۱۰ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۱
کد خبر: ۷۶۶۲۵۷

گزارشی از برگزاری نشست نهادهای حوزوی فارس با موضوع کنگره شهدای روحانی

گزارشی از برگزاری نشست نهادهای حوزوی فارس با موضوع کنگره شهدای روحانی
نشست شورای نهادهای حوزوی فارس با موضوع برگزاری کنگره شهدای روحانیت استان فارس با حضور رئیس سازمان بسیج طلاب و روحانیون کشور برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در فارس، نشست شورای نهادهای حوزوی فارس با موضوع برگزاری کنگره شهدای روحانیت استان فارس با حضور حجت الاسلام محمود محمدی شاهرودی رئیس سازمان بسیج طلاب و روحانیون کشور به میزبانی نمایندگی ولی فقیه در سپاه فجر فارس برگزار شد.

مدیران حوزه علمیه برادران و خواهران فارس، مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه فارس، رئیس دادسرای ویژه روحانیت، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی و سایر اعضای شورای نهاد های حوزوی نیز در این جلسه حضور داشتند.

گزارشی از برگزاری نشست نهادهای حوزوی فارس با موضوع کنگره شهدای روحانیگزارشی از برگزاری نشست نهادهای حوزوی فارس با موضوع کنگره شهدای روحانی

ضرورت انجام کار رسانه ای و فرهنگی در بزرگداشت شهدای روحانی

حجت الاسلام محمود محمدی شاهرودی، رئیس سازمان بسیج طلاب و روحانیون کشور در این نشست گفت: با تاکیدات مقام معظم رهبری کنگره شهدای طلبه و روحانی در سطح کشور برگزار خواهد شد و در بعد رسانه ای و فرهنگی نیازمند رشد و برنامه ریزی های بهتری هستیم.

وی افزود: شهدای گرانقدری در میان قشر روحانیت هستند که می شود از زندگی آنان فیلم ساخته شود و این موضوع در دستور کار قرار دارد به عنوان نمونه شهید میثمی یکی از شهدای شاخص ما هستند که جا دارد فیلمی از ابعاد شخصیتی ایشان ساخته شود.

رئیس سازمان بسیج طلاب و روحانیون کشور اظهار داشت: در زمینه مستندسازی از شهدای روحانی نیز فعالیت هایی صورت گرفته که هم اکنون مستند شهید آرمان آماده رونمایی است.

وی تاکید کرد: فعالیت ما فقط به شهدای شاخص اختصاص ندارد بلکه ضرورت دارد که ما به سراغ شهدای کمتر شناخته شده نیز برویم و آنان را به نسل جوان و خصوصا طلاب معرفی کنیم.

 

 

 گزارشی از برگزاری نشست نهادهای حوزوی فارس با موضوع کنگره شهدای روحانی

لزوم ترویج و اشاعه فرهنگ شهدای روحانی در جامعه

حجت الاسلام والمسلمین عبدالرضا محمودی، مدیر حوزه علمیه فارس نیز در این جلسه گفت: زندگی ما مرهون شهدای عزیز است و مخصوصا شهدای اخیر جبهه مقاومت که پرچمدار این شهدا سید جبهه مقاومت سید حسن نصرالله است و باید در امتداد مسیر شهدا حرکت کنیم. 

وی با اشاره به برگزاری کنگره شهدای روحانی فارس اظهار کرد: نفس بزرگداشت شهدا موضوعیت دارد و مورد تاکید امام راحل(ره) بود و امروز نیز مورد تاکید رهبر انقلاب(مدظله العالی) است.

مدیر حوزه علمیه فارس تاکید کرد: در امر برگزاری کنگره شهدای طلبه و روحانی باید از تجارب یادواره های گذشته استفاده شود و گام های بهتری برداشته شود تا فضای جامعه با یاد و نام شهدا عطرآگین شود.

وی یادآور شد: مسئولان نهادهای حوزوی و همه دست اندر کاران برگزاری کنگره شهدای روحانیت باید اندوخته های قبلی را دست مایه کنگره آینده قرار دهند تا اثرگذاری بهتری را شاهد باشیم.

عضو شورای عالی حوزه فارس خاطرنشان کرد: امام راحل فرمودند شهدا چشم و چراغ جامعه هستند و این جایگاه رفیع برای شهدای روحانی ثابت است و در کنگره قبلی اقدامات خوبی صورت گرفت، کتابی چاپ شد و شاهد حضور خانواده معظم شهدا بودیم اما این کافی نیست و باید مطالبات رهبر انقلاب در این زمینه عملیاتی شود.

وی همچنین بر لزوم اجرای اقدامات مؤثر و برنامه ریزی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و انعکاس یاد و نام شهدای عزیز در جامعه تأکید کرد.

 گزارشی از برگزاری نشست نهادهای حوزوی فارس با موضوع کنگره شهدای روحانی

 فرهنگ نامه شهدای روحانی استان فارس تدوین می شود

در ادامه حجت الاسلام حسن قانع مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس گفت: از آنجا که مجاهدت مقدمه شهادت است اگر بخواهیم فرهنگ ایثار و شهادت را زنده نگه داریم باید جوانانی تربیت کنیم که روحیه مجاهدت داشته باشند.

وی افزود: شهدای روحانی الگوهای بسیار اثرگذاری برای طلاب هستند تا خط مجاهدت و ایثار در حوزه علمیه تداوم یابد از این رو برگزاری کنگره شهدا کار ارزشمندی است.

حجت الاسلام قانع اظهار کرد: در شیراز روحانیت مجهادی داشتیم که با کشف حجاب رضا خان مبارزه کردند و طلاب باید با چنین بزرگانی آشنا شوند.

وی یادآور شد: تولید محتوا، تدوین تاریخ شفاهی علما و روحانیون تبلیغی و رزمی همراه با انعکاس رسانه ای از جمله برنامه های ما برای برگزاری کنگره شهدای استان فارس خواهد بود.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی فارس خاطرنشان کرد: فرهنگ نامه شهدای روحانیت شیراز در دست تدوین است که در راستای هویت آفرینی در حوزه علمیه می تواند اثرگذار باشد.

وی اضافه کرد: دبیرخانه سیره شهدا در بدنه مدارس علمیه استان فارس را خواهیم داشت تا سیره شهدا بازخوانی شود و در طول سال تحصیلی انعکاس یابد.

 

 گزارشی از برگزاری نشست نهادهای حوزوی فارس با موضوع کنگره شهدای روحانیگزارشی از برگزاری نشست نهادهای حوزوی فارس با موضوع کنگره شهدای روحانی

 

ارسال نظرات