۰۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۱
کد خبر: ۷۶۵۷۸۰
فرمانده سپاه لرستان:

باید همه ارزش‌های دفاع مقدس را به نسل جوان منتقل کنیم

باید همه ارزش‌های دفاع مقدس را به نسل جوان منتقل کنیم
فرمانده سپاه استان لرستان گفت: مسئولان ارشد کشور‌های مختلف به جایگاه مهم ولایت و مقام معظم رهبری در تبدیل تهدید‌ها به فرصت اعتراف دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در لرستان، سردار نعمت‌اله باقری، امروز در نشست بصیرتی با موضوع «دفاع مقدس الگوی مقاومت» در دانشگاه جامع علمی کاربردی استان گفت: دشمن جنگ ۸ ساله را  با هدف محو کردن انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را بر ما تحمیل کرد.

سردار باقری افزود: دشمن گمان می‌کرد با استفاده از صدام و ظرفیت‌هایی که در اختیار او قرار داد  مانع ماموریت الهی انقلاب اسلامی می شود، اما در طول هشت سال جنگ تحمیلی با رهبری امام راحل و رشادت‌های مردم و رزمندگان این اتفاق رخ نداد.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان به سه اصل در پیروزی دفاع مقدس ایران و خنثی کردن توطئه‌های امروز دشمنان اشاره و عنوان کرد: دیدگاه ایدئولوژیک مردم، رزمندگان و امام راحل مهم ترین این سه اصل بود و اگر سلاح ایمان در جنگ هشت ساله نبود در مقابل تجهیزات نظامی پیشرفته دشمن بدون هیچ امکانات و نیروی سازمان دهی شده نمی‌توانستیم دفاع کنیم.

وی با بیان اینکه امروز مسئولان ارشد کشور‌های مختلف به جایگاه مهم ولایت و مقام معظم رهبری در تبدیل تهدید‌ها به فرصت اعتراف دارند خاطر نشان کرد: امام راحل نیز در جنگ به مردم و رزمندگان اعتماد به نفس داد و در مدیریت  دفاع به عنوان ولایت فقیه نقشی بسیار تاثیر گذار و اثر بخشی داشت.

سردار باقری به وصیت نامه شهدای دفاع مقدس پرداخت و افزود: شهیدان در وصیت نامه هایشان  بر سه شاخص مهم از جمله  دفاع از ولایت فقیه، حجاب و امر به معروف و نهی از منکر تأکید داشتند که امروز عمل به آن‌ها برای زنده نگه داشتن یاد و راه شهیدان بر همه ما واجب و  ضروری  و  لازم الا اجرا است.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان یادآور شد: نباید بگذاریم انقطاع نسلی در دفاع مقدس اتفاق بیفتد و نسل آینده نسبت به این دفاع مقدس بدبین شود بلکه باید داشته‌های خود را به آنان منتقل کنیم تا دیگران بر اساس سلایق خود مسائل را برای آنها  وارونه بازگو نکنند. 

وی با اشاره به نقش محوری مردم در دفاع مقدس گفت: همه اقشار جامعه در دوران دفاع مقدس نقش بسزایی داشتند و اگر دفاع مردمی در ابتدای جنگ بخصوص در خرمشهر، سوسنگرد و هویزه و سایر شهر‌های مرزی نبود شاید گفته‌های صدام در تصرف تهران به حقیقت می‌پیوست. 

فرمانده سپاه استان لرستان عنوان کرد: امروز دشمن نقش مردم و جایگاه ولایت را به خوبی می‌داند و نمی‌تواند میان این ۲ فاصله بیندازد رهبر و ملت در  کنار هم هستند و وقتی این دو در کنار هم باشند  هیچ دشمنی نمی‌تواند  ما را تهدید کند.

سردار باقری در ادامه گفت: امروز ایران اسلامی به یک قدرت بازدارندگی در حوزه دفاعی دست پیدا کرده است که به برکت دفاع مقدس حاصل شده و وظیفه ما این است باید همه ارزش‌های دفاع مقدس را به نسل جوان منتقل کنیم. 

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات