۰۸ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۷:۲۷
کد خبر: ۷۶۶۰۱
مشاور قرآنی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

نوعی از تفسیر قرآن با عنوان تفسیر جاهلی در دنیا رایج شده است

خبرگزاری رسا ـ رییس مرکز هماهنگی، توسعه و ترویج فعالیت های قرآنی کشور، گفت: متاسفانه امروز نوعی از تفسیر قرآن با عنوان تفسیر جاهلی در دنیا رایج شده است و افرادی  که منبع تفسیر را نمی شناسد و هیچ معرفتی نسبت به مبانی و مفاهیم آن ندارد، نسبت به تفسیر قرآن کریم مبادرت می ورزند .
حجت‌الاسلام حميد محمدي، مشاور وزير ارشاد در امور قرآني و رئيس مرکز هماهنگي،
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، حجت الاسلام حمید محمدی، مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس مرکز هماهنگی، توسعه و ترویج فعالیت های قرآنی کشور، شب گذشته در نشستی با رؤسای مؤسسات قرآنی سیستان و بلوچستان در زاهدان، اظهار داشت: به زودی حفظ مفاهیم قرآنی در کشور اشباع می شود؛ بنابر این ضروری است بلوغ قرآنی به گونه ای شود که مردم برای شرح مسائل به آیات قرآن استناد کنند .

وی، گفت: متأسفانه تاکنون نشریه قابل توجهی نیز در بحث قرآن و مفاهیم قرآنی در کشور منتشر نشده است، لذا باید تلاش بیشتری از سوی مؤسسات قرآنی در این زمینه انجام پذیرد .

حجت الاسلام محمدی، همچنین با تبریک هفته وحدت، بیان داشت: علمای فکور و زمان شناس عالم اسلام استراتژی وحدت را بین تمام مستضعفان جهان تعریف می کنند و پس از پیدایش انقلاب اسلامی؛ ملت ایران هیچگاه به دنبال یارگیری یا مسلمان کردن غیرمسلمانان نبوده است .

رییس مرکز هماهنگی، توسعه و ترویج فعالیت های قرآنی کشور، در بخش دیگری از سخنانش، تصریح کرد: متأسفانه امروز نوعی از تفسیر قرآن با عنوان تفسیر جاهلی در دنیا رایج شده است و افرادی  که منبع تفسیر را نمی شناسد و هیچ معرفتی نسبت به مبانی و مفاهیم آن ندارد، نسبت به تفسیر قرآن کریم مبادرت می ورزند به گونه ای که از تفسیرشان هیچ بویی از اسلام به مشام نمی رسد .

وی، خاطر نشان کرد: شرط بهره برداری از شفای قرآن و رحمت آن، ایمان به قرآن است و برای ظالمان جز فلاکت و بدبختی، عقوبت دیگری پیش بینی نمی شود .

مشاور قرآنی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، اعلام کرد: حمایت از کتابخانه های دیجیتال و راه اندازی سی دی خانه به جای کتابخانه از برنامه های آتی مرکز توسعه و هماهنگی مراکز قرآنی کشور است .

نورالله برشان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان، نیز در این نشست با بیان اینکه،محور اتحاد و وحدت بین شیعه و سنی قرآن کریم است، گفت: در سال 1384 تنها چهار مؤسسه قرآنی در این استان فعالیت داشت که به سبب حمایت ها و فعالیت های مستمر در چند سال اخیر، اکنون 70 مؤسسه قرآنی در استان سیستان و بلوچستان در حال فعالیت و دارای مجوز از این نهاد یا اداره کل تبلیغات اسلامی هستند .

وی، افزود: 36 مؤسسه قرآنی فعال در این استان دارای مجوز از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است و 12 مؤسسه نیز درخواست مجوز فعالیت داده اند .

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان، درخواست مدیران مؤسسات قرآنی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را در زمینه اختصاص ردیف ویژه اعتباری، مصوبه برای راه اندازی نشریه قرآنی، تامین هزینه های جاری، ایجاد صندوق قرض الحسنه اصحاب قرآنی، تکمیل تجهیزات، خدمات رفاهی، استفاده از امکانات مساجد و تدوین بانک جامع قرآنی عنوان کرد ./940/پ202/ص
ارسال نظرات