۱۰ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۲
کد خبر: ۷۶۶۱۶۸
مدیر حوزه علمیه خواهران فارس:

دشمن برای ترور شهید نصرالله باید پاسخ مناسب دریافت کند

دشمن برای ترور شهید نصرالله باید پاسخ مناسب دریافت کند
مدیر حوزه علمیه خواهران فارس گفت: هزینه سازش کردن بیشتر از هزینه جنگ است و باید بدانیم ما تا جایی که انقلابی عمل و از رهبری تبعیت کردیم پیروز شدیم.
حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم افتخاری مدیر حوزه علمیه خواهران فارس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در فارس، ضمن محکومیت به شهادت رساندن دبیرکل حزب الله لبنان گفت: حزب الله لبنان بیش از 40 سال است که با رژیم صهیونیستی در حال مبارزه است و این روزها اوج این نبرد را شاهد هستیم.
 
وی ادامه داد: اوایل دهه 60 بود که رژیم غاصب اسرائیل بیروت را اشغال کرد، اما با حضور مستشاران نظامی ایران، مبارزین شیعه لبنانی در قالب حزب الله سازماندهی شدند  و روز به روز قوی تر شده و توانستند اسرائیل را از لبنان بیرون کنند. حزب الله امروز به حدی رسیده است که اسرائیل را آماج موشک های خود قرار می دهد و به یک قدرت قوی نظامی تبدیل شده است.
 
مدیر حوزه علمیه خواهران فارس اظهار داشت: اسرائیل زودتر از این می‌توانست سید حسن نصرالله را به شهادت برساند، ولی این کار را نکرد زیرا هر اقدامی که انجام می‌داد حزب الله جواب درخوری به او داده بود، هر اقدام تروریستی که اسرائیل در بیروت و لبنان انجام می‌داد، پاسخ محکمی در سرزمین های اشغالی دریافت می‌کرد و با این کار حزب الله یک مصونیتی داشت، ولی وقتی پالسهای ضعف از مسئولان ما دید، احساس کرد که میتواند دست به این جنایت بزند.
 
وی با تاکید بر لزوم پاسخ قاطع به جنایت رژیم صهیونیستی و ترور فرماندهان جبهه مقاومت، ادامه داد: هر گونه کوتاه آمدن در برابر این رژیم منحوس، گستاخی و جسارت بیشتر او را به همراه خواهد داشت؛ همه باید به این نکته توجه کنند. 
 
این استاد حوزه علمیه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تغییر دولت و مطرح شدن برخی اظهارات نسنجیده از سوی مسؤولان، این اظهارات را مایه نگرانی و تضعیف جبهه مقاومت و جری تر شدن دشمنان قسم خورده انقلاب و ملت ایران ارزیابی کرد. 
 
وی ابراز کرد: دشمن وقتی دید که دولت تغییر پیدا کرده در همان ابتدای آغاز دولت، اسماعیل هنیه و بعد فواد شکر را ترور کرد، حتی سفیر ما در لبنان مورد ضربه واقع شد و ما کاری نکردیم! ولی رسانه های همسو با دشمن گفتند اتفاقی نیفتاده و ایشان در سلامت کامل هستند‌ و گفتند که این یک بخشی از تله جنگ هست و باید مراقب باشیم در این تله نیفتیم!
 
حجت الاسلام والمسلمین افتخاری با انتقاد از مطرح شدن مباحثی همچون "تله جنگ" گفت: بر اساس آیات قرآن کریم، شیاطین به دوستان و اولیای خود وحی می‌کنند که با مسلمانان مجادله و آنها را از این طریق تضعیف کنند؛ بنده معتقدم جعل عبارت "تله جنگ" از  جمله همان وحی های شیطان است.
 
وی اضافه کرد: آن کسانی که تله جنگ را مطرح می کنند به ما بگویند این دشمن خونریز تا کجا باید پیش برود و چه کسانی را باید بزند تا بالاخره شما راضی شوید و بگویید دیگر تله جنگ نیست و باید در مقابلش ایستاد؟! متوهمانه می گویند نمی خواهیم بهانه دست آمریکا بدهیم که وارد جنگ شود، آیا آمریکا وارد جنگ نشده؟! این بمب‌های یک تنی مگر مال آمریکا نیست؟! مگر پهپادهای شناسایی آمریکایی هر هفته در غزه و یمن و عراق نیستند که مجاهدین بزرگ اسلامی آنها را ساقط می کنند؟! چرا فکر میکنید آمریکا وارد جنگ نشده است؟!
 
ارسال نظرات