۲۹ مهر ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۷
کد خبر: ۷۶۷۲۳۱
مقدادیان:

لزوم نگاه همدلانه در نقد عرفان های جدید

لزوم نگاه همدلانه در نقد عرفان های جدید
عضو هیئت علمی دانشگاه اهل بیت علیهم السلام نگاه همدلانه در نقدهای حوزه و دانشگاه به عرفان های کاذب را مغفول خواند و افزود: باید با تمثیل جواب تمثیل داده شود و پاسخ معنویت واره های دروغین را عرفان اسلامی می دهد.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، عادل مقدادیان عضو هیئت علمی دانشگاه اهل بیت علیهم السلام در نشست رونمایی از کتاب "بلوری از جنس سراب" که در خبرگزاری رسا برگزار شد، با اشاره به مبارزه امام عسکری(ع) با واقفیه و غلات که از مکتب اهل بیت علیهم السلام منحرف شدند، اظهار داشت: در روایت آمده که «عُلَماءُ شيعَتِنا مُرابِطونَ؛ علماى شيعه ما نگهبانان مرزى هستند».

عضو هیئت علمی دانشگاه اهل بیت علیهم السلام پژوهش با رویکرد تطبیقی و مقایسه ای عرفان های غیر اصیل و اصیل را حائز اهمیت دانست و گفت: یکی از دانشجویان دانشگاه اهل بیت علیهم السلام مقاله ای با نام "بررسی کنش های روادارانه ناظر بر بینش های عرفانی" نوشته و به مقایسه عرفان های اصیل و غیر اصیل پرداخته است.

مقدادیان نگاه همدلانه در نقدهای حوزه و دانشگاه بر عرفان های کاذب را مغفول خواند و افزود: آیا تمام ذهنیت عرفان اُشو آزادی جنسی است؟ یا حرف دیگری برای گفتن دارد؟ و به این مطلب پرداخته نشده که ورود پائولو کوئلیو به مبحث پلورالیسم دینی خوب یا بد است؟

وی پرداختن به مبحث نمادگرایی در کتاب "بلوری از جنس سراب" را مغفول خواند و گفت: علمای تراز اول حوزه علمیه قم به ترویج این نگاه می پردازند که معارف دینی را در قالب رمان و داستان معرفی کنید، برخی دانشمندان غربی می گویند بهترین قصه گو برنده است و برای اینکه مدیریت فروش نیز بهتر شود باید خوب قصه گفت.

عضو هیئت علمی دانشگاه اهل بیت علیهم السلام عرضه خوب معنویات را با اهمیت دانست و اظهار داشت: باید با تمثیل جواب تمثیل داده شود، پاسخ معنویت واره های دروغین را عرفان اسلامی داده است.

 

ارسال نظرات