۰۸ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۷:۵۳
کد خبر: ۷۶۶۰۶
امام جمعه مرند:

وحدت جهان اسلام به معنای پذیرفتن گروه‌های ضاله و انحرافی نیست

خبرگزاری رسا ـ تولیت حوزه علمیه مرند به فرقه‌های انحرافی میان شیعه و سنی اشاره کرد و گفت: وحدت جهان اسلام به معنای پذیرفتن گروه‌های ضاله در بدنه جامعه اسلامی نیست.
امام جمعه مرند
حجت الاسلام علی نعمت زاده، امام جمعه مرند، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با اشاره به آغاز هفته وحدت اظهار داشت: اتخاذ مواضع واحد در برابر تظاهرات اجتماعی اسلام به خصوص در رویارویی با تحولات سیاسی جهان از اصلی ترین محورهای اتحاد اسلامی است که می تواند وجهه عمومی اسلام را در جهان تابناک‌تر کند.

حجت الاسلام نعمت زاده با بیان این‌که اتحاد در مبانی فقهی عملا غیر قابل تحقق است، گفت: با توجه به منابع متفاوت برداشت های فقهی فرق اسلامی و پایبندی قاطع علمای دینی بر این منابع اختصاصی باید گفت که تاکید بر اتحاد اسلامی در این زمینه از سوی علما نیز رد شده است.

وی اصل احترام به عقاید فقهی را در میان مسلمانان و علما لازم دانست و افزود: البته در مواردی چون برپایی مشترک نمازهای جماعت و آداب فقهی مانند اعلام اول و پایان ماه‌های قمری که تظاهر اجتماعی دارند این اتحاد قابل اجرا است.

امام جمعه مرند ابراز داشت: وحدت جهان اسلام به معنای پذیرفتن گروه‌های ضاله در بدنه جامعه اسلام و به رسمیت شناختن ایشان نیست و خواست دشمنان اسلام نیز حضور فرق ضاله در بدنه جامعه اسلامی با عنوان وحدت اسلامی است.

وی افزود: با این کار دو ضربه اساسی به اسلام وارد می شود و فرق ضاله به نوعی رسمیت یافته و افزون بر آن زمینه تفرقه افکنی توسط این گروه ها در میان فرق شیعی و سنی فراهم می شود.

حجت الاسلام نعمت زاده با بیان این‌که فرق ضاله وهابیت و بهائیت هر دو ساخته دست استعمار هستند، تاکید کرد: هر قدر که این گروه ها نیز قوی باشند و یا حضور آنان در جامعه اسلامی عینیت و یا مرکزیت یابد، باید در برابر پذیرفتن آنان مقاومت کرد.

تولیت حوزه علمیه مرند تأکید کرد:‌ جهاد علیه این گروه‌ها یک رسالت است و نباید بنا به ملاحضات سیاسی حضور آنان را پذیرفت و به رسمیت شناخت، منع روابط اجباری با ایشان نیز بایستی بر محور بی اعتمادی و مبنای روابط با کفار در شرایط اضطرار باشد./935/ت302/س
ارسال نظرات