۲۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۰
کد خبر: ۷۶۷۲۵۶
با پیام آیت الله مکارم شیرازی؛

افتتاحیه همایش «دین، فرهنگ و رسانه های نوین» برگزار شد

افتتاحیه همایش «دین، فرهنگ و رسانه های نوین» برگزار شد
مراسم افتتاحیه همایش «دین، فرهنگ و رسانه های نوین» در دانشگاه صداوسیما با پیام آیت الله مکارم شیرازی و حضور آیت الله اعرافی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، مراسم افتتاحیه همایش «دین، فرهنگ و رسانه های نوین» صبح امروز در دانشکده دین و رسانه دانشگاه صداوسیما با حضور آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه و پیام آیت الله مکارم شیرازی برگزار شد.

آیت الله مکارم در پیام خود با بیان اینکه ارائه پیام دین و تبلیغ معارف الهی با هر ابزار رسانه ای امکانپذیر است به اهمیت استفاده از رسانه های نوین برای حفظ و گسترش دین و فرهنگ اسلامی تأکید کرد.

آیت الله اعرافی با تشکر از برگزاری این همایش از ضرورت غرب شناسی در جهت به کارگیری رسانه در اهداف اسلامی و دینی سخن گفت و به تلاش 7 ساله حوزه در حضور فعالانه در عرصه هوش مصنوعی اشاره کرد.

وی همچنین به دفاع خود از تخصیص بودجه به رسانه ملی برای تولید سریال های فاخر دینی از تأثیر رسانه بر فرهنگ سخن گفت.

کمال اکبری رئیس دانشکده دین و رسانه و دبیر این همایش از همکاری 40 مرکز علمی با دبیرخانه همایش «دین، فرهنگ و رسانه های نوین» اشاره کرد و از برگزاری 18 پیش نشست طی یک سال گذشته برای خلق ادبیات نظری و برنامه های عملی در حوزه دین و رسانه های نوین که هدف همایش است خبر داد.

شهاب اسفندیاری رئیس دانشگاه صداوسیما و رئیس این همایش رسانه های نوین را یک مسئله واقعی در جامعه دانست و آن را برای حکمرانان و همچنین مردم امری مهم قلمداد کرد.

وی به ضرورت حکمرانی فرهنگی توسط سازمان صداوسیما به رسانه های فراگیر تأکید کرد و از ضرورت ابطال ایدئولوژی های خطرناک این عرصه سخن گفت و افزود: هیچکس نمی گوید چون وزارت بهداشت بیمارستان های دولتی زیادی دارد و رقیب بخش خصوصی بوده حق سیاستگذاری و نظارت بر درمان خصوصی نیست اما در خصوص دخالت صداوسیما همه این سازمان را رقیب بخش خصوصی می دانند در حالی که در یک تعامل و حکمرانی سازنده، پلتفرم ها و صداوسیما می توانند ذی نفع یکدیگر باشند.

اسفندیاری در پایان از زحمات یک ساله دبیرخانه همایش و دانشکده دین و رسانه در برگزاری همایش دین، فرهنگ و رسانه های نوین تشکر کرد.

ارسال نظرات