۱۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۴
کد خبر: ۷۶۶۵۹۵
از سلسله نشست های «سینمارسا»؛

نشست نقد و بررسی «سینمای مقاومت» برگزار شد

نشست نقد و بررسی «سینمای مقاومت» برگزار شد
نشست نقد و بررسی «سینمای مقاومت» از سلسله نشست های سینما «سینمارسا» با حضور کارشناسان دینی سینما به همت خبرگزاری رسا برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، از سلسله نشست های نقد و بررسی آثار سینما «سینمارسا» نشست نقد و بررسی «سینمای مقاومت» با حضور کارشناسان دینی سینما به همت خبرگزاری رسا برگزار شد.

در این نشست حجت الاسلام محمد حسین پیشاهنگ دبیر نشست نقد و بررسی «سینمای مقاومت» ضمن بیان اینکه در عرصه سینمای مقاومت باید فیلم های متعددی در یک موضوع و با کیفیت های مختلف ساخته شود، اظهار داشت: اگر در زمان مناسب تصمیم مناسبی از سوی تولیدکنندگان آثار سینمایی و تلویزیونی صورت گیرد بر روند ساخت فیلم های مناسب تاثیرگذار است.

دبیر نشست نقد و بررسی «سینمای مقاومت» با تاکید براینکه مسئله زیربنایی سینمای مقاومت جنگ یهود نژادی و پیروان سامری با انبیاء الهی است، ابراز کرد: جریان مقاومت امتداد جنگ بین پیروان این دو گروه است و اگر این جنگ در فیلم ها به خوبی تبیین شود سینمای مقاومت شکل می گیرد.

نشست نقد و بررسی «سینمای مقاومت» برگزار شد

حنظله تاج الدینی سخنگو و عضو هیئت مدیره خانه سینمای مستند در ادامه نشست، مقاومت را امری صادر از ناحیه قهرمان خواند و گفت: سینمای مقاومت زمانی صادر می شود که بازنمایی قهرمان داشته باشد ولی در برخی فیلم های ساخته شده در ژانر سینمایی قهرمان فیلم بی اثر روایت شده است.

عضو هیئت مدیره خانه سینمای مستند با اشاره به اینکه تولید انبوه در سینمای ایران وجود دارد ولی تولید استراتژیک در میان فیلم های تولید شده به تعداد معدود وجود دارد، گفت: فیلم های روز واقعه و بازمانده از معدود فیلم های استراتژیک ساخته شده هستند؛ مردم برخی از چهره های شهداء دفاع مقدس و دفاع از حرم را به دلیل عدم پرداخت رسانه نمی شناسند.

نشست نقد و بررسی «سینمای مقاومت» برگزار شد

 علیرضا محمدی عراقی نویسنده و کارگردان در ادامه نشست ضمن بیان اینکه مقاومت پایه و اساس سیاست های نظام بوده، گفت: رهبر معظم انقلاب بارها تاکید داشتند که تمام برنامه ریزی های کشور براساس مقاومت باشد ولی با اینکه سینمای مقاومت بخش مهمی از سینمای ایران را تشکیل می دهد خیلی کم به آن پرداخته شده است.

این نویسنده و کارگردان ضمن بیان اینکه نباید سطح سینمای مقاومت را به ژانری از ژانرهای سینما نازل کرد، یادآور شد: مفهوم مقاومت زاییده یک مکتب و هدف است و باید به صورت گسترده در مورد آن صحبت شود و برای روایت آن از مجموعه ژانرهای سینمایی استفاده کرد؛ مقاومت ارزش و فرهنگ است و در یک ژانر خلاصه نمی شود.

ارسال نظرات