۰۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۱
کد خبر: ۷۶۵۶۶۳
مقدم فر در گفت‌وگو با رسا:

مرحوم سراج در عرصه‌های مختلف به دنبال رفع نیازهای انقلاب بود

مرحوم سراج در عرصه‌های مختلف به دنبال رفع نیازهای انقلاب بود
مشاور فرهنگی و رسانه‌ای فرمانده سپاه، با تجلیل از شخصیت مرحوم دکتر سراج او را در عرصه‌های نظامی، دفاعی، اطلاعاتی، فرهنگی، علمی و پژوهشی فعال توصیف کرد و گفت: وی در عرصه‌های نیاز انقلاب، حضور فعال داشت.

حمیدرضا مقدم فر مشاور فرهنگی و رسانه ای فرمانده سپاه در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا مرحوم دکتر سراج را یک مجاهد تمام عیار توصیف کرد و گفت: سراسر زندگی این بزرگوار جهاد در راه خدا بود.

مشاور فرهنگی و رسانه ای فرمانده سپاه توضیح داد: این جهادگر واقعی، از ابتدی پیروزی انقلاب و در سنین جوانی در دفاع مقدس فرمانده گردان رزمی بود و در این عرصه صدها بسیجی را هدایت و فرماندهی کرد و تا پیروزی نهایی دست از جنگ سخت بر نداشت.

وی با مد نظر قرار دادن تغییر جنگ از سخت به نرم پس از پیروزی دفاع مقدس گفت: مرحوم دکتر سراج نیز عرصه مقابله خود با دشمن را تغییر داد و در حوزه‌های سیاسی، اطلاعاتی، امنیتی و فرهنگی در معاونت فرهنگی سپاه، جهاد و تلاش خود را ادامه داد.

مقدم فر در تشریح فعالیت‌های مرحوم دکتر سراج در عرصه سیاسی گفت: وی با قلم و بیان شیوا، رسا و مؤثر خود به عنوان یک عنصر تحلیل‌گر، مسائل را به خوبی تجزیه و تحلیل و آن را به دیگران و به ویژه نسل جوان منتقل می‌کرد.

مشاور فرهنگی و رسانه ای فرمانده سپاه درباره فعالیت‌های فرهنگی دکتر سراج ابراز داشت: ایشان مدتی رئیس دانشگاه پیامبر اعظم بود و به عنوان عضو هیأت علمی و مدیریت دانشگاه بسیار خوب عمل کرد؛ در حوزه‌های پژوهشی چند مجله علمی را هدایت می‌کرد و پایان‌نامه‌های متعددی را در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری راهنمایی کرد.

وی درباره رویکرد مذهبی آن مرحوم گفت: مرحوم دکتر سراج اهل توسل و محبت به اهل بیت بود؛ هیأت داشت و آن را مدیریت می‌کرد؛ جمعیت زیادی را در شمال شهر تهران در حسینیه کربلا جمع می‌کرد و جلسات هفتگی هیأت را برگزار می‌کرد؛ این جلسات به ویژه برای جوانان تأثیرگذار بود.

مقدم فر شخصیت دکتر سراج را پاسدار و جهادگری تمام عیار در عرصه‌های نظامی، دفاعی، اطلاعاتی، فرهنگی، علمی، پژوهشی و روضه و توسل به اهل بیت عنوان کرد و گفت: هر جا که انقلاب اسلامی نیازمند انجام کاری بود حاضر می‌شد و با تمام وجود خدمت می‌کرد.

مشاور فرهنگی و رسانه ای فرمانده سپاه درباره سجایای اخلاقی دکتر سراج تصریح کرد: انسان بسیار خوش برخورد و جذابی بود؛ این برخورد با بالا دست و زیر دست یکسان بود؛ هر چند او در عرصه و میدان شهادت نبود و بر اثر بیماری از دنیا رفت، اما مجاهدت‌های او برای ما آنقدر ملموس و بارز بود که می‌توانیم او را شهیدی در راه اهل بیت و انقلاب بدانیم.

وی درباره ولایتمداری آن مرحوم ابراز داشت: در زمان امام راحل و رهبر معظم انقلاب انسانی ولایی و تابع محض بود؛ عالمانه و با فکر، بسیاری از شبهات و مسائل ضد انقلاب و عناصر کذایی را پاسخ می‌داد؛ می‌توانیم این شخصیت فوق العاده را به عنوان الگوی تمام عیار و تراز انقلاب اسلامی عنوان کنیم؛ او در شخصیت، پاسداری و استادی دانشگاه، در تراز انقلاب اسلامی بود و الگویی بسیار موفق برای آینده انقلاب و جوانان است.

ارسال نظرات