۲۰ مهر ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۰
کد خبر: ۷۶۶۹۸۸
حجت الاسلام والمسلمین محمودی:

دشمن به دنبال ارائه تصویر مخدوش از جمهوری اسلامی در اذهان عمومی است

دشمن به دنبال ارائه تصویر مخدوش از جمهوری اسلامی در اذهان عمومی است
مدیر حوزه علمیه فارس گفت: برای مقابله با جنگ نرم باید نسبت به امکانات، اهداف و تاکتیک های رسانه ای دشمن اشراف کامل داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در فارس، حجت الاسلام والمسلمین محمودی مدیر حوزه علمیه فارس در جمع کارکنان صدا و سیمای فارس گفت: جنگ ترکیبی دشمن در حوزه رسانه را شاهد هستیم در نتیجه باید به وظیفه خود در مقابل این تهاجم دشمن تجهیز کنیم.

وی افزود: برای مقابله با جنگ نرم باید نسبت به امکانات، اهداف و تاکتیک های رسانه ای دشمن اشراف کامل داشته باشیم.

مدیر حوزه علمیه فارس اظهارداشت: در اهمیت رسانه باید گفت که رسانه ها می توانند باور ها و مظاهر زندگی ما را تغییر دهد و بر فرهنگ یک جامعه تاثیرگذار باشد.

وی یادآور شد: یکی از مصادیق تهاجم رسانه ای دشمن همین ورود واژه های غیر ایرانی در فرهنگ ما است که حتی در رسانه های هم همین واژه ها را استفاده می کند و بدانیم که اولین گام غرب برای تغییر فرهنگ یک جامعه تغییر در زبان آنان است.

عضو شورای عالی فارس خاطرنشان کرد: رسانه ها باید در زمینه تقویت اصالت های یک جامعه نقش خود را ایفا کنند و به تعبیری هویت و اصالت را پاس بداریم چراکه اثرگذار ترین راه مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن همین رسانه ملی است.

وی افزود: دشمن افق هایی را برای آینده ترسیم می کنند و بسته هایی توطئه آمیز رسانه ای خود را برای شرایط مختلف به عنوان راهبرد برنامه ریزی می کند تا به وقت نیاز آن ها را عملیاتی کند.

حجت الاسلام والمسلمین محمودی در ادامه به راهبرد های رسانه ای دشمن در مقابله با جامعه ما اشاره کرد و گفت: اولین راهبرد دشمن در رسانه، ارائه تصویر مخدوش و منفور از جمهوری اسلامی در اذهان عمومی است و تکرار این مسائل بر باورهای مردم تاثیر غلط می گذارد و همین است که رهبر انقلاب سخنرانی های خود را به دستاورد های دستگاه های مختلف کشور اختصاص می دهند.

مدیر حوزه علمیه فارس تاکید کرد: به جای اینکه فقط از مسئولین خبر تهیه شود باید تریبون را در اختیار خود مردم قرار داد تا از اقدامات صورت گرفته در بخش های مختلف کشور اظهار رضایت کنند و همین موجب تنویر افکار عمومی و خوش بینی مردم می شود.

وی افزود: راهبرد دیگر رسانه ای دشمن تلقین یاس و نامیدی در جامعه است و پدیده هایی مثل فرار مغزها از همین مسئله ناشی می شود و لازم است که رسانه ملی امید آفرینی و ضریب شادمانی را در جامعه افزایش دهد.

حجت الاسلام والمسلمین محمودی ابراز کرد: راهبرد رسانه ای دشمن تحریف و لکه‌ دار کردن چهره های درجه اول و مبارز مقاومت است و شخصیت های درجه یک ما با برچسب های مختلف دچار سیاه نمایی می کند.

وی افزود: در چنین شرایطی رسانه ها و فضای مجازی ما باید با امپراطوری رسانه ای دنیا و مستکبرین عالم مقابله کنند و اینگونه نیست که دست ما در مقابل دشمن خالی باشد و می بینیم که در محبوبیت شخصیت بزرگی همچون شهید سلیمانی رسانه موفق بود.

مدیر حوزه فارس اظهار داشت: راهبرد دیگر دشمن انحصار رسانه ای است و ما وظیفه داریم در مقابل استکبار جهانی از هویت ملی و دینی‌ جامعه خود دفاع کنیم.

ارسال نظرات