۱۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۴
کد خبر: ۷۶۶۹۶۲
حجت‌الاسلام والمسلمین فرحزاد:

خادمان بقاع متبرکه در خدمت اهل بیت هستند

خادمان بقاع متبرکه در خدمت اهل بیت هستند
حجت‌الاسلام والمسلمین فرحزاد گفت: تمام مجالس اهل بیت(ع) شعبه‌ای از حرم و خانه آن بزرگواران است، گویی خدمت در جوار بقاع متبرکه، خدمت به شخص آن امامزاده واجب التعظیم و پدران معصومشان است.
به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌الله فرحزاد در نشست بصیرت‌افزایی خادمین افتخاری در آستان مقدس امامزاده شاه سید علی (علیه السلام) با اشاره به سخنی از علامه امینی اظهار کرد: تمام مجالس اهل بیت(ع) شعبه‌ای از حرم و خانه آن بزرگواران است، گویی خدمت در جوار بقاع متبرکه، خدمت به شخص آن امامزاده واجب التعظیم و پدران معصومشان است.

وی افزود: عده‌ای در این بین مهمان هستند، مثل افرادی که در مجالس مذهبی شرکت می‌کنند یا به زیارت بقاع متبرکه مشرف می‌شوند، گروهی هم خادمان مجالس مذهبی و بقاع متبرکه امامزادگان هستند که از زائران میزبانی می‌کنند و اینها حرمت و شرافت بالایی دارند.

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه کار خدام حرم‌های مطهر امامزادگان دارای اهمیت بالایی است گفت: می‌توان گفت بهترین دعا برای ما، این است که خداوند خادمی اهل بیت(ع) را نصیبمان کند.

استاد حوزه ادامه داد: امام رضا(ع) بعد از فراغت از کارهای روزانه، خدام خانه را جمع کرده و برای آنها سفره خصوصی برپا می‌کردند و به گفت‌وگو با آنها می‌نشستند و به این ترتیب خادمان خانه‌شان را تکریم می‌کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین فرحزاد با بیان اینکه خادمی اهل بیت(ع) انواع مختلفی دارد گفت: کسانی که در حوزه‌های فرهنگی و مذهبی مشغول به فعالیت هستند، کتاب می‌نویسند و امور اجتماعی را سازمان‌دهی می‌کنند، آنها هم خادم درب خانه اهل بیت عصمت و طهارت هستند.

این کارشناس مذهبی عنوان کرد: بزرگان دینی بارها توصیه کرده‌اند همه به خصوص خادمان باید ادب مشاهد مشرفه را رعایت کنند و یکی از مصادیق این ادب، تکریم زائران است.

وی در پایان با بیان اینکه با نرمی و ملایمت بسیاری از امور پیش می‌روند، گفت: زبان خوش و محبت، خادمان بقاع متبرکه را نزد همگان معتبر و با شرافت می‌کند هر چند اگر برخی زائران یا مراجعان به مجالس مذهبی و حرم‌های امامزادگان، رفتار درستی نداشته باشند.

ارسال نظرات