۰۸ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۶:۲۶
کد خبر: ۷۶۵۹۷
در نخستین روز از هفته وحدت؛

همایش بزرگ وحدت شیعه و سنی در استان گلستان برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ در نخستین روز از آغاز هفته وحدت همایش بزرگ وحدت شیعه و سنی دربندر ترکمن استان گلستان برگزار شد.
هفته وحدت
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، همایش بزرگ وحدت شیعه و سنی امروز همزمان با نخستین روز از هفته وحدت با حضور آیت الله نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان و نیز جمع کثیری از روحانیان و علمای شیعه و سنی در شهرستان بندر ترکمن برگزار شد.

آخوند محمد عابدی کر، امام جمعه اهل سنت بندر ترکمن، در این مراسم با گرامی‌داشت هفته وحدت، همبستگی و وحدت را مهم‌ترین عامل پیروزی مسلمانان در برابر دشمنان اسلام دانست و گفت: امروز وحدت شیعه و سنی با توجه شرایط دنیای اسلام مسأله‌ای ضروری است و همه مسلمانان باید نسبت به این مسأله توجه داشته باشند.

وی به تلاش دشمنان برای ایجاد اختلاف و تفرقه میان شیعه و سنی اشاره کرد و بیان داشت: امروز وحدت، مهم‌ترین رمز پیروزی مسلمانان در مقابل دشمنان است؛ بنابر این مسلمانان می توانند با تقویت وحدت و همدلی میان خود، اجازه دخالت به دشمنان را در امور داخلی آنها ندهند.

امام جمعه اهل سنت بندر ترکمن وحدت را اصل و اساس توحید دانست و تصریح کرد: هفته وحدت وحدت بهترین فرصت برای نمایش اتحاد و همدلی مسلمانان در برابر دشمنان است و برگزاری جشن و برنامه های متعدد در این هفته دشمنان را نا‌امید می‌کند.

آخوند عابدی کر با بیان این که پیروزی و استحکام انقلاب اسلامی نیز بر پایه وحدت و همدلی بود، خاطر‌نشان کرد: امام خمینی‌(ره) مسأله وحدت را یک موضوع مهم قلمداد می‌کردند و انقلاب را نیز بر همین اساس پایه‌گذاری کردند.

گفتنی است، این همایش از سوی مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور و دفتر تقریب مذاهب استان گلستان برگزار شد./950/پ202/س
ارسال نظرات