۲۶ مهر ۱۴۰۳ - ۰۷:۳۵
کد خبر: ۷۶۷۲۳۶
تاجیک:

اقبال جوانان از معنویت‌های نوظهور غیر قابل انکار است

اقبال جوانان از معنویت‌های نوظهور غیر قابل انکار است
معاون دانشگاه بین المللی اهل بیت علیهم السلام اقبال جوانان از معنویت‌های نوظهور را غیرقابل انکار دانست و گفت: بخشی از فعالیت‌های پژوهشی باید نشان دهند که چگونه سراب عرفان‌های نوظهور را آب می‌پندارند.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، ابوالفضل تاجیک معاون دانشگاه بین المللی اهل بیت علیهم السلام در نشست رونمایی از کتاب "بلوری از جنس سراب" که در خبرگزاری رسا برگزار شد، عنوان کتاب "بلوری از جنس سراب" را برگرفته از آیه 39 سوره نور دانست و اظهار داشت: بحث از معنویت های نوظهور و عرفان های کاذب بحث روز است و می طلبد که جلساتی با وسعت وقت بیشتر، با رویکردهای متفاوت و با نقطه نظرات موافق و مخالف برگزار شود تا در آینده بررسی اینگونه از عرفان ها و معنویت های نوظهور به نتایج ملموسی دست یافت.

معاون دانشگاه بین المللی اهل بیت علیهم السلام اقبال جوانان از معنویت های نوظهور را غیرقابل انکار دانست و گفت: بخشی از فعالیت های پژوهشی به فعالیت های میدانی معطوف شده تا ارائه عرفان های نوظهور را نشان دهد که چگونه سراب را به نوجوان و جوانان آب نشان می دهد.

تاجیک محصول ارائه شده عرفان های نوظهور را تقلبی خواند و افزود: چگونه عرفان های کاذب محصول خود را با آرایش به مخاطب انتقال می دهند و مخاطب می پذیرد؟ کتاب "بلوری از جنس سراب" آغاز پاسخ به این پرسش است و شاید یکی از مطالبی که در این کتاب به درستی اشاره شده شروع از بحث انسان است.

وی افزود: باید انسان بماهو انسان را در گام اول و انسان قرآنی در گام دوم تحلیل کرد؛ آیا انسان در عرف عرفانی و قرآنی آنچیزی است که عرفان های نوظهور ارائه می دهند؟ اگر تقریر قرآنی از انسان ارائه شود ایراد بسیاری از مطالب عرفان های نوظهور پیدا می شود.

معاون دانشگاه بین المللی اهل بیت علیهم السلام اظهار داشت: شاکله وجودی انسان را «نفخت من روحی» مشخص می کند و آینه بودن حق تعالی برای او تعریف شده، بکارگیری ظرافت در بیان حقیقت انسان می تواند گام نخست برای چالش کشیدن عرفان های نوظهور باشد. 

ارسال نظرات