۲۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۷
کد خبر: ۷۶۷۱۵۴
آیت الله کعبی:

اقدامات حقوقی بین المللی علیه رژیم صهیونیستی از وظایف بسیج حقوقدانان است

اقدامات حقوقی بین المللی علیه رژیم صهیونیستی از وظایف بسیج حقوقدانان است
آیت الله کعبی وضعیت جبهه نظامی در لبنان را مطلوب توصیف کرده و از هیئت های اندیشه ورز بسیج حقوقدانان خواست پیگیر اقدامات حقوقی و قضائی بین المللی برای تحت فشار قرار دادن رژیم صهیونیستی و متوقف کردن جنایاتش باشند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله عباسی کعبی نماینده مجلس خبرگان رهبری در جمع هیئت رئیسه و هیئت های اندیشه ورز بسیج حقوقدانان سراسر کشور با اشاره به عملیات طوفان الاقصی و شهادت شهدای بزرگی چون شهید حسن نصر الله، بر لزوم ترویج روحیه جهاد در میان اقشار بسیجی و خصوصا بسیج حقوقدانان در سطح استان ها تأکید کرد و گفت: همانطور که حضرت آقا جنگ غزه و لبنان با رژیم صهیونیستی را جهاد فی سبیل الله خواندند، همه باید به این جبهه کمک کنیم.

وی ادامه داد: بسیج حقوقدانان باید میدان جهاد امروز را با دفاع مقدس مقایسه کند؛ آن زمان دفاع از موجودیت انقلاب اسلامی بود که به لطف خدا دشمن شکست خورد؛ امروز جهاد به مرز های راهبردی انقلاب اسلامی رسید و همانطور که در دفاع مقدس خود را در وضعیت جنگی می دیدیم، امروز هم باید در شرایط جنگی ببینیم و کمک های لازم را انجام دهیم.

نماینده مجلس خبرگان رهبری پیرامون کیفیت کمک رسانی به جهاد فی سبیل الله در غزه و لبنان اظهار داشت: هرکس کاری از دستش بر می آید باید انجام دهد؛ جهاد اقتصادی و پشتیبانی مالی، رسانه ای، فرهنگی و اقتصادی، کمک به مجروحان و آوارگان جنگی، از جمله عرصه هایی است که باید نسبت به آنها برنامه ریزی و اقدام کنیم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم مهم ترین وظیفه بسیج حقوقدانان و هیئت های اندیشه ورز حقوقدان را جهاد تبیین نام برد و در توضیح این وظیفه گفت: باید گروه هایی تشکیل شوند و نقض قوانین بین الملل و جنایات رژیم صهیونیستی را احصاء کنند و به شکل کیفرخواست بین المللی صدای مظلومان را به مجامع بین المللی برسانند.

آیت الله کعبی استفاده از وکلای بین المللی و اعلام شکایت در مجامع بین المللی و الزام رژیم به پرداخت خسارات و غرامت را از دیگر کارهای قابل اجرا توسط هیئت های اندیشه ورز خواند.

وی در ادامه افزود: باید در عرصه حقوق بین الملل فعال باشیم و تحریم های بین المللی و انزوای حقوقی و کیفری برای رژیم صهیونیستی ایجاد کنیم؛ همانطور که دادگاه لاهه این رژیم را جنایت کار جنگی معرفی کرد، می توان با فعالیت بیشتر هزینه های سنگین تری را برای این رژیم درعرصه بین الملل رقم بزنیم.

آیت الله کعبی یکی دیگر از کارهای بر زمین مانده را تشکیل صندوق بین المللی برای حمایت از مردم غزه و لبنان عنوان کرد.

وی با اشاره به حمایت های امریکا از رژیم صهیونیستی و شریک بودن این کشور در تمام جنایت ها اظهار داشت: اگر امریکا نبود با توجه به شرایط بین الملل و اقتصادی این جنگ خاتمه می یافت، اما حمایت هایش همچنان ادامه دارد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری یکی دیگر از عرصه های مهم برای ایفای نقش را جبهه دیپلماتیک عنوان کرد و گفت: از جمله این فعالیت های دیپلماتیک، حرکت شجاعانه ای بود که آقای عراقچی و رئیس مجلس شورای اسلامی در پیش گرفتند و در این شرایط جنگی که رژیم سعی در محاصره سوریه و لبنان از هوا، زمین و دریا دارد، به لبنان سفر کردند که اثرگذاری بسیار خوبی داشت.

