۰۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۱
کد خبر: ۷۶۵۸۱۹
آیت‌الله کریمی جهرمی در دیدار مدیر کل صدا و سیمای قم:

صدا و سیما جای تسویه حساب شخصی و گروهی نیست

صدا و سیما جای تسویه حساب شخصی و گروهی نیست
آیت‌الله کریمی جهرمی در دیدار مدیر کل صدا و سیمای قم، صدا و سیما را متعلق به همه مردم دانست و گفت: این سازمان جای تسویه حساب‌های شخصی و گروهی نیست.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا مدیر کل صدا و سیمای مرکز قم به دیدار آیت‌الله کریمی جهرمی رفت و با وی گفت‌وگو کرد.

در این دیدار، آیت‌الله کریمی جهرمی با اشاره به کلام امیرالمومنین (ع) «فَإِنَّ اللَّهَ تَعَالَى يُسَائِلُكُمْ مَعْشَرَ عِبَادِهِ عَنِ الصَّغِيرَةِ مِنْ أَعْمَالِكُمْ وَ الْكَبِيرَةِ وَ الظَّاهِرَةِ وَ الْمَسْتُورَةِ» توجه به مرکز خدمت و قدرتی که در دست مدیران رسانه است را مورد تاکید قرار داد و گفت: مدیران رسانه و افرادی که در آن خدمت می‌کنند ابتدا باید بدانند چه فرصت عظیم و مهمی در اختیار دارند و در قیامت در برابر این مسئولیت خطیر مورد پرسش و پاسخ الهی قرار می‌گیرند.

آیت الله کریمی جهرمی با اشاره به گستردگی فعالیت رسانه در دنیای امروز ادامه داد: استفاده از این فرصت نیازمند یک برنامه‌ریزی دقیق و نگاهی جامع به مسائل و مشکلات مردم خصوصا نسل جوان است؛ صدا و سیما یک مدرسه علمی و فکری است که با افکار و اعتقادات مردم در ارتباط مستقیم است پس باید کوشید که قدرت اعتقادی و علمی جوانان و مردم بالا رود و خدای ناکرده در این مسیر با افکار و اعتقادات آنان بازی نشود.

استاد حوزه علمیه تبیین چنین مطالبی را به عهده افراد سالم و صالح اعتقادی دانست و گفت: انسان‌های آگاه، متعهّد و عالم باید با افکار صحیح و بیان درست، مردم را از نظر فکری و عقیدتی رشد دهند.

وی بر لزوم دقت در انتخاب افراد صالح به عنوان مدیران سازمان صدا و سیما تاکید کرد و اظهار داشت: صدا و سیما یک فضای عمومی و متعلق به همه مردم است و جای تسویه حساب شخصی و گروهی نیست. بکوشیم از ابتدای امر افرادی را به این مناصب برگزینیم که از نظر اخلاق، دیانت و شناخت مصالح جامعه در رتبه قابل قبولی باشند و از این منصب برای از بین بردن رقیب و مخالف خود استفاده نکنند.

آیت الله کریمی جهرمی با بیان این نکته که اخلاق را با برنامه‌هایمان در جامعه گسترش دهیم گفت: برنامه‌هایی که تهیه می‌شود باید بر مدار اخلاق اسلامی باشد؛ گاهی اوقات برنامه‌هایی پخش می‌شود که دو یا چند فرد مسلمان با بی‌ادبی یکدیگر را خطاب قرار می‌دهند یا قرار است آبروی هم را ببرند و اسرار طرف مقابل خود را برای مردم بیان کنند! باید از پخش چنین برنامه‌هایی جلوگیری کرد؛ این برنامه‌ها ادب جامعه را به هم می‌ریزد و مردم و جوانان نسبت به یکدیگر هتاک و متجرّی می‌گردند.

وی با بیان این که صرف لباس روحانیت دلیل بر جواز استفاده از افراد به عنوان کارشناس در رسانه نیست ابراز داشت: وظیفه شما آن است که در انتخاب سخنرانان دقت بیشتری نمایید. گاهی افرادی در لباس روحانیت به عنوان سخنران مذهبی در تلویزیون می‌آیند که اهل خطابه و دارای عناوین محترم هستند اما مطالب سطح پایین و سست بیان می‌کنند. وقت مردم را به گفتن خواب یا حرف‌های نسنجیده می‌گیرند و گاهی حتی با کمال تاسف تعریض به اهل بیت (ع)، احکام الهی یا تاریخ پرافتخار شیعه و اسلام در سخنان این افراد می‌باشد اما باز هم از تلویزیون برنامه آنان پخش می‌شود.

استاد حوزه علمیه دقت نظر در انتخاب افراد برای حضور در صدا و سیما را مهم ارزیابی کرد و گفت: کارشناس مذهبی نباید به صرف عنوان باشد بلکه در عمل باید عالم به موضوع محل بحث، عالم به زمان و با تقوا باشد و در میان بزرگان روحانیت مشهور به حُسن سابقه باشد. گاهی در برنامه‌ای با یک جمله برای تعدادی از جوانان شبهه ایجاد می‌شود و بالاتر از آن، فردی که هدایت بحث با اوست، آنقدر مسیر را اشتباه رفته که حتی در میان صحبت با اهل بیت پیامبر (ع) هم شوخی می‌کند و مقام آنان را در اذهان مردم پایین می‌آورد که باید با نظارت مداوم از حضور چنین افرادی جلوگیری کرد.

آیت‌الله کریمی جهرمی در پایان بیانات خود، برای مدیرکل جدید صدا و سیمای مرکز قم آرزوی موفقیت و تایید الهی کرد.

در ابتدای این دیدار دکتر پهلوانیان مدیر صدا و سیمای مرکز قم در سخنانی برنامه‌های این مرکز را تشریح کرد.

ارسال نظرات