۱۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۸
کد خبر: ۷۶۶۳۳۱
حجت الاسلام پیشاهنگ:

انقلاب اسلامی با فرهنگ شهادت رشد کرد

انقلاب اسلامی با فرهنگ شهادت رشد کرد
مدرس سواد رسانه‌ای و فعال رسانه‌ای با تاکید براینکه انقلاب اسلامی جز با فرهنگ شهادت رشد پیدا نکرد و بقای آن نیز با فرهنگ شهادت امکان پذیر است، اظهار کرد: توسعه، رشد و فراگیری اسلام به سمت تحقق تمدن نوین اسلامی و آمادگی بشریت برای طلوع خورشید عظمای ولایت با ترویج فرهنگ شهادت است.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی اجتماعی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدحسین پیشاهنگ مدرس سواد رسانه‌ای و فعال رسانه‌ای در نشست علمی ترویجی «مبانی فقهی دفاع مقدس» از سلسله نشست های جهاد مقدس که در سالن شهید دهقانی خبرگزاری رسا برگزار شد، ضمن بیان اینکه مسئله ایثار، جهاد، شهادت و قتال فی سبیل الله از مسائلی است که اسلام در ابتدا به آن توجه داشته، اظهار داشت: غزوات رسول الله، حوادث غمبار همه اهل بیت به ویژه حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام فرهنگ مصور شهادت در قرآن کریم است و این فرهنگ انبیای الهی تا به امروز امتداد پیدا کرده است.

مدرس سواد رسانه‌ای و فعال رسانه‌ای با تاکید براینکه شهادت بخشی از فرهنگ نبوت الهی است، گفت: انقلاب اسلامی جز با فرهنگ شهادت رشد پیدا نکرد و بقای آن نیز به یقین جز با فرهنگ شهادت امکان پذیر نیست، البته توسعه، رشد و فراگیری اسلام به سمت تحقق تمدن نوین اسلامی و آمادگی بشریت برای طلوع خورشید عظمای ولایت با فرهنگ شهادت اتفاق خواهد افتاد.

انقلاب اسلامی با فرهنگ شهادت رشد کرد

حجت الاسلام پیشاهنگ با اشاره به کلام رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه آن چیزی که امروز در فلسطین و لبنان اتفاق می افتد همان دفاع مقدسی است که ما تجربه کردیم، ابراز کرد: هر ملت آزادیخواه مسلمانی که می‌خواهد به صف تحقق آرمان های انبیای الهی بپیوند این گذرگاه را تجربه خواهد کرد و باید از این گذرگاه عبور کند.

وی در ادامه افزود: عبور از این گذرگاه قطع به یقین راهنمایی می‌خواهد و این راهنمایی در قرآن و روایات وجود دارد و تجاربی نیز در ملت های اسلامی پیشین وجود دارد و حتی در ملت شریف ایران در دوران دفاع مقدس نیز این تجارب وجود داشته است و می توان این تجارب را به ملت های دیگر منتقل کرد.

مدرس سواد رسانه‌ای و فعال رسانه‌ای با تاکید براینکه یکی از کارهای مهم بر عهده هر صاحب منبر، تریبون و رسانه‌ انتقال مبانی فرهنگی و ترویج فرهنگ شهادت است، گفت: بالاترین شرف کشته شدن در راه خداوند با شهادت است و این یک ارزش بنیادین در جامعه اسلامی است.

انقلاب اسلامی با فرهنگ شهادت رشد کرد

حجت الاسلام پیشاهنگ با اشاره به اینکه بسیاری از گره‌های جامعه اسلامی با فرهنگ شهادت حل می شود، ابراز کرد: اسلام به خون نیاز دارد و برای پیاده سازی ارزش‌های اسلامی باید خون داد، ارزش های فرهنگ شهادت در فرهنگ اسلامی باید مورد مطالعه و بحث و بررسی قرار گیرد و ترویج شود.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ شهادت را می توان از سیره، تاریخ اسلام و سخنان بزرگان استخراج کرد، گفت: حتی اگر این ارزش ها از دفاع مقدس استخراج شود  یک منظومه‌ای از ارزش های بلند انسانی در ساحت فرهنگ شهادت تدوین شده است تا مورد استفاده همه ملت‌ها قرار گیرد.

ارسال نظرات