود را گسترش دهند تا بتوانند جایگزین افرادی مانند دکتر سراج باشند که فرزند دفاع مقدس و از نسل جهاد و شهادت بود؛ امیدوارم خداوند توفیق دهد که انقلاب اسلامی چنین سربازانی را در عرصه جهاد فکری و جنگ نرم تربیت کند.

ارسال نظرات