۲۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۱
کد خبر: ۷۶۷۰۴۴
آیت الله طباطبایی نژاد:

باید با عطوفت با مردم برخورد کرد

باید با عطوفت با مردم برخورد کرد
اصفهان ـ نماینده ولی فقیه در استان اصفهان گفت: باید روحیه اسلامی و انسانی ما فعال باشد و اجازه ندهیم فردی مسیر اشتباهی را برود.

به گزارش خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان، در دیدار مدیر کل سازمان بازرسی استان اصفهان ضمن تسلیت شهادت شهید نیلفروشان و شهید سیدحسن نصرالله گفت: شهید سیدحسن نصرالله تکیه گاهی برای کشور ما در کشورهای عربی، بسیار پخته در سیاست و تکیه گاه و پناهگاهی برای شیعیان و جبهه مقاومت بود.  

امام جمعه اصفهان در ادامه سخنان خود به خطبه 140 نهج البلاغه اشاره کرد و افزود: امیرمومنان(ع) در این خطبه می فرماید: "افرادی که گناه نمی کنند و خود را ساخته اند به آنها که گناه می کنند رحم نمایند، چه بسا گناهکار توبه می کند و خود آن فرد دچار گناه می شود".

وی شکر بر هدایت الهی و بودن در مسیر حق را امری ضروری دانست و اظهار کرد: این که با تذکر به افراد آنها را آگاه می کنید بسیار امر درستی است، چرا که گاهی انسان توجه ندارد و حتی اگر در جایی احتمال تخلف افراد را می دهید تذکر داده و پیشگیری کنید.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان عنوان کرد: کار ما اصلاح است و می خواهیم به افراد تذکر دهیم و این که تعداد پرونده های بازرسی استان کاهش داشته به همین جهت است.

آیت الله طباطبایی نژاد با تاکید بر نادرست بودن برخورد با خرده فروشان به جای برخورد با قاچاقچیان عمده، تصریح کرد: باید با مردم با عطوفت برخورد کرد همان گونه که قرآن کریم می فرماید "محمد رسول الله والذين معه أشداء على الكفار رحماء بينهم".

وی خاطرنشان کرد: گاهی به اشتباهات خود در برخورد با مردم توجه نداریم در حالی که دین اسلام، دین سمهه و سهله است، یعنی در برخی موارد باید خود را به تغافل زد و درصدد از بین بردن آبروی مردم نباشیم و باعث درست شدن سابقه برای مردم نشویم.  

امام جمعه اصفهان ضمن درخواست انتقال این مسائل به دیگر کارکنان سازمان عنوان کرد: این مسائل را به همکاران خود نیز منتقل کنید که مردم را نسبت به اسلام، نظام و انقلاب بدبین و دور نکنیم، زیرا مسلمانان باید بین خود رحم و عطوفت داشته باشند و از باب تذکر و یا ندیده گرفتن برخی مسائل با یکدیگر برخورد کنند.  

عضو خبرگان رهبری افزود: باید روحیه اسلامی و انسانی ما فعال باشد و اجازه ندهیم فردی مسیر اشتباهی را برود، هم چنان که قرآن در این باره می فرماید: "اگر ما برخی از مردم را با برخی دیگر دفع نمی کردیم زمین را فساد می گرفت"، لذا نباید اجازه گناه کردن داده شود اما باید با ملایمت این کار انجام شود.

آیت الله طباطبایی نژاد تاکید کرد: جمعی از انسان های خوب باید مراقب باشند که دیگران تخلف نکنند و از باب نصیحت و اصلاح درصدد جلوگیری از آن برآیند و با زبان خوش این کار را انجام دهند.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به آیات 43 و 44 سوره مبارکه طه گفت: حتی خداوند زمانی که حضرت موسی(ع) و هارون را نزد فرعون فرستاد به آنها فرمود "اذْهَبَا إِلَى فِرْعَوْنَ إِنَّهُ طَغَى ، فَقُولَا لَهُ قَوْلًا لَيِّنًا لَعَلَّهُ يَتَذَكَّرُ أَوْ يَخْشَى" لذا بسیاری از افراد را می توان با زبان خوش اصلاح کرد و باید مردم را نیز همانند فرزندان خود بدانیم، وظیفه ای که به عهده دارید وظیفه دشوار و خطرناکی است و جایگاه لغزش شدید است.

در ابتدای این دیدار حمید شاه محمدی، مدیر کل سازمان بازرسی استان گزارشی از عملکرد و وظایف این سازمان ارائه کرد و گفت: تاکیدات مکرر ریاست قوه قضاییه و به ویژه بازرسی استان بر این بوده است که تا جای ممکن از امر تولید حمایت شود و آسیب ها، تهدیدات و موانع با شرایطی که وجود دارد برطرف شود.

وی اضافه کرد: سازمان بازرسی با توجه به مسئولیتی که دارد توانسته است نیازها را شناسایی کند و در رفع مشکلات کمک نماید.  

مدیر کل بازرسی استان اصفهان یکی از وظایف اصلی این سازمان را نظارت بر دستگاه های دولتی عنوان کرد و ادامه داد: در این مورد حضور در دستگاه ها از باب آن است که اگر مدیر یا مسئولی از مسیر قانونی خود خارج شده و یا در حال خروج از مسیر قانونی است با بیان مطلب و از باب اصلاح به آن تذکر داده شود.

وی خاطرنشان کرد: در برخی موارد نیز اگر فرد خاطی تمکین نکرد هشدارهای لازم مطرح می شود و اگر هم چنان کارشکنی صورت گیرد از ابزار قانونی دیگری استفاده می کنیم که خوشبختانه در استان اصفهان مواردی از این دست وجود نداشته.

شاه محمدی مقابله با موارد تخلف از آیین نامه ها را یکی دیگر از وظایف این سازمان بیان کرد و گفت: متاسفانه توده مردم از مسئله بازرسی و وظایف سازمان اطلاع چندانی ندارند، لذا سعی کرده ایم این اطلاع رسانی با حضور در مساجد و مراسم ها انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: در نظارت همگانی نیز این دسترسی برای مردم قرار داده شده است تا از طریق سامانه تلفن گویا با سازمان ارتباط داشته باشند.  

شاه محمدی عنوان کرد: در سال گذشته بالای یک هزار و 500 مورد شکایت وجود داشت که این رقم در سال جاری کاهش چشمگیری داشته است و گزارشات فسادی که به ما اعلام می شود به صورت روزانه مورد بررسی قرار می گیرد و نتیجه این تلاش ها در سازمان بازرسی سبب شد جایگاه استان در کشور از 31 به رتبه 12 ارتقاء یابد.  /1304/

ارسال نظرات