آیت الله کعبی با اشاره به عنایت رهبر معظم انقلاب به عرصه حمایت دیپلماتیک از جبهه مقاومت از اعزام هیئتی به لبنان خبر داد و اظهار داشت: قبل از سفر آقای عراقچی هیئت اعزامی از سوی رهبر معظم انقلاب برای ارتباط با فرماندهان و نمایندگان دیپلماتیک به لبنان سفر داشتند؛ این هیئت متشکل بود از آقایان حجت الاسلام والمسلمین قمی مسئول بین الملل دفتر رهبری، حجت الاسلام والمسلمین اختری رئیس کمیته حمایت از فلسطین، آیت الله محمدی عراقی مسئول دفتر رهبری در قم و آیت الله رمضانی رئیس مجمع جهانی اهل بیت و حقیر هم حضور داشتم.

وی در بیان شرایط جبهه مقاومت و خصوصا جبهه لبنان گفت: الحمدلله در زمینه جنگ نظامی وضعیت مطلوبی داریم و حزب الله اقدام متقابل انجام داد و معادله حیفا در مقابل ضاحیه بیروت را ایجاد کرد که رژیم را زیر فشار زیادی قرار داد؛ در جبهه زمینی نیز که نزدیک دو هفته است باز شده، الحمدلله دشمن نتوانسته پیشروی داشته باشد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری وضعیت سیاسی لبنان را کمی متفاوت از وضعیت نظامی توصیف کرد و بیان داشت: در سیاست لبنان دو وضعیت وجود دارد؛ یک وضعیت مخالفان حزب الله، نظیر سمیر جعجع و... که  خود را برای بعد از حزب الله آماده می کنند، اما الحمدلله حزب الله زنده است و از گذشته قوی تر شده؛ بخش دیگر مردم و طرفداران حزب الله هستند که قبل از عملیات وعده صادق دو نسبت به اوضاع حساس و نگران بودند و سوال داشتند که چرا ایران نمی زند و جنگ روانی دشمن در این زمینه بی تاثیر نبود.

وی افزود: اما بعد از عملیات وعده صادق دو و خطبه های رهبری روحیه مردم بازسازی شد و عملیات روانی دشمن مبنی بر خالی کردن پشت حزب الله توسط ایران با شکست مواجه شد و در ادامه هم این حضور مسئولان نظیر وزیر امور خارجه و رئیس مجلس، قوت قلب زیادی برای مردم و حزب الله ایجاد کرد.

آیت الله کعبی سومین گروه از سیاسیون لبنان را افرادی معرفی کرد که خواستار آتش بس و عقب نشینی حزب الله از جنوب لبنان به پشت رود لیتانی هستند و عملا سیاست های صهیونیست ها را دنبال می کنند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به سخنان شهید سید حسن نصرالله؛ هرگونه مذاکره و آتش بس را متوقف بر پایان تجاوزات رژیم صهیونیستی به غزه خواند و گفت: همانطور که شهید نصر الله گفت؛ حزب الله هیچ وقت دست از حمایت از غزه بر نمی دارد.

وی پیرامون حال و روز رژیم صهیونیستی اظهار داشت: رژیم صهونیستی در شرایط سختی به سر می برد و برای جبران این شکست ها سیاستش ایجاد زمین سوخته و کشتار مردم بی گناه است؛ در 75 سال گذشته هیج وقت این رژیم تا این حد در تنگنا نبود و خطر موجودیت آن را تهدید نمی کرد و در یک کمای تاریخی به سر می برد.

آیت الله کعبی در پایان به وضعیت اجتماعی لبنان اشاره و بیان کرد: نزدیک به یک میلیون نفر آواره شدند که نیاز به کمک فوری دارند و ما باید تا می توانیم آنان را یاری کنیم.

وی تأکید کرد: درست است شهدای زیادی در این راه نثار کرده ایم اما قطعا روح شهدا و خصوصا شهید سید حسن نصرالله در میان همه مردم دمیده شده و قدرتمندتر از گذشته تا پیروزی نهایی ادامه خواهند داد.

ارسال نظرات