۲۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۵
کد خبر: ۷۶۷۱۱۳
آیت الله اعرافی مطرح کرد؛

مسجد، محل تربیت انسان/اهمیت و جایگاه مسجد و لزوم آباد کردن آن

مسجد، محل تربیت انسان/اهمیت و جایگاه مسجد و لزوم آباد کردن آن
مدیر حوزه های علمیه کشور با تاکید بر این که مسجد محل تربیت انسان هاست، تصریح کرد: کودکان و نوجوانانی که از ابتدا با مسجد مأنوس هستند از بسیاری از آفات در امان می مانند.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، آیت الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه کشور عصر شنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۳ در مراسم افتتاح مسجد صاحب الزمان(عج) روستای قاشقابلاغ استان قم که با حضور جمعی از مسئولین استانی، خیرین مسجدساز و مردم این روستا برگزار شد در سخنانی با تبریک سالروز ولادت با سعادت یازدهمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت امام حسن عسکری(ع) گفت: نقش امام عسکری علیه السلام در انتقال شیعیان به عصر غیبت بسیار مهم و اساسی بوده است چرا که اگر این کار به درستی انجام نمی شد بسیاری از مشکلات و گمراهی ها پیش می آمد.

مدیر حوزه های علمیه کشور افزود: سه امام بعد از امام رضا علیه السلام که به آنها "ابناءالرضا علیهم السلام" می گویند وظیفه‌شان این بود که شیعیان را آماده عصر جدید کنند و بفهمانند که می شود امام در پس پرده نور افشانی کند، در عصر غیبت ارتباط با امام برقرار است، امام خورشید فروزان است و جامعه شیعه باید این امر مهم را بفهمد.

امام جمعه قم ادامه داد: علی‌رغم این که ابناءالرضا عمرهایشان کوتاه بود و همگی در سن جوانی به شهادت رسیدند اما متحمل سختی و مشقت های زیادی شدند، آنها در حصر بودند و ارتباطشان با جامعه شیعی دشوار بود.

به گفته آیت الله اعرافی، کارهای تبیینی امام عسکری(ع) باعث شد بعد از شهادت آن امام همام راه کاملاً روشن باشد و در ابتدا غیبت صغری امام عصر (عج) باشد تا جامعه شیعی به صورت کامل آماده غیبت کبری شود.

مدیر حوزه های علمیه کشور با اشاره به دوران غیبت کبری امام زمان (عج) و فضیلت انتظار آن حضرت، تاکید کرد: در عصر غیبت کبری، انتظار امام (عج) مهمترین وظیفه ماست؛ باید بدانیم کارهای نیکی که در عصر غیبت انجام می شود ارزشش بیشتر از زمان حضور است.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه کشور افزود: رسالت امام عسکری(ع) تبیین وجود امام عصر (عج)، طراحی برای استدلال به امامت امام دوازدهم و آماده کردن مردم برای عصر غیبت بود که حضرت امام حسن عسکری(ع) به خوبی این وظیفه خطیر را انجام دادند.

آیت الله اعرافی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت و جایگاه مسجد و لزوم آباد کردن آن، اظهار کرد: مسجد پایگاه و جایگاه عبادت و بندگی خداست و در روایت داریم "المساجد بیوت الله" همان‌طور که کعبه خانه خداست در هر جا مسجدی بنا شود آنجا خانه خداست

به گفته مدیر حوزه های علمیه کشور، مسجد محل تربیت انسانهاست و پیامبر اکرم(ص) اولین کارشان تأسیس مسجد بود.

آیت الله اعرافی در پایان گفت: کودکان و نوجوانانی که از ابتدا با مسجد مأنوس هستند از بسیاری از آفات در امان می مانند؛ وظیفه ماست که مسجد را آباد کنیم تا در همه مساجد سه نوبت نماز جماعت اقامه شود و قم به عنوان پایگاه شیعه باید در این عرصه الگو باشد.

گفتنی است، مسجد روستای قاشقابلاغ استان قم به نام مسجد صاحب الزمان عجل الله تعالی فرجه الشریف در زمینی به مساحت چهار صد متر مربع عصر شنبه 21 مهر 1403 توسط آیت الله اعرافی امام جمعه قم و مدیر حوزه های علمیه افتتاح شد.

ساخت بنای مسجد مذکور در مرداد ماه سال هزار و چهارصد و یک به یادبود مرحوم حجت الاسلام و المسلمین حاج احمد کارگر و به همت پدرش آغاز و به بهره برداری رسید.

پس مراسم افتتاحیه، نماز جماعت مغرب وعشاء به امامت آیت الله اعرافی در مسجد روستای قاشقابلاغ اقامه شد.

ارسال نظرات